AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Driver for tiden å søker jobb, men problemet mitt er at jeg har vært utenfor arbeidslivet i ca. 3 år nå. Har drevet med selvstudie og jeg har en hobby der jeg tjener litt penger. Den nye stillingen som fanget min interesse krever 2 referansepersoner, og jeg har hverken nummer eller husker fullt navn på sjefen i den siste jobben jeg var i, og synes det er litt dumt å bare kontakte ham igjen etter 3 år..? Noen som vet hvor viktig det er med referanse, er det veldig viktig, havner CVen min rett i søpla om jeg ikke har med de? Jeg oppfyller alle de andre kvalifikasjonene som står i den utlyste stillingen, og jobben er innen helse. Anonymkode: a0f22...034
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Referanser er veldig viktig. Vil anbefale deg å kontakte den gamle sjefen din og snakke litt med han/ henne om situasjonen, og skrevet noe om at du har hull i CV og hvorfor, og hvor klar du er til å jobbe nå. Har du ikke referanser eller en god forklaring og et alternativ. når du søker jobb, så vil du i de fleste tilfeller ikke være aktuell. Men legg merke til at det handler om å ha en litt offensiv rolle og vær tydelig på at det som har hindret deg i å jobbe ikke hindrer deg n å lenger så skal du se det ordner seg etterhvert. Anonymkode: ba69c...262 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Enig med AB over. Du kan også ha andre referanser enn arbeidsgivere (men jeg ville nok prøvd å finne noe som er relevant for jobben eller for arbeidslivet for øvrig, f.eks. i forbindelse med hobbyen du tjener penger på?). Anonymkode: 66ed0...061 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå