Gå til innhold

Til alle dere som slettet smittestopp-appen pga. strømsluk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet ikke appen, men skal ærlig innrømme at jeg ble irritert og slo av bluetooth og GPS fordi det slukte så mye strøm. Men nå har jeg brukt den en stund igjen, og de har faktisk fikset det. Den bruker langt mindre strøm nå, og jeg merker ikke at den er der på samme måte.

Og dere som bare skal kritisere appen burde først slette Facebook, snapchat, google-tjeneste osv. osv. på telefonen, før dere begynner å uttale dere i denne tråden. Jeg for min del har uansett ingen ting å skjule, så hvis jeg kan bidra og hjelpe på denne måten så gjør jeg gledelig det.

Anonymkode: 09439...bc3

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har heller ingenting å skjule når jeg driter på dass. Likevel lukker jeg døra

Anonymkode: d57a8...f9e

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller ingenting å skjule når jeg driter på dass. Likevel lukker jeg døra

Det er sikkert de rundt deg fryktelig glad for. Takk for det fullstendig irrelevante og uinteressante innlegget ditt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette

Anonymkode: 52edd...08a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slettet ikke appen, men skal ærlig innrømme at jeg ble irritert og slo av bluetooth og GPS fordi det slukte så mye strøm. Men nå har jeg brukt den en stund igjen, og de har faktisk fikset det. Den bruker langt mindre strøm nå, og jeg merker ikke at den er der på samme måte.

Og dere som bare skal kritisere appen burde først slette Facebook, snapchat, google-tjeneste osv. osv. på telefonen, før dere begynner å uttale dere i denne tråden. Jeg for min del har uansett ingen ting å skjule, så hvis jeg kan bidra og hjelpe på denne måten så gjør jeg gledelig det.

Takk for tips da skal jeg skru den på igjen:) Slettet den aldri heller. 

Anonymkode: abc0a...364

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert de rundt deg fryktelig glad for. Takk for det fullstendig irrelevante og uinteressante innlegget ditt!

Du får drite med åpen dør.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får drite med åpen dør.

🤣

Anonymkode: 4daec...ccf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen tro på denne appen. Har de tenkt at smittede som er så hensynsløse at de går ute blant folk skal laste den ned, registrere seg som smittet og gå rundt og bli oppsporet av myndighetene hver gang de sitter i nærheten ev andre som har appen, er det det som er planen? Tror ikke den funker for å si det sånn.

Anonymkode: 2136b...f4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt forsøkt forklart utallige ganger allerede; men det er vesens forskjell mellom private selskaper og myndighetene. Myndighetene har juridisk makt over deg. Om jeg logger inn på Facebook i ny og ne og chatter med noen jeg kjenner, så kan Facebook i beste fall skreddersy annonser til meg, og i verste fall må de samarbeide med myndighetene og gi ifra seg informasjon, men da kreves det en kjennelse fra en domsstol, og det er ikke noe politiet gjør uten videre. Om myndighetene derimot har en egen database på hver person, som i tillegg har gått frivillig med på å være i den, så kan de snoke så mye de vil. Da kan de f.eks. gjøre livet surt for folk som blir for irriterende for myndighetene (for kritisk til Koronatiltakene for eksempel). At du tror du ikke har noe å skjule beviser bare at du ikke tenker frem i tid. Det som er uinteressant i dag er kanskje ikke uinteressant i morgen... men for all del, ta på deg den elektroniske fotlenka hvis du tror den hindrer smitte...

Anonymkode: 2f48a...df7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen tro på denne appen. Har de tenkt at smittede som er så hensynsløse at de går ute blant folk skal laste den ned, registrere seg som smittet og gå rundt og bli oppsporet av myndighetene hver gang de sitter i nærheten ev andre som har appen, er det det som er planen? Tror ikke den funker for å si det sånn.

Anonymkode: 2136b...f4f

Det vil nok fungere for disse også, men det er vel først og fremst meningen at hvis Per tester positivt for korona så får de han har vært i noenlunde langvarig og nær kontakt med i det siste (14 dager?) beskjed om at de kan ha vært utsatt for smitte. Per har da som regel ikke hatt noen symptomer mens han har vært ute blant folk, men det fins en mulighet for at han allikevel allerede har vært smittet og har kunnet spre smitte videre.

Anonymkode: 45921...29f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis den appen skal ha noen mening må de aller fleste blir testet for sykdommen. Nytter jo ikke når de fleste nordmenn aldri har blitt testet. Og ser ikke ut for at de klarer å teste så mange uansett. 

Anonymkode: 9b734...ec6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil nok fungere for disse også, men det er vel først og fremst meningen at hvis Per tester positivt for korona så får de han har vært i noenlunde langvarig og nær kontakt med i det siste (14 dager?) beskjed om at de kan ha vært utsatt for smitte. Per har da som regel ikke hatt noen symptomer mens han har vært ute blant folk, men det fins en mulighet for at han allikevel allerede har vært smittet og har kunnet spre smitte videre.

