Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Hva har du studert og er du fornøyd? Var det spennende, fikk du relevant jobb?
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Hvorfor lager du enda en tråd om det samme? Anonymkode: 88d69...223 1
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager du enda en tråd om det samme? Anonymkode: 88d69...223 Endret 15. mai 2020 av Nikolinee
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor lager du enda en tråd om det samme? Anonymkode: 88d69...223 Denne handler mer om studie, enn studieplassen
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 16 minutter siden, Nikolinee skrev: Denne handler mer om studie, enn studieplassen Du kan ikke inkludere begge ting i samme tråd? Anonymkode: 3765c...31c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Jeg studerer sosiologi Anonymkode: 35b48...a4d 1
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #7 Skrevet 15. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke inkludere begge ting i samme tråd? Anonymkode: 3765c...31c Jo, jeg kan jo det. Jeg følte bare at det var større sannsynlighet for et mer utdypet svar dersom det var i to forskjellige tråder, enn i en. Og at folk kunne klikke seg inn på tråden de hadde mest å kommentere på. Men igjen, jeg kan jo bare lage det til en tråd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Jeg er snart ferdig med master i fysisk planlegging fra NTNU, synes det er kjempe spennende! Min bachelor er samfunnsvitenskapelig innen kultur og språk. Jeg tok master 8 år etter bacheloren, da jeg fant ut hva jeg ville jobbe med. Jeg har fått relevant jobb innen plan og utvikling i kommune. Har ikke begynt på jobben enda så kan ikke si så mye om den enda. Anonymkode: 75714...ab0 1
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #9 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart ferdig med master i fysisk planlegging fra NTNU, synes det er kjempe spennende! Min bachelor er samfunnsvitenskapelig innen kultur og språk. Jeg tok master 8 år etter bacheloren, da jeg fant ut hva jeg ville jobbe med. Jeg har fått relevant jobb innen plan og utvikling i kommune. Har ikke begynt på jobben enda så kan ikke si så mye om den enda. Anonymkode: 75714...ab0 Interessant! ☺️ Jeg har faktisk vurdert den masteren selv! Hadde vært veldig spennende å hørt om jobberfaring fra dette yrket, da det virker som man møter på mye forskjellig en arbeidsdag. De jeg har snakket med har hvert fall vært positive til yrket og trives 😄 Hva synes du om mastergraden ifh. Bachelorgraden - var det ene mer spennende enn det andre eller synes du at «studie er studie»?? Endret 15. mai 2020 av Nikolinee
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, Nikolinee skrev: Interessant! Jeg har faktisk vurdert den masteren selv! Hadde vært veldig spennende å hørt om jobberfaring fra dette yrket, da det virker som man møter på mye forskjellig en arbeidsdag. De jeg har snakket med har vært positive til yrket og trives ☺️ Hva synes du om mastergraden ifh. Bachelorgraden - var det ene mer spennende enn det andre eller synes du at «studie er studie»?? Jeg hører også mye bra om yrket, så jeg er veldig spent på jobben nå Velger du dette yrket vil jeg anbefale deg NMBU sin master i by-og regionplanlegging, rett og slett for det er mye bedre å ha breiere kunnskap om yrket enn å bare ha en bachelor innen sosiologi o.l. Masteren på NTNU er bare to åring, og det er lite til å jobbe som planlegger synes jeg, så klart hjelper de fagene jeg har fra før men det er mindre konkret. Jeg valgte NTNU for de var en av få universiteter som kunne godta min bachelor og være jobbrelevant. Ellers synes jeg linjen er veldig bra, men det er mye nytt å lære på to år når du ikke har hatt om det før siden bacheloren er såpass annerledes. Bacheloren tok jeg den gang fordi jeg syntes det var interessant, men hadde ingen mål for noe yrke. Utenom NMBU er også bacheloren landskapsplanlegging i Sogndal veldig relevant og kan passe til masteren på NTNU. Anonymkode: 75714...ab0
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #11 Skrevet 15. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hører også mye bra om yrket, så jeg er veldig spent på jobben nå Velger du dette yrket vil jeg anbefale deg NMBU sin master i by-og regionplanlegging, rett og slett for det er mye bedre å ha breiere kunnskap om yrket enn å bare ha en bachelor innen sosiologi o.l. Masteren på NTNU er bare to åring, og det er lite til å jobbe som planlegger synes jeg, så klart hjelper de fagene jeg har fra før men det er mindre konkret. Jeg valgte NTNU for de var en av få universiteter som kunne godta min bachelor og være jobbrelevant. Ellers synes jeg linjen er veldig bra, men det er mye nytt å lære på to år når du ikke har hatt om det før siden bacheloren er såpass annerledes. Bacheloren tok jeg den gang fordi jeg syntes det var interessant, men hadde ingen mål for noe yrke. Utenom NMBU er også bacheloren landskapsplanlegging i Sogndal veldig relevant og kan passe til masteren på NTNU. Anonymkode: 75714...ab0 Takk for tips!! Jeg står faktisk og skal velge mellom by-reg og geografi nå. Har gått årsstudium i geografi i Bergen, men har snakket med veileder som sier jeg kan bruke alle fagene jeg har tatt i år, inn i graden på NMBU. Om jeg ikke gjør dette er alternativet å fortsette med bacheloren i geografi for så å måtte ta master på NMBU etterpå og da risikere» at den blir 3-årig. Uansett, takk for tips! Skal ta de til etterretning
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 Nå tar jeg en bachelor i sosialfag og skal ta master i velferd og helsepolitikk. Jeg har som mål å bli arbeids- og sosialminister 🙂 Hehe (er lov å drømme, men håper jeg klarer det) Anonymkode: 56b0c...90b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har studert samfunnsfag, musikk og rettsvitenskap Anonymkode: 00837...f41 1
Nikolinee Skrevet 15. mai 2020 Forfatter #14 Skrevet 15. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå tar jeg en bachelor i sosialfag og skal ta master i velferd og helsepolitikk. Jeg har som mål å bli arbeids- og sosialminister 🙂 Hehe (er lov å drømme, men håper jeg klarer det) Anonymkode: 56b0c...90b 👏👏
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #15 Skrevet 16. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå tar jeg en bachelor i sosialfag og skal ta master i velferd og helsepolitikk. Jeg har som mål å bli arbeids- og sosialminister 🙂 Hehe (er lov å drømme, men håper jeg klarer det) Anonymkode: 56b0c...90b Da håper jeg du er politisk aktiv også! Det er viktigere å ha det i kjeften enn å ha kunnskapen "oppi makta". Anonymkode: 06513...b5a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 Master i barnevern + 3 videreutdannelser (ledelse, krise- og traumer, og veiledning). Jobber som barnevernleder Anonymkode: 289b4...a9e 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 Master i rettsvitenskap og profesjonsstudiet i psykologi. Anonymkode: 60988...12f 1
Nikolinee Skrevet 19. mai 2020 Forfatter #18 Skrevet 19. mai 2020 På 16.5.2020 den 17.45, AnonymBruker skrev: Master i rettsvitenskap og profesjonsstudiet i psykologi. Anonymkode: 60988...12f Sporty!!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2020 #19 Skrevet 19. mai 2020 Har bachelor i sykepleie og master i rettsvitenskap. Var åpenbart ikke fornøyd med sykepleien etter å ha jobbet noen år, så byttet retning. Er veldig fornøyd nå, og har relevant jobb. Anonymkode: 7cca4...190
SPOCA Skrevet 19. mai 2020 #20 Skrevet 19. mai 2020 (endret) Allmennlærer, bachelor og master i engelsk og årsstudium i bedriftsøkonomi. Har søkt meg videre til bachelor i bedriftsøkonomi. Synes det har vært spennende. Har ikke direkte relevant jobb, men relevant nok (jeg jobber i et stort internasjonalt firma hvor f.eks gode engelskkunnskaper er essensielt). Driver med administrative oppgaver som f.eks også inkluderer oversetting m.m. Endret 19. mai 2020 av SPOCA
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå