M94 Skrevet 16. mai 2020 #1 Del Skrevet 16. mai 2020 Hei! Søker innspill fra dere som har vært/er gravide. Når i graviditeten tenker dere man skal fortelle venner og familie? Og hvorfor tenker dere det er et bra tidspunkt? jeg synes personlig det virker veeelig lenge å skulle vente til etter uke 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Del Skrevet 16. mai 2020 Fortalte ved positiv test. Anonymkode: 2cad4...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Del Skrevet 16. mai 2020 Er 10 uker på vei i mitt tredje svangerskap. Magen har begynt å synes litt, så lurer på det samme 🙈 Anonymkode: e6ebc...243 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg har sagt det i uke 12. Sa det vel i uke 10-11 til besteforeldre og søsteren min. Anonymkode: 553b6...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg fortalte mamma sånn ca med engang - etter samboer så klart 🤪 Og han fortalte sine foreldre ganske tidlig. Men utover det ventet vi til etter TUL for å se at det gikk bra. Hadde vært veldig vondt å måtte fortelle alle igjen om jeg hadde mistet. Anonymkode: 1b96b...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Del Skrevet 16. mai 2020 Dere som forteller før uke 12: Har dere prøvd og ønsket dere barn lenge, og involvert familien i prosessen? Jeg ble planlagt gravid på første forsøk, og vi hadde mer enn nok med å venne oss til tanken på å skulle bli tre, så vi fortalte ikke noe før en stund etter uke 12. Anonymkode: 869b7...cfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Del Skrevet 16. mai 2020 Mamma samme dag som positiv test. Resten fikk vite ca uke 8. Venner og andre fikk vite etter uke 12 hvis vi møtte på folk. Anonymkode: fa943...c3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Del Skrevet 16. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som forteller før uke 12: Har dere prøvd og ønsket dere barn lenge, og involvert familien i prosessen? Jeg ble planlagt gravid på første forsøk, og vi hadde mer enn nok med å venne oss til tanken på å skulle bli tre, så vi fortalte ikke noe før en stund etter uke 12. Anonymkode: 869b7...cfe Hadde vært igjennom ivf og vært åpen om hele prosessen. Anonymkode: 2cad4...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Del Skrevet 16. mai 2020 Vi ventet til uke 12, kunne godt ventet litt lenger mtp corona osv og vi ikke så noen før lenger uti. Sjefen fikk vite det i uke 9 da jeg begynte å få litt fravær grunnet svangerskapet, og 2 stk fra jobb som står meg ganske nære som begynte å lure på alle unnskyldningene mine 😂 Anonymkode: c084d...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 16. mai 2020 #10 Del Skrevet 16. mai 2020 Noen nære venninner fikk vite det ved positiv test. Mamma, pappa og søsken fikk vite det etter tidlig ultralyd i uke 8. Resterende venner og kollegaer fikk vite det når vi hadde passert uke 12. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjärtat Skrevet 16. mai 2020 #11 Del Skrevet 16. mai 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som forteller før uke 12: Har dere prøvd og ønsket dere barn lenge, og involvert familien i prosessen? Jeg ble planlagt gravid på første forsøk, og vi hadde mer enn nok med å venne oss til tanken på å skulle bli tre, så vi fortalte ikke noe før en stund etter uke 12. Anonymkode: 869b7...cfe Nei, ikke prøvd lenge. Klaffet på andre mnd. uten permisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Del Skrevet 16. mai 2020 Vi fant det først selv ut når vi var 7 uker på vei, var med andre ord ikke helt planlagt. Men tidenes koseligste overraskelse. Fortalte det til våre foreldre uken etter. dessverre endte det med en SA for oss i uke 14, og da var det godt å ha støtte rundt oss. Samtidig som hans foreldre ikke stilte altfor mange spørsmål knyttet til hvorfor de måtte hente oss på sykehuset. (Vi ble begge med i sykebilen, da jeg var ganske dårlig). Anonymkode: 0a984...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #13 Del Skrevet 16. mai 2020 Har prøvd i åresvis, og mistet noen på veien. Er litt over 8 uker nå. Sjefene våre vet det, og noen venner som vi er nære. De fikk vite det ganske kjapt. Foreldre eller annen familie vet det ikke enda. Vet ikke når vi skal fortelle det, men antakelig vente til etter uke 12. Anonymkode: cefab...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Del Skrevet 16. mai 2020 Første fortalte vi det i uke 12. Andre ventet vi til vi visste kjønn i uke 16. Anonymkode: b7eb6...b80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #15 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg fortalte det til jobb og aller nærmeste når jeg fant ut av det, i uke 8. Resten ventet jeg med til uke 16. 😊 Anonymkode: 26b66...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammahjarte Skrevet 16. mai 2020 #16 Del Skrevet 16. mai 2020 Nær familie med ein gong. Mens alle andre fekk vita det rundt uke 26. Du bestemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bienvilleparish Skrevet 16. mai 2020 #17 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg fortalte det med en gang jeg fant det ut. Om jeg får et barn til vil jeg vente lenge med å si det. Hverfall til venner kollegaer og bekjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 16. mai 2020 #18 Del Skrevet 16. mai 2020 Vi sa aldri noe før uke 12 i noen av svangerskapene, tilfelle det ikke skulle gå riktige veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Del Skrevet 16. mai 2020 Sa det til foreldre, søsken og noen nære venninner og kollegaer i uke 12. Sa at det ikke var hemmelig da, så nyhetene ble fort litt spredd (noe jeg ønsket, for syntes det er litt kleint å fortelle det selv). Sendte en snap til venner og bekjente av ultralydbilde etter OUL da vi også fikk vite kjønn. Anonymkode: 0c2e0...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Del Skrevet 16. mai 2020 Fortalt til noen få tidlig (når det ikke gikk an å skjule det. Til sjef og et par venninner jeg var på hyttetur med). Til familie på begge sider etter OUL i uke 19. Øvrige venner og kollegaer etter det. Slik har det vært i begge svangerskap. Anonymkode: 051f1...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå