Gå til innhold

Forventinger til permittert småbarnsfar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Scenario: Du er gift , to små barn. Du er i full jobb mens mannen er permittert minst 3-4 mnd. 
- Hva forventer du han gjør hjemme ? 
mannen leverer og henter barna i bhg, fordi jeg ikke rekker med mine arb tider og jeg har samf kritisk jobb. 
- Er det ok at mannen gjør sine hobbyer på dagtid og ikke noe i huset ? Hva forventer du gjøres hjemme? 
- Minsten vår er mye våken på nettene , jeg har krevende jobb og står opp tidlig for å rekke jobben , burde permittert mann ta våken netter ( som jeg gjorde i permisjon ) og sove på dagtid da han har mulighet eller burde begge ta våken netter ? 
Del gjerne innspill og tanker 😀

Anonymkode: 72ae5...573

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, her er jeg (kvinnen) permittert, og han har fortsatt jobb. Jeg hadde forventet at han gjorde det jeg gjør.

Jeg leverer og henter i barnehagen. 
Jeg lager alle nistepakker. 
Jeg lager 80% av middagene. 
Jeg vasker klær. 
Jeg vasker gulv. 
Jeg rydder opp leker og rot etter barnet på dagtid.

Han lager 20% av middagene, og alle bleier, kveldsstell og mating på kveldstid. Vi deler på alle andre oppgaver.  

Anonymkode: ac906...726

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Her deltar begge like mye. Men jeg hadde forventet at han tok litt mer av nattebråk i hverdagen da han da har mulighet til å hvile på dagen. 

Ellers hadde jeg fordelt oppgavene noenlunde likt. Han kunne stått for handling da det gjør at du slipper det etter jobb. Da kan du komme raskere hjem og bruke mer tid med familien. 

Og han kunne stått for gulvvask, vasket badet og vasket/tørket klær. Alle disse tingene går fort når ungene er i bhg og igjen så vil dere da kunne bruke mer tid sammen som en familie når sånne ting er unnagjort. 

AnonymBruker
Skrevet

Det må man bli enig om med partner 

Anonymkode: 44df7...64a

Skrevet (endret)

Jeg hadde forventet at han tok unna det meste av husarbeid samt våkenetter i hverdagen. En voksen mann som er permittert og har familie kan ikke bruke all sin tid på hobbier mens husarbeid og barnepass faller på deg som er i full jobb. Hans jobb er nå å ta hovedansvar for husholdningen. 

Endret av regine
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde forventet at han tok hovedansvar for levere/hente i bhg, husarbeid, matlaging, klesvask og våkenetter. Så kunne begge bidratt likt på ettermiddag og kveld. Kanskje du kunne tatt legging oftere så han fikk pause. Begge bør bidra, og få litt pause hver dag. Hvis du må jobbe dobbelt skift (jobbjobb og hjemmejobb) imens han har ferie så er det grovt skjevfordelt.

Anonymkode: 450fe...e39

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Scenario: Du er gift , to små barn. Du er i full jobb mens mannen er permittert minst 3-4 mnd. 
- Hva forventer du han gjør hjemme ? 
mannen leverer og henter barna i bhg, fordi jeg ikke rekker med mine arb tider og jeg har samf kritisk jobb. 
- Er det ok at mannen gjør sine hobbyer på dagtid og ikke noe i huset ? Hva forventer du gjøres hjemme? 
- Minsten vår er mye våken på nettene , jeg har krevende jobb og står opp tidlig for å rekke jobben , burde permittert mann ta våken netter ( som jeg gjorde i permisjon ) og sove på dagtid da han har mulighet eller burde begge ta våken netter ? 
Del gjerne innspill og tanker 😀

Anonymkode: 72ae5...573

Far er permittert og gjør det meste hjemme. 

Ordner mye i hagen nå som barna er på skolen og i bhg. Henter og leverer sånn at bhg-barnet er der ca 5 timer om dagen.
Har ikke diskutert det en gang,han bare gjør det.

Jeg jobber. 

Anonymkode: 374ff...4e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg permitert. Jeg tar nettene hvis det er noe, han leverer i barnehage på vei til jobb. Jeg lager lunsj pakker og middag til alle, og tar meg av husarbeider og henter i barnehage. Men jeg regner rundt 2 timer husarbeid om dagen, og resten av dagen gjør jeg det jeg vil. Går turer med venner, spiller, leser og bare koser meg. I helgene er vi et team og gjør alt sammen begge to. 

Anonymkode: 7966a...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...