Gå til innhold

Hvor lenge før bestille fotograf, frisør, sminke, lokale etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge før bestilte du fotograf, frisør, sminke i salong, lokale og kirke?

Anonymkode: 9a538...8b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha bryllup neste sommer og har allerede booket lokale. Vi måtte være raskt ute siden mange som skulle gifte seg i år har flyttet det til neste sommer. Frisør er også på plass, men sminke må jeg prøve ut først (han en i kikkerten). 

Har ogaå vært i kontakt med diverse cateringfirmaer, men har fått lite respons. Muligens pga korona.

Skal man ha bryllup i høytid lønner det seg å være raskt ute. Mens det i lavsesong fint kan vente litt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Yoshi said:

Vi skal ha bryllup neste sommer og har allerede booket lokale. Vi måtte være raskt ute siden mange som skulle gifte seg i år har flyttet det til neste sommer. Frisør er også på plass, men sminke må jeg prøve ut først (han en i kikkerten). 

Har ogaå vært i kontakt med diverse cateringfirmaer, men har fått lite respons. Muligens pga korona.

Skal man ha bryllup i høytid lønner det seg å være raskt ute. Mens det i lavsesong fint kan vente litt. 

Takk for svaret ditt. Er det juni til august som er høysesong?

Anonymkode: 9a538...8b5

Skrevet

Ja. Jeg her vært gift før, men da var det på vinteren og vi planla alt på 3 mnd. Det var uansett litt stress og er glad vi har god tid nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi booket lokale omtrent et år i forveien. Men alt avhenger av hvor mange som ønsker det samme som deg: de mest trendy lokalene går først, de beste fotografene er booket for mange måneder (gjerne år) frem i tid, osv. 
Så det er litt avhengig av hva dere ønsker å prioritere. 

Anonymkode: af7ab...87a

Skrevet

Vi skal gifte oss i august neste år og vi har booket lokale og kirke. Er litt usikker på om jeg vil bruke penger på frisør og make-up, men tenker å kanskje ta en prøvetime i løpet av dette året og se. Fotograf og musikk tenker jeg også vi må booke innen 2020. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi booket lokale og tid for vielsen ca 3 mnd før,da gikk også invitasjoner ut. Sminke og frisør ca 1,5mnd før. Vi sa fra om dato til catering ca 3mnd før men bestemte meny ca 1 mnd før. Fotograf ca 2 mnd. Vi følte ikke at det var stress i det hele tatt. Da var datoen i april, ikke veldig høysesong, så det var ikke noe problem å få tak i noe av dette. Syntes det var fint å planlegge detaljer og bestemme ting litt nærmere datoen, vet selv at hvis jeg får altfor god tid så bare surrer jeg med ting. 😁 Også er det kjedelig å vente et helt år før man får gjennomført det man planlegger, er jo så mye som kan skje i mellomtiden. 

Om man skal gifte seg i juni-august må nok man være myye tidligere ute! Og nå i sommeren 2021 kommer det nok til å være ekstra stort rush med bryllup siden mange avslyste i år. 

Anonymkode: 30202...641

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noen som booker kirke et par år i forveien om det er populære datoer, så jeg ville sjekket ut det ganske kjapt 😄

Anonymkode: b7eb9...169

AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer vel litt ann på hvor i landet du bor. 
Men vi gifter oss neste august og har lokale, kirke og fotograf. Førstnevnte booket vi allerede i desember og da var de andre helgene i august 2021 allerede booket. 

Anonymkode: b1f5e...23a

Skrevet

Vi booket kirke og lokale ca. 1 år før, og da måtte vi ta helga før den vi egentlig ville ha. Fotograf ble også bestilt da. Menyen ble bestemt ca. 5 måneder før (kommer an på hva dere skal ha, f.eks må viltkjøtt bestilles i god tid). Hår og sminke var det et familiemedlem som tok seg av (utdannet frisør), så det ble avtalt med en gang datoen var klar. Blomster bestilte vi ca. 2 måneder før (men likevel ble det trøbbel, og en annen blomsterbutikk måtte overta oppdraget på mindre enn to ukers varsel). Kjolen ble bestilt ca. 1 år før (fikk den sydd), og var ferdig ca. 4 måneder før bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...