AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Sønnen min er russ i år. I kveld har de bestemt seg for å dra ut med bussen å rulle. Jeg sier han ikke får lov pga smittevern. Han ble møkk sur og skjønte ikke hva som var problemet siden de nå kan være 20 personer samlet. Det er bare det at 20 fulle russ på en buss.. det blir jo sild i tønne når de hopper opp og ned, danser og fester. Mest sannsynlig blir de mer enn 20 også tipper jeg. 1-meters regelen gjelder vel også fortsatt? Det endte med krangling og han er pottesur på meg. Er jeg helt på jordet, eller er han uansvarlig? Anonymkode: 9c194...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 Ja, han er ekstremt uansvarlig - og det på bekostning av alle oss andre. Det er ikke mulig å opprettholde 1-meters regelen på en russebuss, og nettopp av den grunn blir alle russebusser stoppet av politiet hvis de prøver seg her jeg bor. Hadde det vært min sønn som bodde under mitt tak hadde jeg faktisk nektet han å dra ut. Det er disse bortskjemte ungene som sørger for at disse tiltakene kommer til å vare lenge. Anonymkode: 3bddd...b84 15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 La han få kose seg. Siste dagen han kan feste i russetida Anonymkode: 65ce8...a90 15
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 La han holde på, Ts. En kan og bør ikke forvente at 99% av befolkningen sitter i 2 år og tvinner tomler for å sikre seg at 0,5 i stedet for 1% av befolkningen dør. 1 % er et helt ubetydelig tall. Og uansett skal vi alle dø. Det viktige er å leve først. Uredd og kompromissløst. Ikke sitte hjemme fordi regjeringen gjerne vil ha gjenvalg og folk flest liker diktaturer i krise. Anonymkode: 35309...76d 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Min sønn er også russ og har ikke gjort så veldig mye i russetiden, men denne helgen skal han herje rundt med sine medruss. Han sier det blir han og kjæresten og noen andre, men akkurat hvor mange og om de skal rulle, det vet jeg ikke og ikke får jeg vite det om jeg spør heller. I morgen skal jeg og han spise 17 mai brunsj og jeg har nesten ikke sett han på ukesvis siden han bor mest hos faren, men jeg får holde avstand og ikke klemme han. Anonymkode: 4d663...149 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 Jeg hadde latt ham dra. Han er vel uansett myndig og bestemmer selv Anonymkode: 4e6d5...8ad 2
Sokkar Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 Hadde latt han kose seg 😊 det er siste kvelden hans. 5
pia mater Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: La han holde på, Ts. En kan og bør ikke forvente at 99% av befolkningen sitter i 2 år og tvinner tomler for å sikre seg at 0,5 i stedet for 1% av befolkningen dør. 1 % er et helt ubetydelig tall. Og uansett skal vi alle dø. Det viktige er å leve først. Uredd og kompromissløst. Ikke sitte hjemme fordi regjeringen gjerne vil ha gjenvalg og folk flest liker diktaturer i krise. Anonymkode: 35309...76d Det er slike som han som driter i retningslinjene som kommer til å gjøre at dette vil vare lenge. Ja vil skal alle dø, men jeg som er 21 år og i risikogruppe ønsker gjerne å leve noen år til - for å sette det på spissen. 9
Bikbokelsker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 Hadde lett latt han dratt. Hysteriet må slutte. 2
Bikbokelsker Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, pia mater skrev: Det er slike som han som driter i retningslinjene som kommer til å gjøre at dette vil vare lenge. Ja vil skal alle dø, men jeg som er 21 år og i risikogruppe ønsker gjerne å leve noen år til - for å sette det på spissen. Korona-shaming begynner å bli gammelt nå. 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 Ja han er uansvarlig. Har selv russ i hus, de møtes ute maks 5-10 og holder god avstand. De var russegruppe på 24 med buss, men den parkerte dem når de stengte ned skoler og fikk hjemmeundervisning. Samtidig ble stort sett alle russetreff avlyst . Når du er 18-19 så bør du klare tenke selv. Min russ holder seg heller hjemme om hun mistenker at det samler seg mange mennesker. Politi har stoppet russebusser og nektet dem å kjøre videre om den er full med ungdom, regel for 20 og russebuss er frarådet, det sier seg vel selv at avstand ikke er mulig. Du er ikke unnskyldt fra reglene i samfunnet nå fordi du har russedress på deg. Heldigvis ingen kamp her i huset om dette. Hverken jeg eller resten av familien ønsker smitte fordi russen ikke klarer vise hensyn Anonymkode: 89865...67c 5
pia mater Skrevet 16. mai 2020 #13 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Bikbokelsker skrev: Korona-shaming begynner å bli gammelt nå. Korona-shaming faktisk. Morsomt uttrykk. Jeg kaller det heller sunn fornuft. Jo flere som driter i retningslinjer, jo lengre vil dette vare. 13
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Skrevet 16. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sønnen min er russ i år. I kveld har de bestemt seg for å dra ut med bussen å rulle. Jeg sier han ikke får lov pga smittevern. Han ble møkk sur og skjønte ikke hva som var problemet siden de nå kan være 20 personer samlet. Det er bare det at 20 fulle russ på en buss.. det blir jo sild i tønne når de hopper opp og ned, danser og fester. Mest sannsynlig blir de mer enn 20 også tipper jeg. 1-meters regelen gjelder vel også fortsatt? Det endte med krangling og han er pottesur på meg. Er jeg helt på jordet, eller er han uansvarlig? Anonymkode: 9c194...1bd Han er da myndig og du bestemmer vel ikke over han? Anonymkode: 7457f...f54 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #15 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, pia mater skrev: Korona-shaming faktisk. Morsomt uttrykk. Jeg kaller det heller sunn fornuft. Jo flere som driter i retningslinjer, jo lengre vil dette vare. Feil, varer lenger om alle følger regler. Anonymkode: 7457f...f54 6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 Russen har fått lov å feste denne helgen. Anonymkode: 104d8...714 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 Har russ i år. Han og russegruppa, 8 stk, har vært ute og hjemme hos en venn denne uka. Har festet og kost seg. Her er det ingen russebusser, så det er heldigvis ikke ett tema. Jeg synes at russen har vært flinke, så om det tar av litt siste kvelden er forståelig Anonymkode: 325f3...e47 1
pia mater Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil, varer lenger om alle følger regler. Anonymkode: 7457f...f54 Så hvis alle følger retningslinjene og da har minst mulig kontakt med folk og da har lav sannsynlighet for å bli smittet og dermed lav sannsynlighet for å smitte andre og sammen gjøre at smitten brenner ut og til slutt forsvinner, vil dette vare lengre? Ok. 2
Bikbokelsker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, pia mater skrev: Korona-shaming faktisk. Morsomt uttrykk. Jeg kaller det heller sunn fornuft. Jo flere som driter i retningslinjer, jo lengre vil dette vare. Verden vil lide under LANGT verre konsekvenser enn dødstallet av korona om vi forsetter slik vi gjør. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå