Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med barna deres ang ongang med besteforeldre, nærmeste familie og venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig regelen nå? Klemmer ingen utenom deres egne barn og barna ikke andre? Leker barna med mange venner? Inne også? Holder avstand? 
Er de med besteforeldre? Overnatting ikke lov? 
Tanter, onkler og søskenbarn, lov med besøk? Synes det er så vanskelig å vite hvor grensen går.

Hvis besteforeldre er i risikogruppa, helst ingen kontakt da? Kun ute? 

Anonymkode: abfda...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min far er i risiko gruppen.  Først nå skal barna og jeg møte mine foreldre.  Vi skal være ute i hagen med avstand. Barna leker her med andre barn og får også komme inn. Eldste har hatt overnatting flere ganger av sin beste venn. De er ikke med mange, men en fast vennegjeng. En der fikk forresten korona, ingen andre ble smittet.

Anonymkode: e78fd...8d9

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn får være med besteforeldre som normalt, inklusive overnatting og klemmer. De er ikke i risikogruppa og har bare ett barnebarn. Han får også leke med de i klassen sin ute og noen få av dem inne. (De har sluttet med kohorter, er bare 17 i klassen.) De glemmer som regel å holde avstand, men unngår fysisk kontakt.

Anonymkode: 03862...f4c

AnonymBruker
Skrevet

1 lekevenn. Den får komme inn. Kan også leke med 3 andre ute. 

Holder avstand inne og ute på skolen. Blir kjørt til og fra skolen.

Ser ikke besteforeldre,kusiner, fettere, tanter og onkler fysisk, men digitalt,

Anonymkode: b7b97...b79

AnonymBruker
Skrevet

De får møte, klemme og overnatte hos besteforeldrene selv om besteforeldrene er over 70. Besteforeldrene ønsker det og vi synes det er helt feil å umyndiggjøre voksne mennesker. Dette kan vare lenge og det er selvsagt helt uaktuelt å frata besteforeldrene den største gleden i livene deres.

Anonymkode: e011f...d67

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flere? 
Hva med tantebarn? Og venners barn? Kan de leke sammen? 

Anonymkode: abfda...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Er mormor, og møter hverken barnebarn eller venner annet enn utendørs. Det har det også blitt lite av, ettersom det har vært vinter her helt til nå, og kaldt ute. Har ikke møtt barnebarn på flere uker. 

Det er lite smitte her, men vi har hele tiden trodd at smittetall vil øke i takt med gjenåpning av samfunnet. Det har heldigvis ikke skjedd hittil. Mannen min er i risikogruppe, så derfor er vi veldig forsiktige. Vi er i 50-årene, så ikke veldig gamle. Både datter og svigersønn møter mange via jobb, så det er ikke bare barna som er utsatt for smitte.

Anonymkode: 3bcce...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Møter besteforeldre, men sjeldnere enn før og ingen klemming. Vi lar besteforeldrene bestemme hvor nært/hvor ofte.

Jeg har noen få venninner jeg møter innimellom, men vi klemmer ikke lenger, og drikker ikke av hverandres glass osv som vi gjorde før når vi er på fest og skal smake på noe spesielt.

Datteren min har 2 venner som hun leker med, inne og ute. I minstemanns klasse har ikke sosialiseringen kommet i gang utenom skoletid... Ellers så er det bare at vi har falt ut av det gode selskap, litt vanskelig å vite. Han er veldig sulten på sosial omgang, men jeg kvier meg for å ringe rundt til foreldre og spørre om besøk. Det har regnet og sluddet i strekk de siste ukene her hvor jeg bor, så det er vanskelig å møtes ute og leke.

Anonymkode: 2895f...e34

Skrevet

Ingen i familien er hysterikere heldigvis, så vi gjør alt som normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Vi lar besteforeldrene bestemme selv. Mine foreldre har nær kontakt med barnebarna, men farfaren på andre side er nylig hjerteoperert og da er det naturlig å ikke ha så intim kontakt med barnebarna. Vi møter dem i hagen, og det er fint for alle. 

Anonymkode: fa904...844

AnonymBruker
Skrevet

De to eldste får klemme og overnatte hos kusine og fetter. Yngste får klemme og overnatte hos mormor som ikke er i risikogruppe. Jeg og mannen er bare nær hverandre, og vår barn. Alle tre går på skolen, så de er i nærheten av folk, men ikke så nærme som før. Vi treffer også andre folk ute. Både svigers som er i risikogruppe og noen andre, og mannen min treffer folk innendørs med to meters avstand stort sett på jobb. Ingen kjent smitte i kommunen, så jeg kjenner at jeg er mindre nøye på det nå enn før. 

Anonymkode: e6343...419

AnonymBruker
Skrevet

Barna får klemme på besteforeldre. Har vært på overnatting. Har spist middag hos de, og de hos oss.

Har kontakt med onkel og tante, samt søskenbarn. De har vi vært sammen med hele veien.

Barna får leke med venner både inne og ute. Leker sammen med de de går i klasse med. De holder ikke rett avstand på skolen, og passer heller ikke på det hjemme.

Anonymkode: 91653...163

AnonymBruker
Skrevet

Lever tilnærmet normalt. Møter besteforeldre, noen venner,søsken, et par søskenbarn. Har foreløpig sagt nei til å delta på festlige arrangement med kollegaer osv. Venter til sommeren. 

Hadde vi hatt en sluttdato på dette hadde jeg nok holdt på de strenge restriksjonene vi drev med de første 7-8 ukene. Men slik kan vi ikke leve over lengre tid. Er selvfølgelig nøye på håndvask, 1-meter på butikk osv. Prøver å unngå buss. Ingen klemming.

Anonymkode: d625a...d97

• Opprett ny...