AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Jeg er i et langtidsvikariat i en statlig bedrift. Vi, som mange andre ble sendt hjem med pc-utstyr for hjemmekontor. Etter to uker hadde leder ringerunde dor å høre hvordan det gikk med oss. Etter det har vært knysk. Leder har gjennomført medarbeidersamtaler med samtlige unntatt oss tre vikarene. Leder har sagt at det skal gjennomføres, men det lar vente på seg. Jeg synes jo helt ærlig at leder hadde fint klart å ha medarbeidersamtale med vikarene. Medarbeidersamtaler er på omtrentlig samme tidspunkt hvert år og planlegges. Og jeg tenker det hadde spesielt vært viktig i denne tiden. Først nå tenker jeg på at dette er dårlig av leder, da jeg har vært opptatt med jobb og unger hjemme og få hjulene til å gå. Leder er fjern i kontakten med sine ansatte og så raskt det ble mulighet for at kontorene skulle åpne ba leder oss om å komme tilbake, unntatt de i risikosonen. De må ha legeerklæring. Når jeg har snakket med andre på andre avdelinger og der har det ikke vært snakk om å komme tilbake. Kjenner det er utfordrende mot redusert åpningstid i barnehage. Jeg kan være raskere på jobb hjemme da barnehagen er i nærheten. Jeg kjenner jeg må være forsiktig, er kun vikar som ønsker fast jobb. Jeg vil ikke være sytete, men dette har vært en spesiell rar tid, og nå føler jeg meg ikke særlig ivaretatt av leder, som vil bare dure på på kontoret. hvilke erfaringer har folk med sin leder denne perioden? Anonymkode: 65c4e...760
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Har dere ingen faste møter? Vi har morgenmøte en times tid hver eneste dag. For meg er det viktig for motivasjonen, vi snakker om oppgavene vi har og får også pratet litt løst. Vi er alle enige om at det bare er positivt å bruke en time av arbeidsdagen på dette. Anonymkode: 03bdf...d02
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere ingen faste møter? Vi har morgenmøte en times tid hver eneste dag. For meg er det viktig for motivasjonen, vi snakker om oppgavene vi har og får også pratet litt løst. Vi er alle enige om at det bare er positivt å bruke en time av arbeidsdagen på dette. Anonymkode: 03bdf...d02 Så bra dere gjør det. Vi er nesten 30 stk, så skypemøtene går i status i arbeidsoppgavene. Møte en gang i uka. Vi er mange og skypemøtene er lite givende. Har kontakt med noen kolleger men har ikke jobbet der så lenge. Jeg er voksen og har lang arbeidserfaring og med ulike ledere. Leder vår ble ny leder fra nyttår og nå skjønner jeg at leder kanskje er mer opptatt av å vise resultat til sin leder igjen. Det er det det går i. Anonymkode: 65c4e...760
Gjest Albbas Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 (endret) Fast ansatt. Ikke hatt noen som helst personlig samtale med leder, verken i begynnelsen eller nå. Vi har jo hatt møter med andre om faglige ting, 3 ganger kanskje på 2 måneder? Men i disse møtene har jeg lyttet mest. Lederen min vet ingenting om hva jeg egentlig gjør om dagen. Jeg er ganske ny også. Leder over der igjen skryter av hvordan lederne følger opp alle oss med hjemmekontor, men jeg har altså ikke fått noe oppfølging. Jeg kunne virkelig gjort ingenting disse månedene uten at leder hadde oppdaget det. Jeg har heldigvis en god kollega som jeg kommuniserer mye med, men leder imponerer meg ikke... Endret 16. mai 2020 av Albbas
Thea82 Skrevet 17. mai 2020 #5 Skrevet 17. mai 2020 Vi har masse faste møter hvor det går i status oppdatering og oppfølging. Og min leder er tilgjengelig for fagspørsmål ved behov. Ut over det ser jeg ikke hva han skulle gjort ytterligere, jeg er vant med og trives med å jobbe selvstendig.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #6 Skrevet 17. mai 2020 Avdelingsmøte (elektronisk) en gang i uka. (150 stk). Snakker med nærmeste leder 1-3 ganger i uka, der "hvordan har du det" er en del av samtalen, det er policy hos oss nå. Jeg har også lederansvar, og gjør det samme. Samtalene er jo også jobb og status, hadde det bare vært "føle" møte ville jeg syntes det var for mye. Enkelte uker svarer jeg bare "bra", andre uker er det godt å blåse ut litt. Sikret at vi har nok utstyr, PCskjermer, stol, dockingstasjoner. Kontrollert, åpent kontor, der det er tilrettelagt med god plass, antibac, alt av løst utstyr er fjernet, med mer. Vi må melde inn at vi ønsker plass, er det fullt får de uten særskilt behov avslag. Anonym postkasse for innspill. En av sekretærene har fått frigjort tid for å ha ansvar for alt som går på tiltak og situasjonen. Anonymkode: 7a791...b09
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #7 Skrevet 18. mai 2020 Null tilbud om utstyr som vi behøver, har bare laptopen fra jobben, og må bruke privat skjerm, mus og tastatur og headset for å få gjort jobben. En kort samtale, ellers bare ekstraarbeid med idiotiske ting som ny visjon og planer for neste år (sier ikke at det aldri skal gjøres, men det er null opplæring i eller tid til å sette seg inn i ny arbeidshverdag), når alle jobber på spreng for å klare å få gjort resten. Ledere tar ikke hensyn til innspill om hvordan det går med oss og hva vi behøver tid til. Anonymkode: fdbb7...9ae 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 Fast ansatt, staten. Har kort skriftlig spørreundersøkelse tre ganger hver uke hvor det er felt for å skrive hvis du vil ha samtale. Så har vi videomøte alene med leder en gang i måneden, avdelingsmøte hver uke og 15 min morgenmøte hver dag. Utstyr osv ble ordnet andre uken hjemme. Anonymkode: 66a96...826
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #9 Skrevet 19. mai 2020 Ser det praktiseres forskjellig, og det har nok med ledertype å gjøre også vil jeg tro. kjenner at jeg er på felgen og det har vært tøft med to små til tider. Jeg har sagt det til leder at det har vært utfordrende, men jeg opplever leder som lite lyttende og interessert. Innbyr ikke akkurat til videre samtale. Like før jeg sykemelder meg for å hente meg inn igjen. Vet ikke. TS Anonymkode: 65c4e...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå