Gå til innhold

Nabo som røyker hasj hver dag hele dagen...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har klaget og klaget. Jeg bor her med barn, og hele oppgangen pluss inni gangen vår lukter.

Etter at jeg klaget, har de begynt å brenne røykelse samtidig, noe som gjør lukta enda mer uutholdelig. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: d3997...ec1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet.

Anonymkode: d899e...2bd

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har klaget og klaget. Jeg bor her med barn, og hele oppgangen pluss inni gangen vår lukter.

Etter at jeg klaget, har de begynt å brenne røykelse samtidig, noe som gjør lukta enda mer uutholdelig. Hva hadde dere gjort? 

Ring politiet hver gang. Og så kontakter du styret i borettslaget hver gang de gjør annet du kan "ta" de på.

Anonymkode: b091e...257

• Liker 9
Skrevet

Spør om de ikke kan være vennlige å røyke ut av vinduet, siden lukta ellers kommer inn til dere.

• Liker 3
Skrevet

Be de røyke med vinduene åpent, eventuelt gå ut. Kontakt sameiet - sms til styrer HVER GANG. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brydd meg, helt ærlig.. Er ikke sånn at dere blir påvirket av røyken, og om det bare kjennes i oppgangen deres er det virkelig så ille?.... Hadde skjønt det om hele leiligheten deres stinket, men herregud litt weed lukt er vel det minste problemet med naboer. Tenk om de hadde skreket 24/7 hele døgnet, hatt søppel overalt utenfor døren osvosv. Finnes verre ting å plage seg over, bare tenk på det før dere får de kastet ut, neste nabo kan være en pedofil, voldtektsmann, voldelig, altså man vet aldri. Naboer kommer alltid til å plage deg med et eller annet, igjen, litt weed lukt er da ikke så ille.

Jeg hadde en nabo som pleide å banke opp kona si, og da han ene naboen brydde seg så endte han opp med å banke kona hans også til hun havna på sykehuset og nesten døde. Noen måneder i fengsel så var han ute igjen og plaget livet av alle oss i bygningen... Velg dine kamper sier jeg bare.

Anonymkode: 5d3fd...9f0

• Liker 14
Skrevet

For å være helt ærlig, har jeg en sterk mistanke til at dette her i bunn og grunn dreier seg om kule folk, dog med en over gjennomsnitts frihetstrang. Om det å røyke denne 'jointen' ute har ført til en overdose nebbete irettesettelser av såkaldte 'piss-mægger', slik at de ikke lenger er i stand til å skille en [i utgangspunktet] høflig forespørsel. - Og i det irritasjonen [rettmessig] øker hos deg/dere, opplever de det istedet som 'same-old, same-old' fra alle de erke-politisk korrekte som ikke kan passe sine egne saker der røyken faktisk ikke er til sjenanse.. 

Jeg foreslår dermed at du gjør et helhjertet forsøk på å ta dette med 'det gode'. Få til en samtale med de med hyggelige, kammeratslige rammer, hvorpå du gir din aksept til røykingen [på generelt grunnlag], men at det ville vært 'jævlig kult' om de hadde giddet å sørge for at det ikke siver ut i gangen pga ungene (passiv hasj/mariuana-røyking gir også rus for de som ikke er vant til det/har lav tolranse slik som unger).  Vær folkelig, smil og le, og ikke minst; Lytt til det de har og si i samme grad som hva du forventer de skal lytte til deg. Husk; Dette er en to-veis, hyggelig naboprat, og ikke moralist til 'utyske'  ;)

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare hengt opp et ark på inngangsdøra hvor det står at "DET STINKER HASJ I OPPGANGEN!". Burde gi de nok noia til at de slutter? Det er jo ikke lov (ennå)?. Evt foreslått for dem å bruke vaporizer, det skaper ikke så mye lukt.

Anonymkode: 94576...3ac

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bare hengt opp et ark på inngangsdøra hvor det står at "DET STINKER HASJ I OPPGANGEN!". Burde gi de nok noia til at de slutter? Det er jo ikke lov (ennå)?. Evt foreslått for dem å bruke vaporizer, det skaper ikke så mye lukt.

Anonymkode: 94576...3ac

Det er lov til å røyke og være i besittelse fram til 1. Juni. Gjør det ikke mindre ugreit at det stinker weed i hele oppgangen da, hadde snakket med naboen om alternative måter å røyke på slik at ikke røyken siver sånn ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Hasjrøykere er ikke akkurat kjent for å gidde og følge regler. 

Anonymkode: d0377...a7c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt ifra om at røkelse ikke hjelper, og at de må gå et annet sted ellers tar jeg saken videre. De begynte med røkelse for å dekke over lukta, så de har i hvert fall en liten interesse av å ta hensyn. 

Anonymkode: 09070...b0a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor han? Spør for en venn. 

Kødder, men du seriøst, dette hadde ikke vært ok, ring styret, politiet?

Anonymkode: 92e19...e22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eier de leiligheten selv, eller leier de av noen andre? Om de leier hadde jeg gitt beskjed til huseier.

Anonymkode: 8d5cd...c15

Skrevet
2 hours ago, Flamme said:

Det er lov til å røyke og være i besittelse fram til 1. Juni.

Nei, det er fortsatt ulovlig ved lov i Norge. At man midlertidig ikke blir straffet for bruk eller besittelse av små mengder betyr ikke at det har blitt lovlig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nabojente over meg som røyket stadig. Hun var oppe hele natta, jobba ikke heller. 

Vær forsikttig ts, slike kan ha kriminelle eller folk som ikke har noe å tape til bekjente. I mitt tilfelle så hadde hun en kjæreste som var kriminell. 

En dag fikk jeg vite han hadde tatt overdose i gangen oppe. Jeg fant hasjdose rett utenfor inngangen. De som kom og gikk var tvilsomme. Kunne være herværk i heisen i form av bulking av heisdør eller leppestift klint utover speilet. Det var mye mer som skjedde også, men kan ikk nevne alt pga identitet. Jeg anmeldte til politiet for diverse. Ingenting ble gjort utenom at jeg fikk vite fyren var kjenning av politiet og risiko for voldlighet.

Nei flytt ts. Jeg hadde klikka hvis jeg kjente røyk i oppgangen, vanlig røyk eller hasj. Faens undermenneske aktivitet

Anonymkode: 30f75...4a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nabojente over meg som røyket stadig. Hun var oppe hele natta, jobba ikke heller. 

Vær forsikttig ts, slike kan ha kriminelle eller folk som ikke har noe å tape til bekjente. I mitt tilfelle så hadde hun en kjæreste som var kriminell. 

En dag fikk jeg vite han hadde tatt overdose i gangen oppe. Jeg fant hasjdose rett utenfor inngangen. De som kom og gikk var tvilsomme. Kunne være herværk i heisen i form av bulking av heisdør eller leppestift klint utover speilet. Det var mye mer som skjedde også, men kan ikk nevne alt pga identitet. Jeg anmeldte til politiet for diverse. Ingenting ble gjort utenom at jeg fikk vite fyren var kjenning av politiet og risiko for voldlighet.

Nei flytt ts. Jeg hadde klikka hvis jeg kjente røyk i oppgangen, vanlig røyk eller hasj. Faens undermenneske aktivitet

Anonymkode: 30f75...4a1

😂 streitinger er jammen lett å spotte skriftlig 

Anonymkode: 96ac6...24f

• Liker 19
Skrevet
On 5/16/2020 at 8:39 AM, Sirah said:

Kontakt sameiet - sms til styrer HVER GANG.

Her er årsaken til at man må betale så mye til de som gidder å sitte i styret. Hva skal styret gjøre, mener du? Ringe politiet hver gang, bare for å få høre at de ikke kan gjøre noe med dette?

Skrevet
2 minutter siden, blasfeminist skrev:

Her er årsaken til at man må betale så mye til de som gidder å sitte i styret. Hva skal styret gjøre, mener du? Ringe politiet hver gang, bare for å få høre at de ikke kan gjøre noe med dette?

Jeg mener ikke at man skal stå og dunke på døra til styreleder og kreve handling hver eneste gang, men man kan sende en mail. Bare for å kunne bevise hvor stort problemet faktisk er. Da har styret også mer kjøtt på beinet dersom de skal ta tak i dette. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Sirah said:

Jeg mener ikke at

Okay, da misforsto jeg litt. Jeg tror likevel ikke styret skulle ha noe med dette å gjøre så lenge ikke noen bryter vedtektene i borettslaget/sameiet/whatever.

Ring politiet sjøl, om du mener noe er så alvorlig at de burde bruke tid på det. At noen røyker bønner er omtrent like ille for naboene som at de krangler om hva de skal ha til middag, slik at naboene hører det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...