AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 HOMEPAGESubscribe Men are less likely than women to wear face masks because they see it as 'a sign of weakness,' a survey found Shira Feder May 14, 2020, 1:12 PM Getty A survey of nearly 2,500 people found that men were less likely than women to wear face masks. It also found that men were less likely than women to believe they would be seriously affected by COVID-19. The survey found men saw masks as "a sign of weakness" and "not cool." Visit Business Insider's homepage for more stories. Men are far more vulnerable to the novel coronavirus than women, but a new studyfound that men are less likely to wear face masks outside, as health officials recommend. According to the survey of 2,459 people, men who shunned mask-wearing cited concerns that face masks make them look weak and uncool. "Men more than women agree that wearing a face covering is shameful, not cool, a sign of weakness, and a stigma," the study authors wrote. The New York Post first reported the story, noting that other surveys had uncovered similar results about men's reluctance to wear masks. But all of those gender differences went away in counties where mask-wearing was mandatory, evidence that making mask-wearing could have a greater effect on men than women. https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/men-less-likely-to-wear-masks-because-not-cool-study-2020-5%3famp Anonymkode: 30092...44e
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Ok. Er det noen som bryr seg om å se kul ut nå liksom Anonymkode: b6aec...92f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Jeg bruker maske i butikken og jeg driter i hva folk tenker. Anonymkode: 29fed...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker maske i butikken og jeg driter i hva folk tenker. Anonymkode: 29fed...f9e Har du sett andre bruke det? Hvor fikk du tak i Anonymkode: b6aec...92f
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Det er også lett, bare ved å observere her inne, at damer er langt mer føyelige ovenfor autoriteter enn menn. Lystrer myndighetene uten å blunke i langt større grad. I praksis har 0% av befolkningen gått med maske i Norge, og ytterst få folk har strøket med. Det har til og med vært lav smittespredning. Så hva er dette maskehysteriet godt for? Anonymkode: 8dc39...0a8 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du sett andre bruke det? Hvor fikk du tak i Anonymkode: b6aec...92f Noen få. Jeg kjøpte det før folk flest forstod alvoret... Akkurat som mange ikke skjønner alvoret nå om at vi bare har sett starten... Anonymkode: 29fed...f9e 1
tom1986 Skrevet 17. mai 2020 #7 Skrevet 17. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er også lett, bare ved å observere her inne, at damer er langt mer føyelige ovenfor autoriteter enn menn. Lystrer myndighetene uten å blunke i langt større grad. I praksis har 0% av befolkningen gått med maske i Norge, og ytterst få folk har strøket med. Det har til og med vært lav smittespredning. Så hva er dette maskehysteriet godt for? Anonymkode: 8dc39...0a8 Kvinner er fra naturens side mer engstelige og nervøse. De trenger sterke autoritetspersoner som kan beskytte dem mot "truslene". Tidligere var dette mannen i forholdet. Nå er det staten i velferdssamfunnet som har denne rollen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Skrevet 17. mai 2020 7 timer siden, tom1986 skrev: Kvinner er fra naturens side mer engstelige og nervøse. De trenger sterke autoritetspersoner som kan beskytte dem mot "truslene". Tidligere var dette mannen i forholdet. Nå er det staten i velferdssamfunnet som har denne rollen. Eller så er vi mer intelligente? Anonymkode: 30092...44e
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Skrevet 17. mai 2020 12 timer siden, tom1986 skrev: Kvinner er fra naturens side mer engstelige og nervøse. De trenger sterke autoritetspersoner som kan beskytte dem mot "truslene". Tidligere var dette mannen i forholdet. Nå er det staten i velferdssamfunnet som har denne rollen. Det mest effektive ville vært bøter og fengsel ved manglende maske. I Qatar kan alle som har brutt maskepåbudet utenfor hjemmet, dømmes til tre år i fengsel. Vi burde ikke være dårligere her til lands. Anonymkode: 24d64...4dc 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Skrevet 17. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det mest effektive ville vært bøter og fengsel ved manglende maske. I Qatar kan alle som har brutt maskepåbudet utenfor hjemmet, dømmes til tre år i fengsel. Vi burde ikke være dårligere her til lands. Anonymkode: 24d64...4dc Flytt til Quatar. Anonymkode: 8dc39...0a8
