LitaPia Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Hei damer 💛 Jeg skal snart på min første egguthenting og kjenner jeg begynner å bli sånn smått nervøs,har veldig lav smerteterskel og føler meg ubekvem i gyn.stol etter tidligere overgrep. Har derfor noen spørsmål som jeg håper dere kan svare meg på. Hvordan opplevde du egguthentingen? Mye smerter? Hvilken smertelindring fikk du? På forhånd takk for svar (vær gjerne brutalt ærlig slik at jeg kan mentalt forberede meg).
Audrey Horne Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Jeg fikk en pillecocktail, med blant annet valium og noe flytende gugge 😛 Det funka som bare det! Jeg gruet meg veldig, men ble heeeelt rolig og slappet godt av. Det var ikke vondt og uttaket var over i løpet av 10 minutter. Tiden jeg lå i stolen er nesten litt "blurry", så de pillene gjør susen 🤣 Litt uggen resten av dagen, så tok det med ro etter uttaket. Dette går kjempefint Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Mitt første egguttak var utrolit vondt, hele kroppen min skalv, jeg gråt . Legen ville avbryte da han så hvor vondt jeg hadde det, men å avbryte var uaktuelt for meg etter å ha godt gjennom hele prosessen i forkant. Andre uttak gikk bedre, da hadde jeg fått dobbel dose smertelindring Anonymkode: dea27...6a0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #4 Skrevet 16. mai 2020 Hadde mitt første egguttak i Mars. Fikk en «pillcocktail» jeg også - som fungerte meget bra. Veldig behagelig lege, som jeg prata veldig lett med - så han klarte å få meg på litt andre tanker (samtidig som han forklarte hva som foregikk). Kjente et «stikk» når de henta «egget», men gikk bra det. Ble litt sjokkert når jeg skulle ut av stolen, jeg blødde en del å ble litt stressa (var ikke forberedt på blod). Når jeg kom inn på rommet mitt brøyt jeg helt sammen, var nok en sammenheng med piller, blod - og at det gikk så fort.. Kjente også litt ubehag i magen - men ikke noe forferdelige smerter. Lykke til! Bare husk på hvorfor du gjør dette 🥰 Jeg fikk ut 10 egg, 4 på frys, å en liten spire i magen på 9 uker ❤️ Anonymkode: 3cdbc...522 1
tuppa Skrevet 16. mai 2020 #5 Skrevet 16. mai 2020 Jeg fikk smertestillende og beroligende tabletter, noe intravenøst smertestillende. Og lokalbedøvelse såklart 😊 Jeg gruet meg utrolig mye til uttaket, og var overstimulert og hadde skikkelig vondt i magen den dagen. Men jeg ble veldig overrasket over hvor lite smerter jeg kjente fra selve uttaket, og det var veldig fort over. Tror alt var gjort på 5 min, og jeg fikk ut ganske mange egg. Det var litt ubehagelig, kunne av og til kjenne at noe skjedde inni magen, men absolutt ikke vondt. Gruet meg aller mest til selve stikkene, men akkurat det kjente jeg faktisk ikke i det hele tatt! Jeg hadde ganske vondt i magen i noen dager etter uttaket pga OHSS, men det var overkommelig. Er mer redd for stikkesmerter enn verk etterpå. Masse lykke til ❤️ 1
LitaPia Skrevet 16. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2020 Tusen takk for alle svar ❤️ Det vil absolutt være verdt å gjennomgå! Samtidig føler jeg meg litt teit som er så innmari redd for sprøyter og «inngrep». Mannen har satt alle sprøytene på meg og jeg må se bort for ikke å svime av 😅
