AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Dette er til dere som planlegger en liten eller større Norgesferie dette året! Hvor går ferden? Og hvorfor vil du akkurat dit? Leste et sted at det er omtrent 400.000 nordmenn som har gitt uttrykk for ønske om å besøke lofoten i løpet av sommermånedene. Det var mitt nr. 1 reisemål til neste Norgestur, men jeg ønsker ikke å gå i kø i fjellet. Planlegger å reise til andre, mindre perler lenger nord i landet. Bor og er fra Telemark (etter min mening en av Norges desidert fineste reisemål, ytret fra inhabil😁). Skal selvsagt være i eget hjemfylke også. Håper på en god vær-sommer. Ville vært interessant å høre fra dere! Anonymkode: 1c4d2...155 2
SoWhat? Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Noen venner og jeg planla tur til Nord-Norge. Jeg håper det går i orden 🙂 forelsket meg helt i landsdelen via videoer jeg så. Og så fikk jeg mange tips her inne.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Noen venner og jeg planla tur til Nord-Norge. Jeg håper det går i orden 🙂 forelsket meg helt i landsdelen via videoer jeg så. Og så fikk jeg mange tips her inne. skal med venner selv. Vår nordlige landsdel med sine vakre fjell og hav fascinerer. gleder meg så! Håper det blir en god opplevelse for deg også 😊 Anonymkode: 1c4d2...155 1
Wenda Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Holder meg i nærområdet tenker jeg. Vil tro Norge blir ganske så stappet med mennesker de aller fleste steder og det orker jeg bare ikke
SoWhat? Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: skal med venner selv. Vår nordlige landsdel med sine vakre fjell og hav fascinerer. gleder meg så! Håper det blir en god opplevelse for deg også 😊 Anonymkode: 1c4d2...155 Utrolig vakkert. Men det rare er at jeg normalt syns fjell er finest på bilder 🙂 men det var noe som tiltrakk meg veldig altså. Tusen takk 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Wenda skrev: Holder meg i nærområdet tenker jeg. Vil tro Norge blir ganske så stappet med mennesker de aller fleste steder og det orker jeg bare ikke skjønner deg godt. Mitt nærområde er også en magnet for turister av våre egne, så jeg slipper ikke helt unna.. noen hundre meter fra døra mi kommer de med båter fra hele Oslofjorden og lenger opp mot fjellene søker de seg til Gaustatoppen, Rauland osv. Så folksomme tendenser er jeg ganske forberedt på.. Anonymkode: 1c4d2...155
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Utrolig vakkert. Men det rare er at jeg normalt syns fjell er finest på bilder 🙂 men det var noe som tiltrakk meg veldig altså. Tusen takk 🙂 Forstår deg godt. Kan være slik selv. Tror det for egen del handler om at et bilde er så avgrenset, mens når man er på toppen av et sted, så er det så mange inntrykk at jeg ikke klarer å se det fine i én enkelt ting av gangen. Skikkelig luksusproblem. Et godt et, også. Anonymkode: 1c4d2...155 1
SoWhat? Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår deg godt. Kan være slik selv. Tror det for egen del handler om at et bilde er så avgrenset, mens når man er på toppen av et sted, så er det så mange inntrykk at jeg ikke klarer å se det fine i én enkelt ting av gangen. Skikkelig luksusproblem. Et godt et, også. Anonymkode: 1c4d2...155 Måtte smile nå. Jeg var på fjelltur, og alt ble så mye, så mektig og jeg følte meg uhyre liten 😄 litt skremmende vil jeg si. Føler det samme på havet om vi ikke ser land. Det blir for...voldsomt. Men vakkert er det helt klart. Og det var noe ved landsdelen som bare fenget meg veldig. Som om en del av meg hørte hjemme der. Veldig rart da jeg aldri har bodd sånn i det hele tatt. Så veldig rart. 2
Wenda Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: skjønner deg godt. Mitt nærområde er også en magnet for turister av våre egne, så jeg slipper ikke helt unna.. noen hundre meter fra døra mi kommer de med båter fra hele Oslofjorden og lenger opp mot fjellene søker de seg til Gaustatoppen, Rauland osv. Så folksomme tendenser er jeg ganske forberedt på.. Anonymkode: 1c4d2...155 Bor på et lignende sted jeg og 🙄 men kjenner noen relativt ukjente perler som jeg ofte reiser til, både ved kysten og lengre opp mot fjellet, så holder meg nok til disse i sommer tenker jeg 😊 Krysser fingrene for at det kanskje åpnes for å reise over til Sverige i sommer så man kan besøke svigerfamilien og sommerhuset 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 Lofoten, hva kan man gjøre der egentlig? Anonymkode: 00c6c...aff 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Litt usikker, men blir nok Østlandet.