Anonymkode: 45921...29f

Ok, men da lurer jeg på hva nytten er i at potensielt hundrevis av folk får sms-varsel om det hvis vi forutsetter at Per er en sosial fyr. Og hva med alle de som hans kontakter har vært nær de siste to ukene? Det blir fort titusener av mennesker. Skal alle inn og testes? Hva om man begynner å få 10-20 sms hver dag om at man de siste 14 dagene har vært i nærheten av en som testet positivt? Er det for å gi folk angstanfall? For jeg kan virkelig ikke se hvordan dette stopper smitten på noe som helst vis. Eller er den sånn at man skal i karantene når man får en sms? Da stopper samfunnet fort opp igjen, spesielt i store byer.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt forsøkt forklart utallige ganger allerede; men det er vesens forskjell mellom private selskaper og myndighetene. Myndighetene har juridisk makt over deg. Om jeg logger inn på Facebook i ny og ne og chatter med noen jeg kjenner, så kan Facebook i beste fall skreddersy annonser til meg, og i verste fall må de samarbeide med myndighetene og gi ifra seg informasjon, men da kreves det en kjennelse fra en domsstol, og det er ikke noe politiet gjør uten videre. Om myndighetene derimot har en egen database på hver person, som i tillegg har gått frivillig med på å være i den, så kan de snoke så mye de vil. Da kan de f.eks. gjøre livet surt for folk som blir for irriterende for myndighetene (for kritisk til Koronatiltakene for eksempel). At du tror du ikke har noe å skjule beviser bare at du ikke tenker frem i tid. Det som er uinteressant i dag er kanskje ikke uinteressant i morgen... men for all del, ta på deg den elektroniske fotlenka hvis du tror den hindrer smitte...

Du har tydeligvis noe å skjule, så ikke last den ned da vel? Jeg bidrar gledelig, og så får du gjøre det som passer deg best :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, men da lurer jeg på hva nytten er i at potensielt hundrevis av folk får sms-varsel om det hvis vi forutsetter at Per er en sosial fyr. Og hva med alle de som hans kontakter har vært nær de siste to ukene? Det blir fort titusener av mennesker.

Man må ha vært svært nær dem i 15 minutter for at det skal bli registrert som kontakt. Hvis Per har hatt kontakt med så mange at det blir problematisk å melde fra til alle bør han skjerpe seg og begynne å begrense hvor mange han har kontakt med. På den andre siden er det desto viktigere at han bruker appen siden han er en potensiell supersmitter.

Anonymkode: 39e91...0a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikkje på denne stranda.

Anonymkode: 04f41...e16

AnonymBruker
Skrevet

Får dessverre ikke installert denne appen på min trofaste Nokia 3330 ...

Anonymkode: 6aeac...928

AnonymBruker
Skrevet

De eneste jeg oppholder meg med så lenge som 15 minutter er folk jeg kjenner såpass at jeg ville fått beskjed om de hadde testet positivt på korona. Det vil si nære venner og familie. I tillegg til personvernhensyn ser jeg da ikke noen grunn til at jeg skal bruke appen.

Anonymkode: a3c08...da0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne "fantastiske" appen har vel fremdeles ikke registrert ett eneste reelt tilfelle av virus i Norge...          

Anonymkode: 0602f...a09

Fordi den bare brukes i 3 testkommuner leste jeg i går. den burde jo blitt tatt i bruk i oslo

Anonymkode: 3a616...08c

AnonymBruker
Skrevet
På 16.5.2020 den 1.26, AnonymBruker skrev:

Du har tydeligvis noe å skjule, så ikke last den ned da vel? Jeg bidrar gledelig, og så får du gjøre det som passer deg best :)

Del passordet til epostadressen din da (og epostadressen såklart) så vi kan verifisere at du ikke har noe å skjule:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at appen ikke vil gi rett info. 2 meter og 15 minutter? Altså, et eneste nys ville ødelagt den. Skal en slik app fungere må alle testes for antistoffer, for jeg skal ikke i 14 dagers karantene hver gang noen har fått en positiv test. Spesielt ikke siden det er flere fake ositive enn positive. Hele greiene her er suspekt. Hvorfor i huleste klarer de ikke lage en test som er sikker? 

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/falske-positive-koronatester-vil-koste-samfunnet-dyrt-_-smittevernoverlege-savner-debatt-1.14999507

Blir litt dumt. Og når man vet at dødt virus også gir positiv test, ja da kommer vi til å stenge hele sammfunnet ganske snart, hvis appen skulle gjøre det den sier. Men er kun 3 kommuner den virker i. 

Anonymkode: 827a4...4e1

• Liker 1
  • Opprett ny...