AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Del Skrevet 16. mai 2020 Jeg har boliglån i sbanken i dag. Lånet er 2,5 millioner og under 50% av boligverdien. Renten blir justert fra 25. mai til 1,85 effektiv. Vurderer å bytte bank da flere banker har bedre rente enn dette. Bulder bank har 1,44 i effektiv rente. Har sett at de tar pant i hele boligens verdi, og jeg tenker at det må være en ulempe den dagen man har behov for mellomfinansiering. Bulder tilbyr heller ikke dette. Vil helst bare flytte boliglånet og ikke lønnskonto etc. Noen som har råd og innspill? Anonymkode: ab9fd...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Del Skrevet 16. mai 2020 Sjekk hva ulike organisasjoner du måtte være medlem av har som medlemsgoder. Fagorganisasjoner har ofte gode bankavtaler fx Anonymkode: 3553e...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Del Skrevet 16. mai 2020 Tenk i tillegg over gebyrene og hvor stor andel de utgjør av den rentebesparelsen du gjør pr år - noen ganger er et godt kundeforhold mer verdt enn noen lapper i året. Anonymkode: c5af4...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 16. mai 2020 #4 Del Skrevet 16. mai 2020 (endret) Sparebank 1 har eksempelvis ned mot 1,35% rente når LO-medlem (tror det kun gjelder førstegangskjøpere og lån over 4 millioner). Trolig mange tilsvarende tilbud alt etter belåningsgrad og størrelse, så ville selv sjekket hva din evt fagorganisasjon har av medlemsavtaler. Endret 16. mai 2020 av The_Stig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sparkling* Skrevet 16. mai 2020 #5 Del Skrevet 16. mai 2020 Lurer på det samme her. Renten i min bank blir 2,1% fra 1. juli, men vet mange har lavere enn dette. Samtidig koster det jo å bytte bank, og er veldig greit å slippe flytte kontoene (jeg fant ut det var et krav i den banken jeg vurderte å bytte til). Føler det er såpass lav rente overalt nå at det tar et år å tjene inn igjen gebyret det koster å bytte bank. Men følger likevel med på tråden videre for gode tips 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The_Stig Skrevet 16. mai 2020 #6 Del Skrevet 16. mai 2020 9 minutter siden, *Sparkling* skrev: Lurer på det samme her. Renten i min bank blir 2,1% fra 1. juli, men vet mange har lavere enn dette. Samtidig koster det jo å bytte bank, og er veldig greit å slippe flytte kontoene (jeg fant ut det var et krav i den banken jeg vurderte å bytte til). Føler det er såpass lav rente overalt nå at det tar et år å tjene inn igjen gebyret det koster å bytte bank. Men følger likevel med på tråden videre for gode tips 😃 Min erfaring er at mange banker hvor du er i kontakt med en kunderådgiver (med andre ord ikke nettbanker) så dekker de all kostnad med å bytte bank - da også etableringsgebyrer og pantsetting for lån om de anser deg som en attraktiv kunde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Del Skrevet 16. mai 2020 Kostnadene med å refinansiere boliglånet kan du også trekke fra på skatten. Anonymkode: 17566...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #8 Del Skrevet 17. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Kostnadene med å refinansiere boliglånet kan du også trekke fra på skatten. Anonymkode: 17566...33e Men det dekker jo likevel bare en del av kostnadene. Anonymkode: 3d5f2...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #9 Del Skrevet 17. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det dekker jo likevel bare en del av kostnadene. Anonymkode: 3d5f2...f44 Selvfølgelig. Ville bare nevne det da dette er en post mange ikke tenker på. Anonymkode: 17566...33e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2020 #10 Del Skrevet 17. mai 2020 Det kostet meg 2000 å flytte lånet, det er spart inn igjen på et par måneder... Anonymkode: 92309...02b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå