Gå til innhold

Enkel overhaling - invadert PC

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Med hele familien som brukere begynner det å samle seg en del drit på PC'en. Finnes det noe sted hvor jeg enkelt kan sjekke og kvitte meg med uvelkomne programmer? Er ikke så innmari PC- pg engelskkyndig, så det er viktig for meg med noe som nesten gjør seg sjøl. Er jeg litt vel optimistisk? :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger Ad-Aware for å finne og fjerne "dritt" samtidig som du trenger et Anti-Virus + Brannmur for å fjerne eventuelle virus og ormer og i tillegg beskytter PC'en fra nye angrep i senere tid.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har lastet ned ad-aware og spybot, kjører disse et par ganger i måneden - de finner stadig no' dritt, og er veldig enkle å bruke! :) I tillegg har jeg Norman Anitivirus program.

K

Skrevet

Å ha Spybot OG Ad-Aware blir smør på flesk. Og brannmur er dødsviktig. Det er den som beskytter PC'en mot ormer.

Jeg kjører Ad-Aware 1 gang i uka og antivirus kjører jeg også 1 gang i uka. Jeg finner faktisk ikke en dritt. Jeg har ZoneAlarm Security Suite 5.5 som brannmur og antivirus.

PS. Boikott Internet Explorer.

Gjest Gjesta
Skrevet
Å ha Spybot OG Ad-Aware blir smør på flesk.

Hvorfor finner begge programmene dritt da? :klø:

Gjest Anti-spyware
Skrevet

Hvis de finner "masse dritt" er det kanskje lurt å begynne og tenke forebyggende.

Gjest Gjesta
Skrevet

Ikke "masse dritt" men et eller annet dukker opp hver gang.

Forebyggende - brannmur mener du? Har det.

Gjest Violetta
Skrevet
Å ha Spybot OG Ad-Aware blir smør på flesk. Og brannmur er dødsviktig. Det er den som beskytter PC'en mot ormer.

Jeg kjører Ad-Aware 1 gang i uka og antivirus kjører jeg også 1 gang i uka. Jeg finner faktisk ikke en dritt. Jeg har ZoneAlarm Security Suite 5.5 som brannmur og antivirus.

PS. Boikott Internet Explorer.

Nei, faktisk så finner Ad-Aware ting som Spybot ikke finner, og motsatt. Så de utfyller hverandre. Jeg kjører begge, og er fornøyd med det. I tillegg har jeg Norton Internet Security gjennom Telenor ADSL-abonnementet mitt, og det beskytter mot virus o.l.

Ellers går jeg gjennom programmene som kommer opp på kontrollpanel, Legg til eller fjern programvare av og til og sjekker om det er noe jeg ikke vil ha.

Skrevet

Nei, faktisk så finner Ad-Aware ting som Spybot ikke finner, og motsatt. Så de utfyller hverandre. Jeg kjører begge, og er fornøyd med det. I tillegg har jeg Norton Internet Security gjennom Telenor ADSL-abonnementet mitt, og det beskytter mot virus o.l.

Ellers går jeg gjennom programmene som kommer opp på kontrollpanel, Legg til eller fjern programvare av og til og sjekker om det er noe jeg ikke vil ha.

Prøvde Spybot og den fant noen såkalte farlige cookies. Nå må jeg logge inn alle nettsteder jeg ellers pleier å være automatisk innlogget på.

En ting som gjør Ad-Aware ruler gata er at den har realtime protect med Ad-Watch. Så ting smyger ikke inn fordi de blir blokkert på stedet.

Gjest LoisLane
Skrevet

Hvordan får jeg tak i brannmur, da? Jeg vil seff ha alt dette gratis...

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du har Windows XP så har du brannmur tilgjengelig.

K

Skrevet

Gå på Isohunt og let etter ZoneAlarim Security Suite.

Skrevet
Hvordan får jeg tak i brannmur' date=' da? Jeg vil seff ha alt dette gratis...[/quote']

Her:

ZoneAlarm

Ad-Aware

Spybot S&D

Spyware Blaster

Det er et poeng å kjøre både Ad-Aware og Spybot S&D.

Spyware Blaster fjerner ingenting, men snarerer hindrer ting i å legge seg inn..

Best av alt er å formattere maskinen og legge inn alt på nytt. Ååå.. *klør i fingrene*!

Gjest Ananas
Skrevet
Hvordan får jeg tak i brannmur' date=' da? Jeg vil seff ha alt dette gratis...[/quote']

Du får det du betaler for. Det gjelder for programvare også.

Jeg las meg opp på¨anti-spyware-programvare og gratis-programma kom dårlig ut. Derfor brukte jeg 200 kr og kjøpte meg et som kom veldig godt ut på tester.

Det som kan være greit er kansje å kjøpe brannmur, anti-virus og anti-spyware - programvare fra samme leverandør, slik at alt henger sammen og blir lettere å betjene.

Eller man kan skrote hele pc-greiene og kjøpe seg Macintosh så slipper man alt dette her :P

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Du får det du betaler for. Det gjelder for programvare også.

Hehe, dagens. Har ikke betalt et rødt øre for noen av programmene på PC-en min, grøsser tilbake til tiden jeg hadde programvare som kosta skjorta.

Skrevet

Hehe, dagens. Har ikke betalt et rødt øre for noen av programmene på PC-en min, grøsser tilbake til tiden jeg hadde programvare som kosta skjorta.

Enig... Fikk litt bakoversvies. Noen av de gratisprogrammene er jo de-facto beskyttelse for pc'er i dag.

Gjest Ananas
Skrevet

Jeg hadde lenge holdninga at betale for programvare var noe jeg bare ikke gjorde.

Nå jamnstiller jeg programvare med andre ting jeg kan bruke penger på. Hvis noe er bra og jeg har bruk for det, så kjøper jeg det.

Jeg synes ofte det er bedre å ha det beste programmet for jobben og betale for det, enn å ha et program som ikke gjør jobben så bra.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har aldri vært borti et program som ikke har vært tilstrekkelig og gratis, som oftest bedre enn betalt. GNU-Linux/*BSD vs Windows er et godt eksempel på det

Gjest Ananas
Skrevet

Hmm ja forstår hva du mener. Jeg tror forskjellen mellom meg og deg her går litt på hvordan vi bruker datamaskina.

Mindjet Mindmanager og Microsoft Onenote bruker jeg en del og de åpne alternativene er ikke like gode.

Scansoft DragonNaturallySpeaking er det dyreste originalprogrammet jeg har, og der finnes ingen alternativer.

Macro Express koster penger. Jeg har et program som lar meg flytte taster fritt under windows (bytte esc/caps lock for eksempel) og det kosta også penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...