reiseglad Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lofoten, hva kan man gjøre der egentlig? Anonymkode: 00c6c...aff Fjellturer, strandturer, padleturer, dykketurer, klatring i de fineste omgivelser, surfing på Unstad, midnattsol, gåturer langs fjæra, spise god lokalmat (ost, bakst, fisk, tørrfisk, lofotlam og kje, økologisk produsert mat osv), ta ei øl eller ti på Bacalao eller Du Verden i Svolvær, finne en lokal konsert og lytte til musikken (Sondre Justad kan du treffe på Festvågtind med band og konsert, Kajander, Kammermusikkfestival, trevarefabrikken Henningsvær), kjøpe lys på lysstøperi og verdens beste bakst i Henningsvær, du kan bade på verdens flotteste strand, båttur til Trollfjorden, fisketur, besøke Skrova, gjerne på fyret der, sparke fotball og sole deg på Kallestranda, sove under åpen himmel osv osv. Var det mer du lurte på? Nyt! 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Jeg blir på hytta, som planen var i år uansett. Ligger i Trøndelag, nært fjorden. Krysser fingrene for fint vær, både på land og på bann. Anonymkode: 016de...7bc
Zienna Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Vi tenkte å reise dit hvor ikke alle andre skal. Men nå ser det ut til at mange tenker akkurat som oss
SPOCA Skrevet 16. mai 2020 #16 Skrevet 16. mai 2020 Skal på hytta, som er et sted i Viken. Ellers blir det bysommer her i Oslo (har ikke sommerferie før i august). Har tenkt til å bruke hver helg i juni/juli til å oppleve nye deler av byen vår (turist i egen by). 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #17 Skrevet 16. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er til dere som planlegger en liten eller større Norgesferie dette året! Hvor går ferden? Og hvorfor vil du akkurat dit? Leste et sted at det er omtrent 400.000 nordmenn som har gitt uttrykk for ønske om å besøke lofoten i løpet av sommermånedene. Det var mitt nr. 1 reisemål til neste Norgestur, men jeg ønsker ikke å gå i kø i fjellet. Planlegger å reise til andre, mindre perler lenger nord i landet. Bor og er fra Telemark (etter min mening en av Norges desidert fineste reisemål, ytret fra inhabil😁). Skal selvsagt være i eget hjemfylke også. Håper på en god vær-sommer. Ville vært interessant å høre fra dere! Anonymkode: 1c4d2...155 Du får prøve ut Senja😄 Meget fin natur og lav andel av koronasmittede. Anonymkode: 3f1ca...994
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #18 Skrevet 16. mai 2020 Skal på hytta i Telemark. Anonymkode: 4e59e...fec
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 Sommerferien blir lik som de siste 10 årene, den tilbringes på Hardangervidda og i Hardanger. Forhåpentligvis er det færre udugelige turister langs veiene, slik st vi som er kjent kan få kjøre i et normalt tempo. Det skal bli nydelig. Anonymkode: 731d1...ad0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får prøve ut Senja😄 Meget fin natur og lav andel av koronasmittede. Anonymkode: 3f1ca...994 Senja står på lista! Kjenner ei som er derfra og det ser helt fantastisk ut. I år blir det områdene rundt og mellom Bodø og Mo i Rana☺️ Anonymkode: 1c4d2...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå