AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Jeg vurderer sterkt et jobbopphold i Finnmark for et år eller mer. Det største problemet for meg er dessverre tilgangen på god mat. Jeg lurer derfor på: - hvordan er utvalget av friske grønnsaker i nord-Troms/Finnmark? - hvordan er prisnivået på frukt og grønt? - finnes det grøntbutikker/etniske butikker? Jeg trenger mye krydder og annet som ikke selges på Rema - får man tak i friske urter som koriander, bladpersille, mynte osv? Anonymkode: 5b8bf...de6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer sterkt et jobbopphold i Finnmark for et år eller mer. Det største problemet for meg er dessverre tilgangen på god mat. Jeg lurer derfor på: - hvordan er utvalget av friske grønnsaker i nord-Troms/Finnmark? Veldig bra, som resten av landet. - hvordan er prisnivået på frukt og grønt? Vanlig pris, som resten av landet. - finnes det grøntbutikker/etniske butikker? Jeg trenger mye krydder og annet som ikke selges på Rema Ja, det gjør det. - får man tak i friske urter som koriander, bladpersille, mynte osv? Selvfølgelig. Anonymkode: 5b8bf...de6 Svar uthevet Anonymkode: a9735...49c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: - finnes det grøntbutikker/etniske butikker? Jeg trenger mye krydder og annet som ikke selges på Rema Dette får du uansett kjøpt via nettbutikk, skulle det vise seg å være vanskelig. Det spørs jo veldig HVOR du flytter. Anonymkode: a9735...49c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer sterkt et jobbopphold i Finnmark for et år eller mer. Det største problemet for meg er dessverre tilgangen på god mat. Jeg lurer derfor på: - hvordan er utvalget av friske grønnsaker i nord-Troms/Finnmark? - hvordan er prisnivået på frukt og grønt? - finnes det grøntbutikker/etniske butikker? Jeg trenger mye krydder og annet som ikke selges på Rema - får man tak i friske urter som koriander, bladpersille, mynte osv? Anonymkode: 5b8bf...de6 Du vet det fins byer i både Troms og Finnmark? Blant annet Tromsø, Harstad, Narvik, Alta, Hammerfest for å nevne noen. Der finnes det heelt vanlige matbutikker slik som Rema, Eurospar, Kiwi, Bunnpris😂 På bygda har jeg inntrykk av at Matkroken, Joker etc er mer vanlig. Du nevner ikke hvor du skal flytte? Innvandrerbutikker kan du selvsagt Google... Anonymkode: b1ef6...946 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Narvik Nå ligger visstnok Narvik i Nordland, men... jeg forstår poenget Anonymkode: a9735...49c
Guidet Kvinne Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 😀 Endret 15. mai 2020 av Guidet Kvinne
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: 😀 Du er på generelt grunnlag bare glad du? Anonymkode: a9735...49c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Dette minner meg om min fars gamle tante, bosatt på sentralt østland. På 70-tallet spurte hun på fullt alvor om det var mulig å kjøpe klær i Tromsø 😂 Men for å berolige deg, du får nok det du trenger av såvel mat som annet, også det året du drister deg til et opphold i nord! Anonymkode: 9bdcb...0c0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Er en etnisk butikk her i Hammerfest, men utvalget er absolutt ikke som sørpå. Synes frukt og grønt har dårlig utvalg her, og dyrt. Friske urter finnes det ja, kan også anbefale å dyrke selv. Av matbutikk er det kiwi, REMA (x2), extra (x2), bunnpris og joker. Må regne med å måtte dra innom flere butikker for å få alle varene en skal ha.... Anonymkode: c9eb2...106 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå