Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble brått usikker på om dette ble riktig underforum, men la gå... 

Har en mann som er gira på å starte sexlivet igjen etter fødsel. Det er 5 uker siden. Jeg har ingen smerter, blødningen har så og si stoppet, men etter anbefalingene prøver vi oss med kondom uansett før det har gått 6 uker. 

Jeg vet mange har ventet flere uker og enda lenger. Hvordan var det for dere å starte opp igjen? Noe spesielt en burde ta hensyn til som vi kanskje ikke har tenkt på? Og hvor lenge etter fødsel var det? 

Må presisere at jeg føler meg klar for å starte igjen sånn rent psykisk og det er på ingen måte etter press fra mannen, men frykter kroppen sånn fysisk ikke er helt med på notene 😅

Anonymkode: 34934...b80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to barn. Etter hver fødsel måtte vi avbryte den første gangen fordi det var så vondt og vente enda noen uker. Da var det helt greit. Jeg husker ikke helt når vi prøvde første gang men jeg tror det var mer enn 5 uker etter fødsel.

Dette varierer fra dame til dame, men jeg ville ha forberedt mannen på at det kan bli problemer.

Anonymkode: e4c85...87a

Skrevet (endret)

Vi brukte kondom og glidemiddel den første tiden etter fødsel. Startet veldig rolig, og det gikk overraskende bra. Kun litt ubehag ved arret etter stingene i starten av samleiet (det varte endel uker). 

Endret av Nerine_
Skrevet

Vi hadde sex 1 uke ca etter fødsel, er ikke så annerledes enn tidligere 😊 bruker dere kondom så er det ikke så mye å tenke på. 

AnonymBruker
Skrevet

Det gikk veldig fint begge gangene. Første gang ventet vi ca. 4 uker, andre gang ca. 2 uker. Det var litt rart de 2-3 første gangene etter første fødsel, etter andre fødsel var den eneste forskjellen etter noen uker at det ble trangere etter hvert. Men revnet og sydde mye mer etter første fødsel. 

Anonymkode: 6ae52...d51

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg skal nok få presisert for mannen at det blir et forsøk sånn tilfelle det skulle gå skeis. Glidemiddel har vi, godt tips. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg skal nok få presisert for mannen at det blir et forsøk sånn tilfelle det skulle gå skeis. Glidemiddel har vi, godt tips. 

TS

Er jo bare til å avslutte med en blow job om du skulle få smerter 🙂

Anonymkode: 14aa8...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glidemiddel som sagt, særlig hvis du ammer! Og mannen må ha det klinkende klart at første gang er et forsøk hvor du og bare du har 100% kontroll! Dette er altså ikke tiden for å ta deg i doggy over vaskemaskinen kjapt liksom. Beregn god tid og ikke bli redd/skuffet hvis ting kjennes annerledes eller er vondt :) 

Anonymkode: d2a94...5db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glidemiddel som sagt, særlig hvis du ammer! Og mannen må ha det klinkende klart at første gang er et forsøk hvor du og bare du har 100% kontroll! Dette er altså ikke tiden for å ta deg i doggy over vaskemaskinen kjapt liksom. Beregn god tid og ikke bli redd/skuffet hvis ting kjennes annerledes eller er vondt :) 

Du vet da ingenting om ts sitt sexliv? Noen ønsker å bare kjøre på i doggy. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet da ingenting om ts sitt sexliv? Noen ønsker å bare kjøre på i doggy. 

For all del, noen er fritt i form til det, poenget var at samleiet MÅ skje på TS’ premisser og ikke mannens. Og at man bør beregne GOD tid fordi mange synes det er vondt og ubehagelig første gang. Poenget var at dette er ikke tidspunktet for et kjapt knull bare så mannen får tømt seg. De må ta høyde for at det kan være vondt og tidkrevende.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For all del, noen er fritt i form til det, poenget var at samleiet MÅ skje på TS’ premisser og ikke mannens. Og at man bør beregne GOD tid fordi mange synes det er vondt og ubehagelig første gang. Poenget var at dette er ikke tidspunktet for et kjapt knull bare så mannen får tømt seg. De må ta høyde for at det kan være vondt og tidkrevende.

Det MÅ ingenting, de gjør akkurat som de vil. Første gang hos oss var en kjapp runde på to minutter hvor målet var at mannen skulle få tømt seg. Min sexlyst kom ikke tilbake før etter noen uker, jeg ønsket verken kos eller at det tok lang tid de første gangene. 

AnonymBruker
Skrevet

Fint å lese slike tråder før man får barn, og se at folk faktisk kommer igang igjen, og har lyst til å få start på sexlivet igjen. Man hører så mange skrekkhistorier.

Kjæresten min var gift før og hadde barn med eksen, og har tidligere uttalt at "man har ikke sex eller intimitet de neste to årene etter barnet har født". Jeg har prøvd å presisere at dette kanskje hadde noe med hans ekteskap å gjøre, mer enn det var en objektiv sannhet, spesielt siden deres ekteskap også endte i skilsmisse...

