AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #1 Skrevet 16. mai 2020 Jeg er en kvinne på 35 som har slitt med anoreksi i flere år fra jeg var i tenårene. Jeg har to barn, eldste er 7 år og frisk, men yngste på snart 5 år er utredet for autisme, har ikke fått diagnosen, men jeg tror han har det. Kan det at jeg tidligere har hatt anoreksi ha gitt ham autisme eller lett psykisk utviklingshemming? Anonymkode: 82c56...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #3 Skrevet 16. mai 2020 Nei, det er ingen sammenheng mellom disse. Dette er ikke din feil. Anonymkode: e8f34...15e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Nei, det er genetisk betinget. Ofte på farssiden faktisk. Har noen av dere adhd eller noe i slekten? Ser ofte at det KAN ha en sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 42 minutter siden, WhisperingWind skrev: Nei, det er genetisk betinget. Ofte på farssiden faktisk. Har noen av dere adhd eller noe i slekten? Ser ofte at det KAN ha en sammenheng. Det er mulig at onkelen min hadde autisme, men han ble ikke utredet. Anonymkode: 82c56...d5d
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #6 Skrevet 16. mai 2020 Takk for svar alle! Onkelen min på farssiden. Vet ikke om han hadde det, men han hadde noen autisme trekk i oersonligheten. Anonymkode: 82c56...d5d
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. mai 2020 #7 Skrevet 16. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig at onkelen min hadde autisme, men han ble ikke utredet. Anonymkode: 82c56...d5d Da er det nok der det kommer fra. Bra du er frisk fra spiseforstyrrelsen❤️ Bra sønnen din blir utredet. Da får dere masse hjelp og oppfølging og han får viktig hjelp nå før skolen starter😊
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 Min mor sultet seg under begge svangerskapene sine pga anoreksi, og jeg som eldste endte opp med borderline, ADHD og epilepsi, mens min lillesøster er helt frisk og snart ferdig utdanna psykolog. Jeg tror ikke spiseforstyrrelser har noe å si på dette, men handler mer om arv og genetikk. Anonymkode: 163f4...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #10 Skrevet 16. mai 2020 Dette må du snakke med spesialister på. Vi her på kg har ikke lov til å komme med spekulasjoner om evt. årsaksforhold. Få deg en time hos legen med henvisning til spesialist. Anonymkode: 7e1d8...3da 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må du snakke med spesialister på. Vi her på kg har ikke lov til å komme med spekulasjoner om evt. årsaksforhold. Få deg en time hos legen med henvisning til spesialist. Anonymkode: 7e1d8...3da Det er fakta og ikke spekulasjoner. Autisme kommer av genetikk, ikke av spiseforstyrrelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå