Gå til innhold

Bør jeg avlyse selskapet imorgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har bursdag imorgen, 17.5, og vi har invitert nærmeste familie til selskap i hagen. Alle skal holde avstand. Vi blir 11 stk, inkl 3 over 70 år. Mamma er litt i risikosonen siden hun røyker og er over 70. Hun sliter generelt med mye røykhoste (og muligens astma som ikke er bekreftet). Har til nå kun møtt mamma med god avstand, utendørs.

Kakene er ferdig og datteren min er i 100.

Jeg våknet idag med bittelitt vondt i halsen. Jeg er ofte litt småforkjøla, (dvs rennende nese og litt sår hals) om morgenen på denne årstiden som går over ila dagen. Antar det gjør det ila dagen idag også. Men hva hvis ikke? Har kun bittelitt sår hals nå. 

Må vi da avlyse alt? Datteren min kommer til å bli sååå lei seg. Og alle kakene må vel da kastes også siden det er jeg som har laget dem. Kan vel da også potensielt være virus på dem? 

Håper vi kan gjennomføre det med god avstand. Eneste bekymringen er disse kakene da.. 2 av de har ligget i fryseren et par dager allerede, den siste skal jeg pynte nå. 

Anonymkode: fce5e...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke avlyse, men ta forhåndsregler og holde avstand

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg våkner også ofte med litt vondt i halsen, så ville ikke automatisk tenkt corona pga det om du ikke har noen andre symptomer. 

Anonymkode: 623eb...436

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen andre pynte den kaka? Bare sånn i tilfelle det ikke går over. De som har ligget i fryseren bør vel være trygge. Så ville jeg sett det an utover dagen.

Anonymkode: 7a234...69f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsatt har vondt i halsen og rennende nese utover dagen anbefaler fhi å avlyse. 

Anonymkode: eee1c...e00

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Evt. Får moren din la være å komme. 

Anonymkode: d3d3a...aec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke avlys pga en slik bagatell. Blir du svært forkjølet utover dagen ville jeg mulig advart de andre/avlyst. Men sår hals, rennende nese, lett hodepine etc. er vanlig på denne tiden (lett forkjølelse), og det er lite smitte i omløp - dvs lite sannsynlig covid 19. 

Anonymkode: 7e90b...8ef

• Liker 9
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Har våknet med sår hals flere ganger de siste to månedene. Og vet at det går over utover dagen. Er fordi jeg har vært ute i vind og vær, kjenner kroppen min godt nok til å forstå at dette ikke er noe annet enn sånn det har vært i hele mitt liv. 

Men går det ikke over, hadde jeg holdt meg veldig i bakgrunnen. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen andre symptomer enn bittelitt sår hals nei. Snøt meg en gang imorges pga rennende nese men har blitt med den ene gangen. Har ofte litt sånn tett/rennende nese om morgenen uansett. 

Kaka må jeg pynte selv. Har en mann som ikke akkurat er god på kjøkkenet og dette er en 3-lags kake med marsipantrekk. 

Så det er kakene jeg er mest bekymret for selvfølgelig, i tilfelle det er smittestoff på dem. Men kjedelig å avlyse alt nå også når det 99,9% sikkert ikke er corona. Det er jo så lite smitte i omløp nå. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ingen andre symptomer enn bittelitt sår hals nei. Snøt meg en gang imorges pga rennende nese men har blitt med den ene gangen. Har ofte litt sånn tett/rennende nese om morgenen uansett. 

Kaka må jeg pynte selv. Har en mann som ikke akkurat er god på kjøkkenet og dette er en 3-lags kake med marsipantrekk. 

Så det er kakene jeg er mest bekymret for selvfølgelig, i tilfelle det er smittestoff på dem. Men kjedelig å avlyse alt nå også når det 99,9% sikkert ikke er corona. Det er jo så lite smitte i omløp nå. 

Vask hendene godt og unngå å nyse eller hoste i rommet eller ta deg til ansiktet før du er ferdig å pynte den. Det går sikkert bra, mener de sa det ikke smitter via mat? Om det mot formodning ikke går over i løpet av dagen bør du advare de som er invitert så de kan ta valget selv, og holde deg i bakgrunnen/holde god avstand under selskapet. Da får mannen servere og slikt hvis han ikke har noen symptomer.

Anonymkode: 7a234...69f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som å lese om meg selv dette! Vurderte å opprette tråd her. Jeg våknet opp med antydning til sår hals i dag. Lå med vinduet åpent i natt. Hvis det ikke går bort ila dagen blir jeg hjemme. Kjedelig, men alle må være ekstra oppmerksomme nå 

Anonymkode: 53873...fe7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde avlyst besøket,  holdt feiringen innenfor husstanden.

Anonymkode: 23b1e...acf

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Som gjest hadde jeg likt å bli informert og fått selv velge om jeg ville dra til dere 

Anonymkode: 999ac...6cf

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som gjest hadde jeg likt å bli informert og fått selv velge om jeg ville dra til dere 

Anonymkode: 999ac...6cf

Samme her! Hadde blitt så skuffet hvis noen hadde møtt oss med sår hals.

Anonymkode: 5173b...e95

• Liker 9
Skrevet

Vent noen timer og se det an. Høres ut som det går over dette, og da mener jeg du kan holde selskap. Går det ikke over, eller blir verre må du nok dessverre avlyse. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke avlys pga en slik bagatell. Blir du svært forkjølet utover dagen ville jeg mulig advart de andre/avlyst. Men sår hals, rennende nese, lett hodepine etc. er vanlig på denne tiden (lett forkjølelse), og det er lite smitte i omløp - dvs lite sannsynlig covid 19. 

Anonymkode: 7e90b...8ef

Skummelt hvis mange har den holdningen du viser her. Man skal holde seg hjemme og unna folk selv ved mild forkjølelse

Anonymkode: 53873...fe7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk hansker 

Anonymkode: 9946d...6d5

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kakene ikke skal spises med fingrene skal det være trygt. 

Anonymkode: 28cf5...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Se an formen. Fremdeles sår hals, rennende nese osv. utover dagen, ring og informer gjestene. Da kan de velge selv om de vil komme eller ikke.

Anonymkode: 7d9cc...569

AnonymBruker
Skrevet

En grei regel er å tenke, hadde det vært verdt å gjennomføre om det viste seg at det var corona og du dermed smittet noen? Svaret vet du nok selv. 

Anonymkode: 776c1...e83

• Liker 5
  • Opprett ny...