Gå til innhold

NOE som hjelper mot svarte prikker på nesa? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe som hjelper for det? 

Funker de der stripsa man putter på nesa noe? :) 

Anonymkode: c8b57...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cosrx blackhead power liquid 😊 ta det på rent ansikt, la det virke en 20 min før du tar på fuktighetskrem. Gjør du det en stund så vil det bli litt og litt bedre, er min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Cosrx blackhead power liquid 😊 ta det på rent ansikt, la det virke en 20 min før du tar på fuktighetskrem. Gjør du det en stund så vil det bli litt og litt bedre, er min erfaring. 

Takk, skal se på det :)

Har du prøvd de nesestripsa da?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, skal se på det :)

Har du prøvd de nesestripsa da?

Når du river av hud, hår og det som er inni porene irriterer du huden, og risikerer å få skader og arr. Anbefales mao. ikke. 

Anonymkode: be47d...fa5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke å anbefale, men jeg ble uheldigvis skikkelig solbrent i ansiktet, også på nesa, da forsvant de i flere uker etterpå..! 

Anonymkode: f800e...15b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du river av hud, hår og det som er inni porene irriterer du huden, og risikerer å få skader og arr. Anbefales mao. ikke. 

https://www.lyko.no/biore/biore-deep-cleansingcharcoal-pore-strips?gclid=Cj0KCQjwnv71BRCOARIsAIkxW9HgTHltt4O6y5EXaVy2yZGSg9_sJxUOUBPstcwakjQMxwOYhQkVSlEaAprFEALw_wcB

Jeg snakker om sånne :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Anbefales ikke. Du stripper i tillegg huden for all olje, som er dumt for alle hudtyper. Tørr hud blir tørrere, og fet hud produserer enda mer olje. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpe og vann 😊

Ansiktsvask, rens, cleanser, det funker alt sammen.

Anonymkode: 99197...772

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Elixir Acticlear pads. Bruker de i hele ansiktet og har ikke en eneste hudorm igjen på nesa. Det tar litt tid å venne huden til det og du ser ikke effekten før etter noen uker. Det er litt dyrt, men for min del er det verdt hver krone. 

https://www.elixircosmeceuticals.no/produkter/anti-acne-pads-2/

Anonymkode: 15b7f...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker syrepeeling en gang i uka. Kornpeeling kun i t-sonen en gang i uka. Renser med Clarasonic maskin hver dag. 

Det holder hudormene borte, og porene små, hos meg i alle fall. 

Anonymkode: cb2ba...1e0

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp! Anbefales ikke. Du stripper i tillegg huden for all olje, som er dumt for alle hudtyper. Tørr hud blir tørrere, og fet hud produserer enda mer olje. 

Det der har jeg aldri hørt. Alltid hørt at det skal funke, men takk for råd!

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 7.47, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker syrepeeling en gang i uka. Kornpeeling kun i t-sonen en gang i uka. Renser med Clarasonic maskin hver dag. 

Det holder hudormene borte, og porene små, hos meg i alle fall. 

Anonymkode: cb2ba...1e0

Hva slags syrepeeling? Link? :)

Anonymkode: 1967a...67c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ts men lurer på det samme. Jeg ønsker å få bort mine permanent. Må man til et behandlingssenter eller kan man gjøre dette hjemme? Kan man i det hele tatt bli kvitt dem for godt?

Anonymkode: 722a7...d5f

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts men lurer på det samme. Jeg ønsker å få bort mine permanent. Må man til et behandlingssenter eller kan man gjøre dette hjemme? Kan man i det hele tatt bli kvitt dem for godt?

Du kan prøve å bruke BHA (salicylsyre) hjemme, det skal kunne løse opp hudormene. Det kan ta litt tid før du ser resultater, og du må fortsette å bruke BHA forebyggende for å holde huden fin. Du kan få hjelp hos en hudpleier til å klemme ut sorte prikker/hudormer, men du må likevel fortsette med forebyggende hudpleie hjemme. 

Det er viktig at du renser huden morgen og kveld, og bruker produkter som ikke tetter igjen porene.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Roci skrev:

Du kan prøve å bruke BHA (salicylsyre) hjemme, det skal kunne løse opp hudormene. Det kan ta litt tid før du ser resultater, og du må fortsette å bruke BHA forebyggende for å holde huden fin. Du kan få hjelp hos en hudpleier til å klemme ut sorte prikker/hudormer, men du må likevel fortsette med forebyggende hudpleie hjemme. 

Det er viktig at du renser huden morgen og kveld, og bruker produkter som ikke tetter igjen porene.

Takk! :) Jeg har forresten tørr hud og eksem. Vil dette forverre huden?

AnonymBruker
Skrevet
På 17.5.2020 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Det der har jeg aldri hørt. Alltid hørt at det skal funke, men takk for råd!

Sånne strips fjerner «tuppen» av hudormene, så det hjelper jo litt sånn sett, men det er like ille igjen etter noen dager er min erfaring. Anbefaler heller BHA som andre her, det renser mer i dybden.

Anonymkode: e9cd0...1ff

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) Jeg har forresten tørr hud og eksem. Vil dette forverre huden?

I utgangspunktet ikke, men vanskelig å si helt konkret. Du kan prøve med en lav konsentrasjon kun der du har de sorte prikkene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde veldig mye sorte prikker før, tror det er fordi jeg har nokså dype porer. 
Det som hjalp var å slutte å sminke meg til hverdags. Jeg vasker også ansiktet hver dag med cleansing gel i dusjen, skrubber ansiktet forsiktig med et rent håndkle når jeg kommer ut av dusjen og smører så med garnier skin active ansiktskrem med aloe vera. 

Anonymkode: 02bb1...987

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker først en peeling. Så damper jeg ansiktet og bruker en sånn «kviseklemmer» som jeg «drar» sakte over nesa, mens nesa er fuktig. Hudormene «popper» ut. Har sett det på youtube. Det funker delvis for meg, men må gjøres en gang i uka og obs nesa må være fuktig og fuktes flere ganger underveis. Renser etterpå.

Anonymkode: d7e79...eb3

AnonymBruker
Skrevet
På 24.5.2020 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker først en peeling. Så damper jeg ansiktet og bruker en sånn «kviseklemmer» som jeg «drar» sakte over nesa, mens nesa er fuktig. Hudormene «popper» ut. Har sett det på youtube. Det funker delvis for meg, men må gjøres en gang i uka og obs nesa må være fuktig og fuktes flere ganger underveis. Renser etterpå.

Anonymkode: d7e79...eb3

Link til den kviseklemmeren?

Anonymkode: 50796...357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...