Gå til innhold

17.mai feiring komplikasjoner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Søsteren min jobber med en kollega som måtte teste seg pga forkjølelsessymptomer. De har vært i samne rom. Søsteren min har vært sammen med foreldrene mine i samme hus. 

Kollegaen får ikke svar på testen før på mandag. 

Kan foreldrene mine (ikke søster) komme å besøke oss ute i hagen på 17.mai? 

Anonymkode: da37b...d98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nå ting begynner å bli komplisert. Jeg var selv i et bursdagsselskap forrige helg hvor en var forkjølet (idiotisk av han å komme, men det er en annen sak). Han har blitt verre, og testet seg i går. I morgen skal vi feire med familien, bla med en eldre bestemor. Angrer på at jeg gikk på festen, burde heller holdt samlinger til familien. 

Har ikke noe godt svar til deg, TS. Tenker at så lenge vi selv er friske...Men usikker. 

Anonymkode: 570c0...619

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hold avstand og ta med egen mat kanskje? Jeg ville tatt noen forholdsregler tror jeg.

Anonymkode: 39679...cec

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Vi bestemte oss for å ikke ta sjansen. Veldig kjipt, foreldrene mine fikk ikke feiret med oss ifjor heller pga jobb, men men - sånn er det nå. 

TS 

P.s Håper alt går bra hos dere ab 619 og at du ikke er smittet evt.

Anonymkode: da37b...d98

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt over det og møtt familien.

Anonymkode: 80163...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som kommer til å gi faen i morgen så kommer nok smittetallene til å øke, så for vi håpe helsepersonellet klarer å ta unna alle.

Anonymkode: d526a...b69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke er i gruppen med høy risiko ser jeg virkelig ikke problemet med å feire med dem.

Anonymkode: ea101...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Sp lenge søsteren din ikke har symptomer så går det greit å møte foreldrene dine som har møtt søster. Ref karantenereglene: om feks far harvet med en kollega som testes, og far er symptomfri, så skal kone og barn til far leve som normalt. 

Anonymkode: e3032...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke tenkt over det og møtt familien.

Det er fordi mange ikke tenker over slikt at vi fortsatt har mange tilfeller av sykdommen i Norge.

Anonymkode: c673b...246

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 5/17/2020 at 11:15 AM, AnonymBruker said:

Det er fordi mange ikke tenker over slikt at vi fortsatt har mange tilfeller av sykdommen i Norge.

Mange tenker for lite på det. Det er sant. Men her føler man rådene fra fhi selv om man møtes. De er egentlig ikke så veldig strenge disse rådene. Er du frisk og ikke har hatt nærkontakt med en syk/ antatt smittet, så er det ingen karantene. Så har de holdt 1 m regel er det ansett som trygt.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Mange tenker for lite på det. Det er sant. Men her føler man rådene fra fhi selv om man møtes. De er egentlig ikke så veldig strenge disse rådene. Er du frisk og ikke har hatt nærkontakt med en syk/ antatt smittet, så er det ingen karantene. Så har de holdt 1 m regel er det ansett som trygt.

1 meter er minimum og det gjør ikke at man automatisk blir trygg, bare tryggere. 2 meter er fortsatt bedre enn 1 meter, og å holde seg unna andre mennesker er enda bedre.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

1 meter er minimum og det gjør ikke at man automatisk blir trygg, bare tryggere. 2 meter er fortsatt bedre enn 1 meter, og å holde seg unna andre mennesker er enda bedre.

Man er aldri trygg. Jeg ble smittet av noen som holdt avstand (men burde vært hjemme)

• Liker 1
  • Opprett ny...