Gå til innhold

Produkter og sminke til uren hud

Cookiemonster!

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med uren hud siden tenårene og har testet en rekke hudpleieprodukter uten å få kontroll på utbruddene. Jeg er nå 30 år og har fulgt hudens oppturer og nedturer gjennom svangerskap, amming, stress og annet. Håper noen kan hjelpe meg med anbefalinger og råd!

Jeg har fet hud i pannen (får gjerne mange små kviser) og på nesen (har masse hudormer). Jeg har ikke fet hud i resten av ansiktet, men jeg sliter med kviser på haken - ofte større og vonde..

1: Hvilke hudpleieprodukter vil du anbefale?

2: Hvilke sminkeprodukter kan jeg bruke?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv slitt med en del uren hud etter prevansjonbruk, fikk etterhvert Diane som hjalp veldig men har sluttet på de for noen år tilbake pga svangerskap. Etter oppstart med annen pille ble huden igjen ganske ille så kjøpte meg litt forskjellige produkter. Bruker nå cosrx good morning gel cleanser, cosrx blackhead power liquid på kvelden, cosrx overnight rice mask som jeg smører på etter 20 min som power liquid har fått virke. På dagtid bruker jeg først et c vitamin serum, så niacinamide +zink og ti'am no sebum over der. Av sminke bruker jeg bb cream fra erborian som jeg tåler kjempe fint. 

Da har du litt å kunne sjekke ut 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig uren hud i mange år, fikk problemer med det i voksen alder. Har i tillegg fet hud. Prøvd mye forskjellige serier, men det som faktisk kurerte huden min er Tea-Tree serien fra bodyshop. Jeg brukte ansiktrens, serum, av og til toner, samt dagkrem og nattkrem. Brukte også tea-tree oljen rett på urenhetene når de var i ferd med å dukke opp, den forkorter kvisens "forløp" Brukte masken også, men husker ikke om det var en egen maske eller om ansiktsrensen var en sånn 2 i 1 greie. Edit: Det var en 2 i 1 skrubb og maske jeg brukte :) Ansiktsrensen var kun til rens, naturlig nok :)

Etter hvert når huden ble bedre, (noen måneder) så følte jeg at huden ble nokså tørr og stram av denne serien, så da gikk jeg over til seaweed serien. 

Endret av Candiru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også hatt mitt å stri med når det kommer til uren hud som jeg fikk sen i tenårene! , men er mye bedre nå etter å ha brukt Elixir Cosmeceuticals. Jeg startet med produktene etter å ha vært på hudanalyse på Chica (hudpleiesalong i bergen)
JEg kjøpe mine produkter der men har etter førstegangskjøpet begynt å bruke nettbutikken deres. Tommel opp til de

Jeg brukte Elixir i ca 3-4 uker før jeg begynte å se virkelig forbedring.

Jeg skal prøve å sette opp programmet jeg brukte:
Jeg brukte Acticlear Foam Cleanser ( https://chicastore.no/products/elixir-cosmeceuticals-acticlear-foam-cleanser-150ml )
Acticlear Pads (https://chicastore.no/products/elixir-cosmeceuticals-acticlear-pads-60stk)
Acticlear gel (https://chicastore.no/products/elixir-cosmeceuticals-acticlear-60ml)
Niactil ( https://chicastore.no/products/elixir-cosmeceuticals-niactil-4-100ml )

Egentlig en ganske enkel rutine. Hvis du ønsker kan du også legge til Sulfactil krem som du smører lokalt på utbrudd, den har svovel i seg som er meget effektivt.

Hvis du ønsker et annet merke har jeg også hørt at ZO fra Obagi har endel fine produkter til uren hud. Men dette har jeg ikke testet selv.

Håper det var litt til hjelp.

Anonymkode: 49855...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler at du tar en tur til en hudlege og få hjelp der. Høres ut som min hud, hadde akkurat samme problemer i pannen og haken. Jeg testet alt mulig av hudpleieserier i alle prisklasser uten at det hjalp. Når du har slitt så lenge med uren hud trenger du profesjonell hjelp (av hudlege og ikke hudpleier). 

Jeg har nå endelig blitt kvitt problemet ved hjelp av reseptbelagte kremer jeg fikk fra hudlegen. Har en veldig enkel hudpleierutine, med rens, aktive kremer mot urenheter, enkel fuktighetskrem og solkrem. Gikk til privat hudlege, men hudpleie rutinen i seg selv er billig så dette sparer jeg mye penger på sammenlignet med å kjøpe dyre produkter som ikke virker. 

Av sminke ble jeg anbefalt å bruke så lite som mulig, og unngå å bruke tykk foundation og pudder. Selv bruker jeg Complexion Rescue fra Bare Minerals hvis jeg sminker meg. Har ikke reagert på denne og finishen er veldig fin. 

Anonymkode: db7fc...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anbefaler at du tar en tur til en hudlege og få hjelp der. Høres ut som min hud, hadde akkurat samme problemer i pannen og haken. Jeg testet alt mulig av hudpleieserier i alle prisklasser uten at det hjalp. Når du har slitt så lenge med uren hud trenger du profesjonell hjelp (av hudlege og ikke hudpleier). 

Jeg har nå endelig blitt kvitt problemet ved hjelp av reseptbelagte kremer jeg fikk fra hudlegen. Har en veldig enkel hudpleierutine, med rens, aktive kremer mot urenheter, enkel fuktighetskrem og solkrem. Gikk til privat hudlege, men hudpleie rutinen i seg selv er billig så dette sparer jeg mye penger på sammenlignet med å kjøpe dyre produkter som ikke virker. 

Av sminke ble jeg anbefalt å bruke så lite som mulig, og unngå å bruke tykk foundation og pudder. Selv bruker jeg Complexion Rescue fra Bare Minerals hvis jeg sminker meg. Har ikke reagert på denne og finishen er veldig fin. 

Var det tretinoin/vitamin A syre du fikk?

Anonymkode: 74af8...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til hudlege og få resept på Isotretinoin.  Da er du mest sannsynlig kvitt problemet for godt.  Pillekur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Var det tretinoin/vitamin A syre du fikk?

Anonymkode: 74af8...db2

Ja den ene var det. Jeg fikk to kremer, en med azelainsyre jeg bruker på morgenen og en med vitamin a syre for kvelden. Usikker hvilken av de som er best, men i kombinasjon var de gode for meg. Det tok selvsagt litt tid for huden å tilpasse seg for det er ganske sterke kremer, brukte de bare noen få dager i uken først. Så stor forbedring etter ca. 3 måneder så måtte ha litt tålmodighet, men veldig glad for at jeg slapp å gå på pillekur. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...