Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Kan noen vær så snill hjelpe meg om jeg bruker riktig form av disse verbene: My classmates and I are having online classes five times a week from 8 am till 3 pm. For the online classes we are using a program called Zoom. For the classes I’m using the laptop I got from school and  this is where I usually sit when i'm working.  The teachers usually schedule video calls and are teaching us by giving us an online presentation or giving us some information to read and tasks to deliver.

Anonymkode: c2781...346

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg stusser på er bruken av "are having" i første setning. Generelt så fremstår det som et litt kronglete valg å skrive slik. Jeg skjønner det, men flyten er ikke så bra? Har dere fått beskjed om å skrive slikt? For eksempel har du ikke bøyd to schedule slik som du har bøyd de andre verbene, men det er nok heller den formen jeg ville ha brukt for å skrive paragrafen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så ille, men hvis du vil ha litt mer flyt i teksten så er dette et forslag:

My classmates and I are having online classes five times a week from 8 am till 3 pm
. For the online classes we are using a program called Zoom. I am using the laptop I got from school during the classes, and I usually sit by the computer when I'm working. The teachers normally schedule video calls for our classes. They conduct the classes through an online presentation, where we also receive what we need to read, and tasks we have to hand in. 

Anonymkode: 63876...16a

• Liker 1
Skrevet

Prøv å unngå I'm og tilsvarende forkortelser, som god vane.. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Kan noen vær så snill hjelpe meg om jeg bruker riktig form av disse verbene: My classmates and I are having online classes five times a week from 8 am till 3 pm. For the online classes we are using a program called Zoom. For the classes I’m using the laptop I got from school and  this is where I usually sit when i'm working.  The teachers usually schedule video calls and are teaching us by giving us an online presentation or giving us some information to read and tasks to deliver.

hvorfor bruker du are having og ikke have

Anonymkode: e04a4...511

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

gir ikke helt mening selv om den fungerer på norsk

Anonymkode: e04a4...511

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Spøkelse skrev:

Prøv å unngå I'm og tilsvarende forkortelser, som god vane.. :) 

Hvorfor det?

Anonymkode: e84c5...096

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så ille, men hvis du vil ha litt mer flyt i teksten så er dette et forslag:

My classmates and I are having online classes five times a week from 8 am till 3 pm
. For the online classes we are using a program called Zoom. I am using the laptop I got from school during the classes, and I usually sit by the computer when I'm working. The teachers normally schedule video calls for our classes. They conduct the classes through an online presentation, where we also receive what we need to read, and tasks we have to hand in. 

Var ikke så mye flyt i dette heller:

Da er dette bedre: My classmates and I have online classes every weekday from 8 a.m to 3 p.m. I’m using a laptop that I got from school because most classes are done via video presentation. The class also receives homework we have to hand in.

Ville droppet hele setningen med at du sitter ved PCen og jobber.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?

Fordi du ikke bruker det i akademisk språk. Det er en mer muntlig form. Så, det er like greit å venne seg til å skrive hele ordene. Da har du det inne hvis du skal studere videre etterpå. 

Skrevet (endret)

Dette skal være muntlig, så det er derfor jeg skriver det slik :) Hilsen ts

Endret av catlover202
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Spøkelse skrev:

Fordi du ikke bruker det i akademisk språk. Det er en mer muntlig form. Så, det er like greit å venne seg til å skrive hele ordene. Da har du det inne hvis du skal studere videre etterpå. 

Jeg skriver slik nettopp fordi oppgaven er å lage en dokumentar, altså muntlig. Til vanlig så skriver jeg ikke forkortelser osv. 

Skrevet
På 16.5.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Her har jeg bare skrevet setningene som jeg var usikker på , altså om jeg skal bruke ing formen eller ikke. Jeg har så klart mye mere bindeord i det det jeg skal si for å skape flyt :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo sagt med en gang at det skulle være muntlig.

AnonymBruker
Skrevet

ups, my bad

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne jo sagt med en gang at det skulle være muntlig.

glemte det... jeg har hendene fulle med mye så jeg er litt glemsk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...