Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koronapandemien er ikke én av dem, sier professor.

– Pandemier er en bagatell

På spørsmål om hvorfor pandemier ikke er blant de fire store krisene, svarer Diamond at tallene for hvor mange som potensielt vil dø av en smittsom sykdom er relativt lave.

– Jeg nevner ikke pandemier her fordi sammenlignet med atomfaren, klimaendringer, overforbruk av ressurser og ulikhet, så er pandemier en bagatell.

– Per nå har verden 7,7 milliarder mennesker. La oss si at COVID-19 dreper to prosent av oss. Da dreper det 154 millioner av oss. Men da gjenstår det fortsatt 7,546 milliarder mennesker i verden. Det er nok til at menneskeheten fortsetter, forklarer han.

Selv om Diamond bruker begrepet «bagatell» om koronakrisen, ser han også saken fra flere sider.

– Det er ikke en bagatell for menneskene som dør av det, og ikke for mine tre kjære venner som døde forrige uke. Men sammenlignet med noe som kan drepe 7,7 milliarder av oss er det en bagatell. Men det er en bagatell med store konsekvenser, for her er det endelig en bagatell som overbeviser alle i hele verden om at vi er i samme båt og at vi må ta felles grep.

https://www.tv2.no/nyheter/11449250/

Anonymkode: 3a9f9...8c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

atomfaren

Hvilken atomfare?

Anonymkode: 9e251...2f6

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken atomfare?

Så lenge stormaktene har et arsenal, så er det alltid en vis risiko..

Anonymkode: 3410f...04b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mer bekymret for ozonlaget og solstråler som vil slå ut all teknologi og kjøre oss tilbake til steinalderen, da vil det ta flere år før man får strøm og sånn tilbake. DET er katastrofalt det!

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Maskot skrev:

Jeg er mer bekymret for ozonlaget og solstråler som vil slå ut all teknologi og kjøre oss tilbake til steinalderen, da vil det ta flere år før man får strøm og sånn tilbake. DET er katastrofalt det!

Når kommer dette til å skje

Anonymkode: 5de36...11c

AnonymBruker
Skrevet

De har det godt de som kun har ressurser til å finne mat nok til å overleve. 

Det nye i-lands problemet er mentale sykdommer. Prosessert betennelse skapende mat, økt stress/kortisolnivå pga forventninger i hverdagen er noe av det som ødelegger oss.

Anonymkode: b7da4...948

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Når kommer dette til å skje

Det er nettopp det, man vet ikke. Kan komme i dag eller i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Pandemi blir naturlig nok en bagatell sett opp mot andre naturkatastrofer som asteroidenedslag over en viss størrelse, supervulkanutbrudd eller gammaglimt. 

Anonymkode: c6484...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Maskot skrev:

Jævlig overdrivelse. 

Anonymkode: 36b55...724

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jævlig overdrivelse. 

Neppe. En solstorm steker alt av elektrisitet og elektroniske ting.

Anonymkode: 9f437...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neppe. En solstorm steker alt av elektrisitet og elektroniske ting.

KAnskje det er en bra ting på dette tidspunktet. Verden trenger kanskje en startover

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jævlig overdrivelse. 

Da vet du virkelig ikke hva du prater om lol

AnonymBruker
Skrevet

Høres riktig ut dette.

Anonymkode: 3d99b...a7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jævlig overdrivelse. 

Nei, det er en kosmisk hendelse som kan forekomme.

I juli 2012 misset en storm såvidt oss..

Anonymkode: 3410f...04b

• 5 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 16.5.2020 den 18.05, AnonymBruker skrev:

De har det godt de som kun har ressurser til å finne mat nok til å overleve. 

Det nye i-lands problemet er mentale sykdommer. Prosessert betennelse skapende mat, økt stress/kortisolnivå pga forventninger i hverdagen er noe av det som ødelegger oss.

Anonymkode: b7da4...948

Lite reflektert må jeg si. Men det er da fritt frem for å flytte til jungelen/Saharaørkenen eller liknende hvis du vil. 

Anonymkode: bbbfd...2a1

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lite reflektert må jeg si. Men det er da fritt frem for å flytte til jungelen/Saharaørkenen eller liknende hvis du vil. 

Det er alltid fritt fram for å flytte til jungelen eller Saharaørkenen, om en vil. Hva har dette med saken å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
På 16.6.2020 den 12.07, AnonymBruker skrev:

Det er alltid fritt fram for å flytte til jungelen eller Saharaørkenen, om en vil. Hva har dette med saken å gjøre?

Du påstår at de som lever i u-land har det lettere enn folk i i-land. Det stemmer ikke, derfor skrev jeg det jeg skrev. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 3 store kriser for øyeblikket. Som man ikke vil høre om i de vanlige mediene.

- Covid-19 er for øyeblikket ingen bekymring, men det er mulig det dukker opp en mutasjon av viruset med mye større dødelighet om noen måneder.

- Rasekrigen som de har satt i gang og plager folk med, også hvite mennesker, hvor de ønsker at de skal knele og si unnskyld for sitt hvite privilegium. De ønsker bare å splitte oss og sett oss opp mot hverandre. Klarer vi derimot å stå sammen som en menneskehet, mister de det overtaket. Hvis de klarer å provosere mange nok mennesker, kan de innføre martial law. Som de prøver å få til.

- 5G. Sist, men ikke minst. De ruller ut 5G mens alle er distrahert av de to første punktene. Og de bølgene påvirker det aller meste av organisk liv i nærheten.

Alt annet er vi beskyttet mot. Ingen atomkrig kan forekomme og asteroider blir pent ført forbi planeten, med store skip kan de manipulere graviteten og styre hvor astroidene går. Det er ingenting som kan utslette menneskeheten, overlevelsen vår er helt sikker, men mainstream media prøver å spre mest mulig frykt, så det er ikke så rart at mange er bekymret over ulike ting.

Anonymkode: a8b39...2fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...