Anonymburker Skrevet 17. mai 2020 #11 Skrevet 17. mai 2020 Jeg hadde brukt maske om viruset var farlig for unge og friske mennesker generelt.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #12 Skrevet 17. mai 2020 1 time siden, Expandable86 skrev: Jeg hadde brukt maske om viruset var farlig for unge og friske mennesker generelt. Det er da farlig for barn og unge også, jfr epidemien av Kawasakisyndrom i USA. Anonymkode: 24d64...4dc
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #13 Skrevet 18. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da farlig for barn og unge også, jfr epidemien av Kawasakisyndrom i USA. Anonymkode: 24d64...4dc Hvorfor har vi ikke det her da? Det er vel ikke én person under 40 som har dødd i Norge enda? Og det uten at folk bruker maske. Anonymkode: 8dc39...0a8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 12 timer siden, Expandable86 skrev: Jeg hadde brukt maske om viruset var farlig for unge og friske mennesker generelt. For 2738. gang, man bruker ikke maske for å beskytte seg selv, men for å beskytte andre. Det har altså absolutt ingenting å si at du selv er ung og frisk. Anonymkode: f404d...b91
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For 2738. gang, man bruker ikke maske for å beskytte seg selv, men for å beskytte andre. Det har altså absolutt ingenting å si at du selv er ung og frisk. Anonymkode: f404d...b91 Noen er tungnemme så ikke kast bort tiden din på dem... Anonymkode: 30092...44e
Anonymburker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen er tungnemme så ikke kast bort tiden din på dem... Anonymkode: 30092...44e 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For 2738. gang, man bruker ikke maske for å beskytte seg selv, men for å beskytte andre. Det har altså absolutt ingenting å si at du selv er ung og frisk. Anonymkode: f404d...b91 Da er det isåfall mange som er like tungnemme som meg. Heller det enn å være naiv og hysterisk. Det er ikke mange som bruker maske, og det er heller ikke noe som FHI har rådet folk generelt til å bruke. Vi har en meters avstand-regelen som er tilstrekkelig. De fleste som bruker maske gjør det for å beskytte seg selv, trolig fordi de er i risikosonen. Forståelig nok, men ikke kom her og si at alle andre også bør bruke maske. Gjør dere dette selv, lurer jeg på..?
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For 2738. gang, man bruker ikke maske for å beskytte seg selv, men for å beskytte andre. Det har altså absolutt ingenting å si at du selv er ung og frisk. Anonymkode: f404d...b91 Maske/munnbind hindrer dråpesmitte. Dråpesmitte er først og fremst hoste og nysing. Dersom du ikke har luftveissymptomer som hoste eller nysing har maske/munnbind ingen effekt. Dersom du har luftveissymptomer som hoste eller nysing skal du holde deg hjemme. Anonymkode: 10b71...61f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Maske/munnbind hindrer dråpesmitte. Dråpesmitte er først og fremst hoste og nysing. Dersom du ikke har luftveissymptomer som hoste eller nysing har maske/munnbind ingen effekt. Dersom du har luftveissymptomer som hoste eller nysing skal du holde deg hjemme. Anonymkode: 10b71...61f Men alle gjør ikke det!! Anonymkode: 30092...44e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 1 time siden, Expandable86 skrev: Da er det isåfall mange som er like tungnemme som meg. Heller det enn å være naiv og hysterisk. Det er ikke mange som bruker maske, og det er heller ikke noe som FHI har rådet folk generelt til å bruke. Vi har en meters avstand-regelen som er tilstrekkelig. De fleste som bruker maske gjør det for å beskytte seg selv, trolig fordi de er i risikosonen. Forståelig nok, men ikke kom her og si at alle andre også bør bruke maske. Gjør dere dette selv, lurer jeg på..? Ja, selvsagt bruker jeg maske! Jeg har hjertefeil, hvilket betyr at jeg er særlig utsatt for alvorlig forløp ved Covid-19. For mitt vedkommende er det rene vanvidd å la være å bruke maske nå! Det er nettopp dette som er greia! Ikke alle som er syke ser syke ut! Jeg får blikk når jeg går med maske, men ingen som sender blikk vet at jeg er alvorlig syk! Jeg ber bare om at det vises hensyn! Anonymkode: 30092...44e
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #20 Skrevet 18. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, selvsagt bruker jeg maske! Jeg har hjertefeil, hvilket betyr at jeg er særlig utsatt for alvorlig forløp ved Covid-19. For mitt vedkommende er det rene vanvidd å la være å bruke maske nå! Det er nettopp dette som er greia! Ikke alle som er syke ser syke ut! Jeg får blikk når jeg går med maske, men ingen som sender blikk vet at jeg er alvorlig syk! Jeg ber bare om at det vises hensyn! Anonymkode: 30092...44e Men det er ikke du som skal ha på maske for å ikke bli smittet, det er folk er er smittet som skal ha på seg maske for å beskytte deg. Når du har på deg maske beskytter du andre, og utsetter deg selv for mer smitte, fordi maske gjør at man tar seg selv mer i ansiktet. Hvordan er det mulig å ikke ha fått med seg dette nå? Anonymkode: 4a8bf...d90
Anbefalte innlegg