Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper bursdagsgaver til hele familien til min søster, hun sender ønskeliste til meg hvert år for seg, sin mann og sine 3 barn. Men jeg får aldri noe på bursdagen min. En gang prøvde jeg med med å sende bilde av noe jeg ønsket meg, til 250kr. Men fikk bare svar om at den var fin, men dyr. Jeg får lister med ønsker til 500kr og pers... et år ga jeg ikke gaver. Og det fikk jeg høre, men jeg får aldri noe. Jeg kjenner jeg blir så trist og føler meg lite verdt. I år igjen har jeg fått liste, men jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe noe annet enn et brettspill til barna. Er det innafor? Mest lyst å kutte kontakten, det er ikke så hyggelige folk uansett..

Anonymkode: 27f04...b9c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da slutter du å gi dem gave og gir klar beskjed hvorfor. 

Anonymkode: e8c95...200

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo slutte å gi gave og fortelle hvorfor.

Anonymkode: c8451...be0

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Her er det bare en ting å gjøre slutt å gi dem gaver, og forklar hvorfor. Men jeg hadde gitt en liten ting til ungene, ikke deres feil at foreldrene er slik.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

Fortsett å gi gaver til tantebarna dine. Dropp søster og mann. 

• Liker 3
Skrevet

Gir du gaver fordi du vil gi, eller fordi du har en baktanke om å få noe tilbake? Da kan du i så fall droppe å gi fremover da... 

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gi gaver. De bruker deg for å få ting de ikke gidder å kjøpe selv.

Anonymkode: 333bc...5d4

• Liker 1
Skrevet

Gi gaver kun til barna, og ikke noe dyrt! Barn bryr seg ikke om pris. 

Skrevet

Brettspill til barna høres ut som en god idé. Bare å ignorere alle ønskelistene hennes heretter, og sier hun noe strammer du deg opp og forteller hvorfor du nå kommer til å gjøre det sånn. Dette er ren utnytting fra hennes side. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp noe billig, men gøy til barna, så det ikke går ut over dem. Ignorer ønskelisten fra foreldrene. Og slutt å gi til foreldrene, er de fortsatt frekke nok til å stille spørsmålstegn ved det, så si at dere voksne har jo sluttet å gi til hverandre.

Anonymkode: 24b36...f4c

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du kan fint kutte ut gaver uten å få dårlig samvittighet, i hvertfall til de voksne. Og du må ikke gi barna gaver fra ønskelisten, det er nettopp det; en ønskeliste. Selvom man i utgangspunktet gir gaver for å glede andre, er det ikke noe hyggelig når folk viser en holdning om at du skal bruke flere tusen på de, men at du er kravstor som forventer noe i det hele tatt tilbake.. 

Skrevet

Gi til barna, brettspill høres midt i blinken ut. Får du ønskeliste fra de voksne kan du svare at du har forstått det slik at dere voksne ikke gir gaver til hverandre. Og om hun da vil gi gaver; avtal en pris på hvor mye ca, og så kan du si at du konmer til å gi litt billigere til hver siden de er 4 og du er en, dårligere råd ? Stå på ditt ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...