Gå til innhold

Liker du å ta deg en pils på byen? Så oppfør deg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde første arbeidskift i jobben min som bartender i uken som var, det gikk således ok. Greit, jeg er en bartender og kan ikke ha øynene med meg både når gjester er ute og tar en røyk, eller er nede på do. Og det er greit at jeg til vanlig er en "førskolelærer for biologisk voksne barn". Men nå i går, når helgen endelig kom.. Første helgen etter korona stengte dører og vi (vi som kollegaer) prøver og prøver... Og prøver... vi hører stamgjester si; å så godt dere er åpnet igjen. Men hva hjelper det når vi antibacker stoler og bord etter hver gjest, tørker med en gjennomvåt antibac duk over både dører, terminaler, ølglass, bardisk og har som andre jobber 1000 restreksjoner å forholde oss til... når vi som kollegaer går i sirkel rundt hverandre og gode kolega klemmer blir til en nikk og et dunk med armen for at folk skal få lov å ta seg en utepils, og vi kan ha en jobb å gå til.. Men igjen hva hjelper det når;

*en gruppe med  20  middelaldrende møtes og klemmer og kliner på hverandre. Sitter på fangene til hverandre og trenger 8 beskjeder før de klarer å sette seg på hver sin stol (dette uten å ha kjøpt en eneste øl i baren, og det er tidlig på kvelden, ingen er beruset)

* folk som lener seg  2 meter inn i baren for å si at de vil ha en øl

*folk som går fra bord til bord 

*folk som spytter i ølglassene/på bordet/på gulvet, 

*kåte menn/kvinner som prøver seg først på det ene bordet så det andre så det tredje, så valser de rundt i hele lokalet og snakker med spytt i munnvikene..

*folk blir sinte når de ikke får flytte på stoler og bord og gjøre akkuratt som de vil

Altså;

Jeg har mer lyst til å dra på jobb enn å være permittert, jeg har lyst til at gjester skal kunne nye en utepils, gå på byen, kose seg, snakke sammen, ha det kjekt i lag,  jeg har lyst til at du og jeg skal kunne ha stamstedet for mingling og sosiale treff sammen. For å kunne møtes på byen, være sosiale igjen, og ja jeg vet at jeg har ansvar, at jeg har en jobb som gjør at jeg av og til må leke førskolelærer for voksne mennesker, men du har også et ansvar!  Du er ansvarlig for deg selv både med hensyn til smitte, og å følge retningslinjene. Jeg kan ikke gå rundt og antibacke hendene mine og dine samtidig som du har hatt tungen din nede i 17 ganer på en halvtime, eller spredd spytt klysene dine på alle. Ta hensyn..

Jeg trodde folket i Norge ville tilbake til normalen,  ville at utesteder/spisesteder/puber skulle åpne opp. Så langt har det bare vist sjefen at vi bør og må redusere åpningstiden langt mer fra neste uke,  noe som er synd da utelivet stortsett er veldig regulert alerede.

Anonymkode: 2717f...12c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjorde meg trist å lese. Idiotiske, likegyldige folk.

Anonymkode: 231eb...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer bare på hva slags sted dette er. Til vanlig altså. 

Må innrømme at jeg var blant de første som stakk ut og tok 2-3 glass vin når mer åpnet her denne uka. Men opplevde at alle oppførte seg sivilisert, forsøkte å holde avstand, ingen klemming når man møttes, og så videre. 

Anonymkode: 6ea0e...c11

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer bare på hva slags sted dette er. Til vanlig altså. 

Må innrømme at jeg var blant de første som stakk ut og tok 2-3 glass vin når mer åpnet her denne uka. Men opplevde at alle oppførte seg sivilisert, forsøkte å holde avstand, ingen klemming når man møttes, og så videre. 

Anonymkode: 6ea0e...c11

Men gikk du ut på en onsdag eller en fredag? Dette har mye å si... Og vi er en helt vanlig pub. Gjester alt i fra 20 til 70, alt fra fattigmann til rikmansfrue.. stort og smått.. (driver til og med café på dagtit) så vil ikke tro min arbeidsplass er noe rart sted sådan..Som sagt jeg har jobbet ons-tor og fre så langt... onsdag var det fullt hus " endelig åpent" euforia-stemning men ok, folk oppførte seg nogelunde, (De trengte en og to beskjeder men tok det greit) Men igjen helg er helg tydeligvis både i og utenfor korona. Noe jeg ikke forstår... korona og retningslinjer gjelder jo like mye fredag og lørdag som i uken ellers.. 

Anonymkode: 2717f...12c

• Opprett ny...