Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når barna drikker så sitter de og super. Vanskelig å forklare, men de tar ikke en slurk og drikker, men setter seg med glasset og slurper i seg litt og litt 😅 Skjønner dere hva jeg mener? Hadde dere ville bedt de om å slutte med det?

Anonymkode: c95e5...096

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det får de ikke lov til. Akkurat som de ikke får lov til å tygge med munnen åpen eller å smatte.

Anonymkode: 6cce8...727

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med det?

Anonymkode: 5e50f...240

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk du selv som barn? Jeg fikk beskjed om å gå å sette meg på rommet å slurpe eller la være. 

Anonymkode: c3782...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Gjør de det fordi de synes det er gøy, vet de ikke bedre eller noe annet?  

Generelt ville jeg sagt at de skulle drikke ordentlig, men det kommer jo an på en del ting. Forventer at elveåringen min drikker ordentlig f.eks men ettåringene i Bhg som akkurat har lært å drikke av glass og ikke tutekopp er jeg ikke så streng med.

Anonymkode: 567b1...40e

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med det?

Anonymkode: 5e50f...240

Hvis man er alene så kan man gjøre som man vil, men når man spiser og drikker sammen med andre blir det i vår kultur sett på som uhøflig og uapetittlig å for eksempel slurpe, smatte, tygge med åpen munn, snakke med mat i munnen osv.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt redd for å sitte og purke på de hele tiden, men samtidig vil jeg at de skal ha fine bordvaner. 

Faren er like ille selv, så ingen hjelp der. Faren snakker med munnen full av mat, han drikker med munnen full av mat så glasset blir flekkete av mat. Og når han er ferdig sitter han også og piller på tallerken på smuler eller rester av mat som ligger igjen 😝

AnonymBruker
Skrevet

Helt ok å gjøre det

Anonymkode: 645c6...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når barna drikker så sitter de og super. Vanskelig å forklare, men de tar ikke en slurk og drikker, men setter seg med glasset og slurper i seg litt og litt 😅 Skjønner dere hva jeg mener? Hadde dere ville bedt de om å slutte med det?

Hvorfor skal de slutte med det? Gjør det selv til oboy, i voksen alder.

Anonymkode: 78aa9...2bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt redd for å sitte og purke på de hele tiden, men samtidig vil jeg at de skal ha fine bordvaner. 

Faren er like ille selv, så ingen hjelp der. Faren snakker med munnen full av mat, han drikker med munnen full av mat så glasset blir flekkete av mat. Og når han er ferdig sitter han også og piller på tallerken på smuler eller rester av mat som ligger igjen 😝

Slutt å bry deg med hva andre gjør, pass dine egne saker! De kommer til å bli møkk lei av dei om du skal gnage om sånt hele tiden, om de ikke er det allerede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal de slutte med det? Gjør det selv til oboy, i voksen alder.

Det å måtte sitte å høre på slurping osv er vanvittig irriterende. Voksne burde vite såppas 

Anonymkode: 1f3eb...354

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å bry deg med hva andre gjør, pass dine egne saker! De kommer til å bli møkk lei av dei om du skal gnage om sånt hele tiden, om de ikke er det allerede.

Eventuelt de blir voksne som ikke irriterer vettet av andre med slurpingen sin 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lær dem å oppføre seg ved bordet jo før jo heller. Ut fra enkelte svar i denne tråden så ser det ut som det er forbløffende mange voksne som ikke har lært seg slike elementære kunnskaper. Ikke la dine unger bli som dem. 

Anonymkode: 2bbf1...52c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke lov. 

Anonymkode: 5428b...3a0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å måtte sitte å høre på slurping osv er vanvittig irriterende. Voksne burde vite såppas 

Nei, det er et tegn på irritabel person. Folk må slutte å bry seg med andres saker, og heller passe seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er et tegn på irritabel person. Folk må slutte å bry seg med andres saker, og heller passe seg selv. 

Så du går gjennom livet å gjør akkurat det som måtte passe deg alene uten å ta hensyn til andre? Ja det hørtes da trivelig ut. Her i huset tar man hensyn til hverandre, så får du fortsette å tenke på deg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du går gjennom livet å gjør akkurat det som måtte passe deg alene uten å ta hensyn til andre? Ja det hørtes da trivelig ut. Her i huset tar man hensyn til hverandre, så får du fortsette å tenke på deg selv. 

Nei, jeg tar hensyn når det gjelder de viktige tingene. At man lager en liten godlyd når man drikker noe godt er virkelig ikke noe problem. Helt naturlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som er dritt lei av klaging og gnaging på bagateller? Tar du hensyn til dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Et minstemål av oppdragelse må da være å lære barna bordskikk. 

Anonymkode: 32a78...d78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hun får ikke lov til å sitte med glasset mot munnen og slurpe. Hun kan gjerne sitte med glasset i hånden om hun koser seg med et glass saft/melk/brus etter maten, men ikke sitte og surkle for å surkle.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tar hensyn når det gjelder de viktige tingene. At man lager en liten godlyd når man drikker noe godt er virkelig ikke noe problem. Helt naturlig.

'Slchrrrrrsssh' er ikke 'godlyd', det er uhøflig og unødig bråk.

Anonymkode: 13ce9...785

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...