LitaPia Skrevet 16. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2020 Dere skriver «pillecocktail», hva var i disse?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #8 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, LitaPia skrev: Dere skriver «pillecocktail», hva var i disse? Jeg fikk voltaren, paracet, oxynorm, postafen og valium (dette var ikke med, jeg spurte spesifikt etter å få det). Kommer an på klinikken du bruker. Jeg hørte til Hausken. Anonymkode: 1d09d...bf7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #9 Skrevet 16. mai 2020 Fikk godt med medisiner. Men det hjalp lite. Jeg var nervøs, syntes det var veldig ubehagelig, og hadde det vondt. Hadde med mannen hver gang. Og det gjorde det uendelig mye bedre, at han kunne holde, stryke og snakke. Men vet ikke om det er lov i disse dager? Anonymkode: 9da95...511
LitaPia Skrevet 16. mai 2020 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fikk godt med medisiner. Men det hjalp lite. Jeg var nervøs, syntes det var veldig ubehagelig, og hadde det vondt. Hadde med mannen hver gang. Og det gjorde det uendelig mye bedre, at han kunne holde, stryke og snakke. Men vet ikke om det er lov i disse dager? Anonymkode: 9da95...511 Vi har fått beskjed om at jeg må møte opp alene dessverre d gjør meg ekstra engstelig.. skal høre med dem hva dem planlegger å gi meg og fortelle at jeg er nervøs.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #11 Skrevet 16. mai 2020 8 minutter siden, LitaPia skrev: Vi har fått beskjed om at jeg må møte opp alene dessverre d gjør meg ekstra engstelig.. skal høre med dem hva dem planlegger å gi meg og fortelle at jeg er nervøs. Møte alene? Skal ikke mannen levere sæd samtidig? Anonymkode: 3cdbc...522
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #12 Skrevet 16. mai 2020 Jeg fikk også en pillecoktail, og uten at jeg heeelt husker hva den inneholdt, så var det både diverse smertestillende og beroligende i den. Fikk også flytende midazolam ganske rett før. Så var godt dopa 😛 Sovnet omtrent i stolen. Kjente noen små "knip" underveis, men vil beskrive det mer som ubehagelig og rart enn direkte vondt. Hadde et sted mellom 12 og 15 folikler, Vi gikk privat, så vi hadde et eget venterom med gode stoler og behagelig stemning til vår disposisjon før og etterpå. Inkludert kaffe og varm bakst servert av klinikken. Der sovnet jeg og etterpå. Så helt problemfritt for min del. Lurer på om jeg hadde litt vondt/var litt øm i magen samme kveld, men det kan også være innsettet (blander de to). Anonymkode: 5b2bd...21e
Audrey Horne Skrevet 16. mai 2020 #13 Skrevet 16. mai 2020 4 timer siden, LitaPia skrev: Dere skriver «pillecocktail», hva var i disse? Mener det var Midazolam, voltaren, paracet og valium 🤔
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #14 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Møte alene? Skal ikke mannen levere sæd samtidig? Anonymkode: 3cdbc...522 Den kan jo hun ta med. Han trenger ikke møte personlig for å avlevere prøven. Anonymkode: 1d09d...bf7
LitaPia Skrevet 16. mai 2020 Forfatter #15 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Møte alene? Skal ikke mannen levere sæd samtidig? Anonymkode: 3cdbc...522 Han vil ta prøven på hotellet, så skal jeg ta den med. Ikke så enkelt for alle å bli stappa innpå et rom for å prestere mens folk venter vet du 😅 1
LitaPia Skrevet 16. mai 2020 Forfatter #16 Skrevet 16. mai 2020 Jeg har fått utskrevet oxycodone og skal visstnok ta paracet og ibux også. Ikke tatt oxycodone før så aner ikke hvordan den funker?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, LitaPia skrev: Jeg har fått utskrevet oxycodone og skal visstnok ta paracet og ibux også. Ikke tatt oxycodone før så aner ikke hvordan den funker? Det er morfin, så du vil nok mest sannsynlig bli ganske susete og likegyldig. Synes det er det beste å få, for da er man ordentlig smertelindret. Anonymkode: 1d09d...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå