Gå til innhold

Hvordan blir din feiring av 17 mai under koronapandemien ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært gjennom det verste.

Anonymkode: 7591d...288

Eh, nei. Bølge 2/3 er gjerne verre enn den første i pandemier. Og så har man effektene av lockdown som i seg selv er ganske skadelige. På verdensbasis er det f. eks. estimert at et dobbelt så stort antall fattige dør enn vanlig, så bare der har man 9 mill. menneskeliv på verdensbasis ekstra. Og flere hundre millioner også blant litt rikere vil følge som følge av matmangel, kriger og panikk. 

Anonymkode: 413ac...95e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Spiser frokost som jeg overrasker broren min og dama hans med. De drar på jobb kl 12, og da går jeg tur med hundene. Etter det kommer daten min over og vi skal grille og drikke øl 🙂 så blir nok et par, tre timer med ham. 

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet

Bare være hjemme og kose oss, se på 17.mai sending på TV, spise god middag og ta det med ro. Egentlig liten forskjell fra en vanlig 17. mai for min del, for pleier som regel å ha det sånn. Var mer styr før når sønnen var mindre. 

Anonymkode: 6a381...be9

AnonymBruker
Skrevet

Vi har reist opp på hytta på fjellet. Pakket med oss flagg og pynt, samt nydelig mat. Det blir 17 mai sending på radio. Det laver ned og er en deilig forandring fra sludd i lavlandet.

Anonymkode: e55be...379

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi blir 6 stk. Med god frokost, kake og is, og så får vi se senere da. Men vi blir nok hjemme hele dagen uansett, vi har ikke planer om å dra noe sted. :) 

Anonymkode: 926e7...fad

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha smittevennlig barnetog i byggefeltet med div leker og pølsegrilling til lunsj etterpå. Alt skjer selvsagt med avstand, hånsprit og engangsutstyr. 

Senere skal vi innom familie. Håper på opphold så vi kan holde oss utendørs. 

Anonymkode: 73da9...470

• Liker 2
Gjest Lily_88
Skrevet

Grillings, pils og reker. Vi skal feire med et vennepar. Utendørs 😊 grillgapahuken er gjort klar, imorgen skal det pilses 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ut og spise med mamma og samboer :)

Anonymkode: 35d5a...4a5

Skrevet

Spise med svigers, is, familie og paviola. Slappe av.

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det hjemme i sofaen i joggebukser og litt god mat.
Litt overrasket over alle innlegg på sosiale medier med bilder av festdrakter, kofter osv som er ferdig til 17 mai. Vet de ikke at 17 mai er avlyst i år?

Anonymkode: 301e1...a9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi samles totalt 12 familiemedlemmer med smått og stort. Skal sitte ute om det ikke blir for kaldt, hvis ikke trekker vi inn. Det skal være et korps som går i gata der, og så skal vi hygge oss med god mat og god drikke😊 blir jo ikke som vanlig, men det kommer alltids andre 17. maier. 

Anonymkode: 1ba60...699

Skrevet

Vi blir hjemme, ser på tv og spiser ekstra god mat. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært gjennom det verste.

Anonymkode: 7591d...288

Vel, når dem som fikk påvist smittefor 3 uker siden ble oppdatert igår, så er vi langt bak med opplysninger om hvilken smitte som er her nå.. 

Anonymkode: 7d7b8...0c0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eksamen. Sitte i joggebukse, middag.. og det er det.

Anonymkode: 44b3b...2fb

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her blir det hjemme i sofaen i joggebukser og litt god mat.
Litt overrasket over alle innlegg på sosiale medier med bilder av festdrakter, kofter osv som er ferdig til 17 mai. Vet de ikke at 17 mai er avlyst i år?

Anonymkode: 301e1...a9f

17 mai kommer da uansett selv om offentlige arrangementer er avlyst :) Jeg tror bare mange har lyst til å gjøre noe ut av det uansett, noen med bunad og festdrakter osv, siden det er litt sørgelige tider med mye innetid om dagen. Jeg vil også det, at det ikke bare skal være som hvilken som helst annen dag - men en dag jeg kan pynte meg og spise ekstra god mat selv om ikke jeg skal ut i byen men stort sett være hjemme. 

Anonymkode: 926e7...fad

• Liker 1
Skrevet

Vi skal besøke svogeren min og barna hans, sammen med resten av svigerfam. Totalt blir vi 8 stk, og vi skal grille. 

AnonymBruker
Skrevet

Pizza, snacks, dyne på sofaen, film/serie. Kun ut med hundene, ellers inne hele dagen. 

Anonymkode: cacb2...759

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal feire med min bror sin familie, mormor og farmor. Blir rundt 11-12 stykker. Krysser fingrene og håper på det beste. Av erfaring vet jeg at det alltid blir forglemmelser og avvik fra 1 meters regelen uansett hvor mye vi planlegger og tilrettelegger.  

Anonymkode: 6ff39...272

AnonymBruker
Skrevet

Sitter i karantene pga at partner testet positivt på Covid-19 fredag. Tok selv test i går. Svar i morgen

Partnere hadde to veldig svake symptomer. Hadde ikke tenkt Covid-19. Tok test pga jobb  i 1.linje tjenesten i forhold til Covid-19. 

Tenker at mange har hatt/Har Covid-19 uten å vite om det. Og at de derfor lett kan smitte andre. Som igjen kan bli alvorlig syke. 

Anonymkode: f2382...18d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når dem som fikk påvist smittefor 3 uker siden ble oppdatert igår, så er vi langt bak med opplysninger om hvilken smitte som er her nå.. 

Anonymkode: 7d7b8...0c0

hvordan vet du at det er for 3 uker siden? Henger vi etter med å oppdatere tallene? Det er jo helt på trynet i såfall, med 3 ukers etterslep!

Anonymkode: a650f...daa

• Opprett ny...