Gjest Lilleulv Skrevet 27. juni 2005 #1 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg har en kollega som skal flytte inn i ny leilighet nå. Han skal leie... Og i helga fikk han kontrakten. Der sto det bl.a. at de må dekke skader på leiligheten v/innbrudd! og vanlig vedlikehold av kraner og do o.l.... Han lurte veldig på om dette var vanlig, og jeg som har leid en del leiligheter har aldri hatt dette i kontrakten. Derimot har det stått at utleier dekker vanlig vedlikehold og slitasje. det med innbrudd er jeg usikker på. Har lett litt på nettet etter noen regler, forening, standard utleiekontrakt, men finner ikke noe.. Noen som har peil på sånt, og kanskje noen linker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 27. juni 2005 #2 Del Skrevet 27. juni 2005 Se på leieboerforeningen http://www.lbf.no/ Vanlig slitasje bør vel dekkes av utleier, men jeg vet ikke hva som er lovlig å kreve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel-babel Skrevet 27. juni 2005 #3 Del Skrevet 27. juni 2005 Nei, innbrudd regnes ikke som vanlig slitasje, og dekke av huseier. Er utleier selv, og har dette med i kontrakten. (standard kontrakt fra dinside.no) Vanlig vedlikehold er vanlig at leietaker gjør selv, men de fleste huseiere er interessert i at huset deres holdes ved like, så dersom man ber dem om hjelp, så gjør de det gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå