Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syklet på en vei det det ikke var noen andre. Møtte så klart fastlegen min. Følte jeg ble flau, men han hilste på meg med et nikk, vet ikke om det er lov det da. Jeg nikket tilbake og gikk fort forbi. Så klart, man kan møte på folk man har med å gjøre over alt og sånn er det jo. Men hvorfor reagerer man sånn?

Anonymkode: aa0c8...8dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd det som kleint, på noen av mine tre fastleger opp gjennom.

Anonymkode: 6677d...4a1

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg møter på pasienter jeg har hatt selv så venter jeg alltid til de eventuelt hilser først, spesielt hvis de går sammen med noen. Jeg skal ikke bryte taushetsplikt ved å vise at jeg kjenner personen. Kan være litt annerledes hvis de ikke er kognitiv friske eller har en funksjonsnedsettelse, og kan oppleve det ufint fra min side hvis jeg ikke hilser (spesielt hvis jeg jobber med den aktuelle pasienten, da relasjon er viktig!).

Selv tenker jeg ikke over det hvis jeg møter på en lege jeg har hatt. Jeg syns det er helt vanlig å hilse på de, spesielt hvis jeg er fornøyd med vedkommende. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det oppleves kleint fordi man ikke er i et jevnbyrdig forhold. 

Jeg har det på samme måte hvis jeg møter fastlegen, tannlegen eller gamle lærere fra skolen på butikken og jeg har handlevogna full av usunn mat og godterier. :fnise: Mens jeg fremdeles røykte kjøpte jeg IKKE røyk hvis noen av de ovennevnte var i kassakø sammen med meg.  

Anonymkode: 99805...462

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det oppleves kleint fordi man ikke er i et jevnbyrdig forhold. 

Jeg har det på samme måte hvis jeg møter fastlegen, tannlegen eller gamle lærere fra skolen på butikken og jeg har handlevogna full av usunn mat og godterier. :fnise: Mens jeg fremdeles røykte kjøpte jeg IKKE røyk hvis noen av de ovennevnte var i kassakø sammen med meg.  

Anonymkode: 99805...462

Kanskje leger burde handle på butikken oftere 🤔

Anonymkode: d9a68...660

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hjelm på meg heller så følte meg litt dum 😜 Viktig å bruke hjelm, men akkurat i går hadde jeg det ikke da jeg ikke fant den igjen da jeg skulle dra. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte fastlegen min på en pub en ettermiddag i femtiden. Hun satt i baren og tok seg en øl sammen med en mann. Puben ligger i samme bygning som legekontoret. Det syntes jeg var litt spesielt.

Anonymkode: cb846...3a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte fastlegen min på en pub en ettermiddag i femtiden. Hun satt i baren og tok seg en øl sammen med en mann. Puben ligger i samme bygning som legekontoret. Det syntes jeg var litt spesielt.

Det var spesielt ja...

Skrevet

Har aldri møtt på fastlegen men gynekologen derimot 🙈
Jeg jobbet i den butikken han var i, gjemte meg bakerst i butikken til han hadde dratt, tok ikke sjansen på å stå i kassa når han skulle betale , skikkelig teit men sånn ble det. 
Man blir vel litt satt ut over at de er som alle andre 😂 akkurat som for noen barn når de treffer barnehage eller skole ansatte utenfor og det går opp for dem at de ikke bor der de jobber. 

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var spesielt med det? At det var uvant å se han drikke en øl med en kompis?

Anonymkode: d9a68...660

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor var det spesielt? 😕

Anonymkode: 09ba4...bf3

• Liker 5
Gjest Alkoholist
Skrevet

Har aldri tenkt noe over at det skulle være kleint hvis jeg har møtt på fastlegen eller tidligere fastleger. Men har vært vant med mye kontakt med lege, psykologer, kontaktpersoner osv... gjennom psykiatri og rus gjennom flere år. Så kan godt skjønne at det kan føles kleint om man ikke er vant med det. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor var det spesielt? 😕

Jeg syntes det var veldig rart å se henne i den settingen og så syntes jeg også det var spesielt av henne å gå på en pub som ligger i samme bygning som legekontoret når hun skulle ta seg en øl etter jobben. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det føles nok bare kleint fordi du er forelsket i han.

Anonymkode: e5103...abb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det føles nok bare kleint fordi du er forelsket i han.

Anonymkode: e5103...abb

Jeg er ikke det da...

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var dette på greys anatomy eller?

Anonymkode: 65a48...c1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette på greys anatomy eller?

Anonymkode: 65a48...c1f

Nei, det var i Gamle Oslo.

AnonymBruker
Skrevet

For min del? pga GU 🙈 Hilser dog ikke på fastlegen min.

Anonymkode: d7170...fa3

AnonymBruker
Skrevet

Er det flaut? Har aldri møtt på dem,men møtte ofte helsesekretæren til min gamle fastlege,hun bodde rett ved oss. 
Hun sa aldri noe før jeg hilste først. Synes det var hyggelig å møte på henne jeg :)

Anonymkode: 3a70c...98c

AnonymBruker
Skrevet
On 5/16/2020 at 3:43 PM, AnonymBruker said:

Jeg syntes det var veldig rart å se henne i den settingen og så syntes jeg også det var spesielt av henne å gå på en pub som ligger i samme bygning som legekontoret når hun skulle ta seg en øl etter jobben. 

Ok. Skjønner fortsatt hvorfor ikke det er rart å se at leger har et liv utenom jobben. Puben i samme bygning var sikkert praktisk for henne og den hun skulle gå dit med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...