AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Min gutt var en av de siste i klassen som fikk laste ned spillet Fortnite på Playstation, etter massivt mas og press Han måtte bli gammel nok, og måtte opptjene seg goder gjennom diverse gjøremål i huset og annet for å få gjøre dette etterhvert. Nå er spillet i hus, og jeg ante ikke at det var så avhengighetsskapende og spennende. Barna spiller sammen, samarbeider og snakker sammen over headset. Kjempefint nå i disse koronatider. MEN jeg ante heller ikke at det ville bli så mye BRÅK. De gauler, roper, blir sinte, blir glade, jubler og styrer verre enn verst. Så mye høylytt skrål jeg aldri har opplevd med annet spill. Sikkert fordi de ikke klarer å styre seg når det blir så spennende. Men likevel. Utfordrende med å avgrense spilletid også, vanskelig å avslutte og gå bort fra skjermen. Flere som opplever det samme, og som har noen råd/tips? Anonymkode: e0c8b...77d
judith52 Skrevet 16. mai 2020 #2 Skrevet 16. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er spillet i hus, og jeg ante ikke at det var så avhengighetsskapende og spennende. Barna spiller sammen, samarbeider og snakker sammen over headset. Kjempefint nå i disse koronatider. MEN jeg ante heller ikke at det ville bli så mye BRÅK. De gauler, roper, blir sinte, blir glade, jubler og styrer verre enn verst. Så mye høylytt skrål jeg aldri har opplevd med annet spill. Sikkert fordi de ikke klarer å styre seg når det blir så spennende. Men likevel. Utfordrende med å avgrense spilletid også, vanskelig å avslutte og gå bort fra skjermen. Flere som opplever det samme, og som har noen råd/tips? Barnebarnet var på besøk hos meg, og hadde tatt med Playstation sin, nettopp for å spille dette. Hadde kun lest om 'fenomenet' i media, men at det skulle bli så utrivelig visste jeg ikke. Det ble så mye bråk og hyling at jeg tilslutt ikke orket mer, så jeg kastet hele maskinen ut av vinduet. Han var jo ikke til å snakke med lenger.. Dattera mi takket meg senere, ho hadde hatt lyst til å gjøre det lenge..mannen hennes ble litt perpleks! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Hvorfor produseres det slikt søppel av et spill? Anonymkode: 8108c...042 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min gutt var en av de siste i klassen som fikk laste ned spillet Fortnite på Playstation, etter massivt mas og press Han måtte bli gammel nok, og måtte opptjene seg goder gjennom diverse gjøremål i huset og annet for å få gjøre dette etterhvert. Nå er spillet i hus, og jeg ante ikke at det var så avhengighetsskapende og spennende. Barna spiller sammen, samarbeider og snakker sammen over headset. Kjempefint nå i disse koronatider. MEN jeg ante heller ikke at det ville bli så mye BRÅK. De gauler, roper, blir sinte, blir glade, jubler og styrer verre enn verst. Så mye høylytt skrål jeg aldri har opplevd med annet spill. Sikkert fordi de ikke klarer å styre seg når det blir så spennende. Men likevel. Utfordrende med å avgrense spilletid også, vanskelig å avslutte og gå bort fra skjermen. Flere som opplever det samme, og som har noen råd/tips? Anonymkode: e0c8b...77d Mine barn får spille fortnite (yngste på 11 får spille nå også, siste i klassen..) De får ikke lov til å «rage» og skal oppføre seg som folk også når de spiller, og de skal slå av når jeg sier det (de får selvfølgelig spille ferdig runden!). Ellers får de ikke spille, enkelt og greitt. Anonymkode: caf8e...820 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Min 12 åring spiller. Han snakker litt høyt når han spiller, men han er rolig. Han snakker høyt til vanlig også 😀 Anonymkode: cfee0...3ac
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Kan du ikke sette regler for spillinga? Når du sier det er slutt,så må han avslutte (spille ferdig om det ikke er mye igjen akkurat det han holder på med), om det blir mye bråk og tull, så tar du spillet vekk, punktum. Og jeg tenker en må godta litt jubling, men trenger ikke å forstyrre hele nabolaget, og bli ufin i språket. Anonymkode: 64346...7f1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 Her ble hab nok litt avhengig i begynnelsen.. men nå spiller han hvis han har tid. Litt roping kan forekomme, men han har kjellerstue så jeg hører lite til ham... Anonymkode: cdaa8...345
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #8 Skrevet 18. mai 2020 På 16.5.2020 den 12.17, AnonymBruker skrev: Min gutt var en av de siste i klassen som fikk laste ned spillet Fortnite på Playstation, etter massivt mas og press Han måtte bli gammel nok, og måtte opptjene seg goder gjennom diverse gjøremål i huset og annet for å få gjøre dette etterhvert. Nå er spillet i hus, og jeg ante ikke at det var så avhengighetsskapende og spennende. Barna spiller sammen, samarbeider og snakker sammen over headset. Kjempefint nå i disse koronatider. MEN jeg ante heller ikke at det ville bli så mye BRÅK. De gauler, roper, blir sinte, blir glade, jubler og styrer verre enn verst. Så mye høylytt skrål jeg aldri har opplevd med annet spill. Sikkert fordi de ikke klarer å styre seg når det blir så spennende. Men likevel. Utfordrende med å avgrense spilletid også, vanskelig å avslutte og gå bort fra skjermen. Flere som opplever det samme, og som har noen råd/tips? Anonymkode: e0c8b...77d Har en spilletid som må overholdes eller så blir det ingen spilling neste dag. Veldig gøyt spill. Sosialt og bra. Litt lyd blir det.Men om du sier nettet går av om de ikke demper seg så er det nok fort lavere 😂 Anonymkode: 8b739...3bf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #9 Skrevet 18. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har en spilletid som må overholdes eller så blir det ingen spilling neste dag. Veldig gøyt spill. Sosialt og bra. Litt lyd blir det.Men om du sier nettet går av om de ikke demper seg så er det nok fort lavere 😂 Anonymkode: 8b739...3bf Må tilføye at det er verre med faren 😂😂 Anonymkode: 8b739...3bf
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #10 Skrevet 18. mai 2020 De som lagde spillet ansatte jo psykologer som skulle finne ut hvordan spillet kunne bli så avhengighetsskapende som mulig. Ikke rart. Anonymkode: 6bd5a...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå