AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Jeg har en utfordring på jobb som kanskje er litt uvanlig. Jeg har en sjef som er ganske bestemt og direkte, og det går ikke helt hjem hos en del. Som jeg ser det har en del problemer med på samarbeide med henne, og opplever at hun vil ha det veldig på sin måte. Samtidig opplever jeg at jeg får mye respekt for min jobb, og får si min mening. Så jeg har faktisk ikke disse problemene med henne selv, selv om jeg kan være uenig i blant. Men jeg syns absolutt hun er i overkant kritisk mot andre, og jeg kan bli flau i møter over hvordan hun fremstår. En utfordring nå er at vi skal samarbeide med en annen avdeling på jobb. Dette er veldig spennende og er mennesker jeg liker godt og kjenner forholdsvis godt (spiser ofte lunsj sammen). Men jeg merker at de ikke liker henne og samarbeidet går dårlig. Kan legge til at jeg har ingen andre ledere/mellomledere rundt meg jeg kan snakke med. Og jeg vil heller ikke være illojal mot min egen leder, men det er ikke noe gøy å merke at samarbeidet går dårlig fordi min leder oppfører seg på den måten hun gjør. Jeg er veldig usikker på om de vi samarbeider med klarer å skille henne og meg, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Det er jo ikke mulig å skulle si til sin egen leder hvordan hun kan fremstå for andre, uten å ødelegge vårt samarbeid. Selv trives jeg jo egentlig godt på jobb og takler denne sjefen bra, så er det verdt å prøve å gjøre noe her? Anonymkode: 9c682...f40
Gjest Boron Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig usikker på om de vi samarbeider med klarer å skille henne og meg, og jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Det er jo ikke mulig å skulle si til sin egen leder hvordan hun kan fremstå for andre, uten å ødelegge vårt samarbeid. Selv trives jeg jo egentlig godt på jobb og takler denne sjefen bra, så er det verdt å prøve å gjøre noe her? Anonymkode: 9c682...f40 Nei nei. Dette er ikke din sak å rydde opp i, eller stikke nesen i. Hun går godt overens med deg, og det bør du prise deg lykkelig for. Hvis du tar dette opp med henne, så kan det hende du også får det utrivelig på jobb. Og... jeg ser ikke helt grunnen til hvorfor. Det finnes andre metoder. F.eks kan du jo støtte opp om dine kolleger når dem har en sak som sjefen er uenig i. Ta mer deres parti, bevisst. Men det ville ikke jeg gjort. Jeg ville stått for MINE meninger, uavhengig av hvilken side dem er på.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Er vel en klassisk forskjellsbehandler dette her og et tegn på en dysfunksjonell arbeidsplass. Men nei, dersom du selv mener samarbeidet med henne går greit, så er det jo opp til de som ikke syntes det er bra å ta det opp. Hvis ikke vil du nok se at de slutter ettervhert. Anonymkode: 82d26...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå