Gå til innhold

Er 'corona-hverdagen' basert på et manipulert virkelighetsbilde?

Blir vi manipulert?  

21 stemmer

1. 1. Er tingenes tilstand er slik de gir seg ut for å være, eller er corona-hverdagen er en (helt eller delvis) manipulert virkelighet?

• Myndighetene har min fulle tillit
      14
    • Pandemien er iscenesatt av skjulte krefter, og myndighetene verden over manipuleres til å følge et viss handlingsmønster
      5
    • Tiltakene skal føre til en global massedød i det skjulte, og norske myndigheter har tatt del i avgjørelsen
      1
    • Annet (forklar gjerne)
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

'Corona-hverdagen' presenteres som en felles dugnad for å redde liv, men samtidig er det påfallende hvor mye høyere verdi et liv reddet fra COVID-19 er gitt i forhold til hva et liv ellers har vært verdsatt til. Av den grunn, må det være lov å stille spørsmålstegn om det i realiteten ligger skjulte motiver bak det hele, og at sannheten faktisk er vesensforskjellig fra den vi, allmennheten har fått servert.. Av den grunn lurer jeg på om verdenslederne generelt og norske myndigheter spesielt har din tillit eller ei. - Tror du 'corona-virkeligheten' er akkurat slik den gir seg uty for å være?.. - Eller??..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Boring.... :sFun_sleeping:

Anonymkode: 29a1c...b6e

• Liker 3
Gjest warpen
Skrevet

Covid19 er utvilsomt er farlig virus men det som er skremmende hvor lite forberedt verden var på en pandemi.

Hadde dette vært en luftbåren versjon av marburg viruset som er dødligere enn Ebola å likene hadde begynt å tårne seg opp på Karl Johan så tror jeg jaggu folk hadde tenkt litt lenger.

Folk klager på økonomien og oppfører seg om om vi er de eneste som lider akkurat nå, hele jævla verdensøkonomien er i fritt fall som vil påvirke Norge også.

Man skulle tro folk kunne være solidariske om dette men folk oppfører seg som komplette egoister syting og klaging fikk ikke dra på hytta stod folk å jamret over.

En annen tråd her inne angriper sykepleierne og jamrer over dem kjenner jeg får lyst til å spy noen ganger av selvopptattheten til folk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror på at det først og fremst handler om å spare liv og å ikke knekke helsevesenet, men jeg tror ikke lenger på tiltakene ble satt inn for å spare de eldste og svakeste. De smittede som bor på sykehjem får jo ikke engang sykehusplass men må pleies der de er, bære eller briste. Jeg antar det er dem de 1000 nødrespiratorene som ikke fungerer optimalt er ment for. 

De som får sykehusplass er de langt sprekere hjemmeboende eldre og ikke minst de som er noe yngre enn disse. Boomers-generasjonen vekker neppe samme grad av sympati og dugnadsånd. For å få til det var det kjekt å kunne bruke de eldste, søteste og svakeste.

Anonymkode: 1f832...948

AnonymBruker
Skrevet

Første alternativet er definitivt nærmest for min del. Jeg er langt fra enig i absolutt alle avgjørelsene myndighetene tar, men jeg har tillit til at de vil det beste for oss og ikke har noen skjult agenda. (I alle fall ikke noe alvorlig, muligens noe økonomisk i enkelte ting, men der er det nok også det beste for landet som er tanken bak.)

Anonymkode: fb743...22a

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, warpen skrev:

Covid19 er utvilsomt er farlig virus men det som er skremmende hvor lite forberedt verden var på en pandemi.

Hadde dette vært en luftbåren versjon av marburg viruset som er dødligere enn Ebola å likene hadde begynt å tårne seg opp på Karl Johan så tror jeg jaggu folk hadde tenkt litt lenger.

Folk klager på økonomien og oppfører seg om om vi er de eneste som lider akkurat nå, hele jævla verdensøkonomien er i fritt fall som vil påvirke Norge også.

Man skulle tro folk kunne være solidariske om dette men folk oppfører seg som komplette egoister syting og klaging fikk ikke dra på hytta stod folk å jamret over.

En annen tråd her inne angriper sykepleierne og jamrer over dem kjenner jeg får lyst til å spy noen ganger av selvopptattheten til folk.

Skremmende at verden var så lite forberedt på pandemi, og enda mer skremmende at det faktisk i tillegg var en varslet krise.

Anonymkode: d2836...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tvil om at dette er iscenesatt. Men det er ingen enkel oppgave å forklare folk dette, man kan ikke servere én link som dokumenterer alt. Er man villig til å sette politikernes handlinger over mange tiår i sammenheng derimot, så er det lettere å tegne seg et bilde av hva som skjer. Det har vært en villet politikk, imot eksperters råd, i mange år å bygge ned landets forsvar, sykehuskapasitet, matproduksjon og øvrig produksjon. Landets gullreserver ble solgt i 2004. Alt dette er lett tilgjengelig informasjon fra allment annerkjente kilder, men man sables ned og kalles konspirasjonsteoretiker hvis man påpeker disse tingene.

Anonymkode: 9d9dd...a8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på at det først og fremst handler om å spare liv og å ikke knekke helsevesenet, men jeg tror ikke lenger på tiltakene ble satt inn for å spare de eldste og svakeste. De smittede som bor på sykehjem får jo ikke engang sykehusplass men må pleies der de er, bære eller briste. Jeg antar det er dem de 1000 nødrespiratorene som ikke fungerer optimalt er ment for. 

De som får sykehusplass er de langt sprekere hjemmeboende eldre og ikke minst de som er noe yngre enn disse. Boomers-generasjonen vekker neppe samme grad av sympati og dugnadsånd. For å få til det var det kjekt å kunne bruke de eldste, søteste og svakeste.

Anonymkode: 1f832...948

Det har de da sagt hele tiden at de beskytter de eldste for ikke å overbelaste helsevesenet.

Oversatt: beskytte de eldste for å ha mulighet til å redde de yngre som blir alvorlig syke.

Ca 40 % (ca 400) av de innlagte på sykehus,  og 0.5 % (20 stykker) av de døde er under 60 år.

Anonymkode: 6a92c...3af

• Opprett ny...