Anonymkode: 18378...e67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

^Etter barnet ER født skal det selvsagt stå 😅

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ble brått usikker på om dette ble riktig underforum, men la gå... 

Har en mann som er gira på å starte sexlivet igjen etter fødsel. Det er 5 uker siden. Jeg har ingen smerter, blødningen har så og si stoppet, men etter anbefalingene prøver vi oss med kondom uansett før det har gått 6 uker. 

Jeg vet mange har ventet flere uker og enda lenger. Hvordan var det for dere å starte opp igjen? Noe spesielt en burde ta hensyn til som vi kanskje ikke har tenkt på? Og hvor lenge etter fødsel var det? 

Må presisere at jeg føler meg klar for å starte igjen sånn rent psykisk og det er på ingen måte etter press fra mannen, men frykter kroppen sånn fysisk ikke er helt med på notene 😅

Alt fra dagen etter fødsel til 21 uker.

Anonymkode: bc4a4...5b0

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det MÅ ingenting, de gjør akkurat som de vil. Første gang hos oss var en kjapp runde på to minutter hvor målet var at mannen skulle få tømt seg. Min sexlyst kom ikke tilbake før etter noen uker, jeg ønsket verken kos eller at det tok lang tid de første gangene. 

Så fint. Her var de første 10 gangene helt ekstremt, sinnsykt smertefullt og jeg taklet knapt at han flyttet penis 5 mm i minuttet 😛 Poenget var igjen at det må skje på TS’ premisser og de må ta høyde for at det kan ta lang tid/måtte avbrytes. Hvis TS ønsker en kjappis - inn og ut ferdig arbeid - så gjør hun jo det uavhengig av hva fremmede på internett mener. Hun spør om råd til første gang og jeg har gitt mitt. Beregn god tid og at hun innehar full kontroll. Er ikke til å stikke under en stol at veldig mange kvinner er nervøse og synes det er vondt første gang.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hatt kjappe og ukompliserte fødsler, veldig god form etterpå og nesten ikke blødninger. Hadde derfor sex etter fødsel veldig tidlig alle gangene, men selvfølgelig med kondom og glidemiddel. Det er jo bare å prøve, går det ikke så går det ikke. Det tidligste jeg har hatt er noen dager etter fødsel, da var jeg fortsatt ganske vid så gjorde ikke vondt. 

Anonymkode: 4044f...3f5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fint å lese slike tråder før man får barn, og se at folk faktisk kommer igang igjen, og har lyst til å få start på sexlivet igjen. Man hører så mange skrekkhistorier.

Kjæresten min var gift før og hadde barn med eksen, og har tidligere uttalt at "man har ikke sex eller intimitet de neste to årene etter barnet har født". Jeg har prøvd å presisere at dette kanskje hadde noe med hans ekteskap å gjøre, mer enn det var en objektiv sannhet, spesielt siden deres ekteskap også endte i skilsmisse...

Hadde ikke sex såofte de første 6 månedene etter fødsel, kanskje 2 ganger i må eden. Men det var mye nytt å unvant med baby i hus så derfor ble det ikke prioritert. 

Etter at baby fylte 6 måneder hadde vi sex flere ganger i uken, like hyppig som før graviditet og fødsel. 

Det som er litt spesielt er at det siste året (ungen er straks 2) så har vi sex hver eneste dag, med mindre en av oss har omgangssyke eller lignende. Uansett hvor sliten vi er, om vi krangler, om vi er dautrøtt, så har vi sex daglig. 

Anonymkode: b4564...827

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde sex for første gang etter fødsel da det var gått 2 mnd. Jeg syns det var helt forferdelig! Skikkelig vondt og ukomfortabelt. Vi har kommet i gang med sexlivet etter fødsel (sex 1-4 ganger i uken) etter første gangen, men jeg sliter med å slappe av (noe som bare forverrer smertene...) siden jeg vet det er litt vondt. Det blir bedre og bedre for hver gang, så satser på at det blir ordentlig bra snart. I starten blødde jeg mye etter sex, blør fremdeles, men i mye mindre mengde. 

Anonymkode: 9f9b8...997

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gjorde det etter 5 uker. Følte meg ikke helt normal der nede, men det gikk ok med masse glidemiddel. Så prøvde vi igjen to uker senere, det gikk mye bedre. Så hadde vi sex annenhver uke en lengre periode (kolikkbaby og treåring i hus). Så etter 7 måneder begynte babyen å legge seg omtrent samtidig som treåringen, og vi fikk kveldene tilbake. 

Anonymkode: dda0b...638

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde i åtte uker, så jeg var ikke komfortabel med å prøve før da. Gikk kjempefint, uten glidemiddel. Var ikke vondt og fikk orgasme.

Anonymkode: 81184...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...