Bikbokelsker Skrevet 16. mai 2020 #161 Skrevet 16. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du klarer å google selv? Anonymkode: c5588...330 Bevisbyrden ligger på deg din kneip. 2
Gjest Musculi Skrevet 16. mai 2020 #162 Skrevet 16. mai 2020 Antageligvis er det en seksuell greie som vanlig, de vil forhindre at man nyter eller noe
Maleficenta Skrevet 16. mai 2020 #163 Skrevet 16. mai 2020 51 minutter siden, Musculi skrev: Antageligvis er det en seksuell greie som vanlig, de vil forhindre at man nyter eller noe Det er renslighetsgreie. Jøder er loco på renslighet
Gjest Musculi Skrevet 16. mai 2020 #164 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Det er renslighetsgreie. Jøder er loco på renslighet Nei, jeg tviler litt egentlig på at det er grunnen, tror det mer handler om at man ikke skal få nyte så mye Endret 16. mai 2020 av Musculi
Maleficenta Skrevet 16. mai 2020 #165 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Musculi skrev: Nei, jeg tviler litt egentlig på at det er grunnen, med vanlige folk i samfunnet så handler alt om sex Nå har de fleste patriarkalske religioner problemer med kvinners seksualitet. Ikke menns, så tviler på at det er grunnen
Gjest Musculi Skrevet 16. mai 2020 #166 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Nå har de fleste patriarkalske religioner problemer med kvinners seksualitet. Ikke menns, så tviler på at det er grunnen Mulig du har rett, jeg får lese meg opp på det kanskje
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #167 Skrevet 16. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessuten virker det som at omskjærte menn er mer sinna og aggressive enn de som ikke er det, dette må jo ha en sammenheng? Er jo mye kriminalitet i USA og Midtøsten og der er det jo mange som er omskjærte og sinte. Menn med forhud er mer rolige. Anonymkode: c7fcf...f62 Under vikingtiden hadde de ikke vaksiner, og det var vanlig å legge uønskede barn ut i skogen for å dø. Betyr det at mangelen på vaksiner gjorde at de kunne gi opp barna sine på den måten? 🤔🤪 Anonymkode: dcc8e...3e0 1
Gjest Musculi Skrevet 16. mai 2020 #168 Skrevet 16. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Under vikingtiden hadde de ikke vaksiner, og det var vanlig å legge uønskede barn ut i skogen for å dø. Betyr det at mangelen på vaksiner gjorde at de kunne gi opp barna sine på den måten? 🤔🤪 Anonymkode: dcc8e...3e0 Tror det er en mer en myte egentlig, folk var like smarte da som idag og folk stort sett har ingen ønsker om å gi fra seg barnet, fortiden blir ofte feilaktig tolket som svært mer voldelig også enn det egentlig var
Maleficenta Skrevet 16. mai 2020 #169 Skrevet 16. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg respekterer andres religion jeg altså, bare så det er klart. Men syns det er fryktelig at omskjæring er lov! Med mindre det er medisinske grunner så er ikke omskjæring ok. Dessuten virker det som at omskjærte menn er mer sinna og aggressive enn de som ikke er det, dette må jo ha en sammenheng? Er jo mye kriminalitet i USA og Midtøsten og der er det jo mange som er omskjærte og sinte. Menn med forhud er mer rolige. Er klar over at min teori ikke er 100 % vanntett, da det er veldig mye kriminalitet i Sør-Amerika også (og der er de ikke omskjært, trust me I know). Anonymkode: c7fcf...f62 Tror dette har mer med hvor fanatisk religiøse de er. Sekulære folk er mindre kriminelle enn ultrareligiøse folk
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #170 Skrevet 16. mai 2020 6 minutter siden, Musculi skrev: Tror det er en mer en myte egentlig, folk var like smarte da som idag og folk stort sett har ingen ønsker om å gi fra seg barnet, fortiden blir ofte feilaktig tolket som svært mer voldelig også enn det egentlig var Det her blir en liten avsporing fra trådens tema og vanlig var kanskje en overdrivelse. I pensumboken min står det foreldrene hadde rett til å sette ut uønskede barn for å dø, eller selv drepe dem. Kristenrettene forbød barneutsetting, med enkelte unntak med lokale forskjeller. Borgatingloven gav for eksempel unntak for barn født med hundehode, mens Eidsivatingloven krevde at alle barn med menneskehode skulle vokse opp. Anonymkode: dcc8e...3e0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #171 Skrevet 16. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det her blir en liten avsporing fra trådens tema og vanlig var kanskje en overdrivelse. I pensumboken min står det at i hedensk tid hadde foreldrene rett til å sette ut uønskede barn for å dø, eller selv drepe dem. Kristenrettene forbød barneutsetting, med enkelte unntak med lokale forskjeller. Borgatingloven gav for eksempel unntak for barn født med hundehode, mens Eidsivatingloven krevde at alle barn med menneskehode skulle vokse opp. Anonymkode: dcc8e...3e0 Gikk litt fort her. Anonymkode: dcc8e...3e0
Gjest Musculi Skrevet 16. mai 2020 #172 Skrevet 16. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk litt fort her. Anonymkode: dcc8e...3e0 Ja, skjønner, mulig noen gjorde det da
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #173 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, Maleficenta skrev: Nå har de fleste patriarkalske religioner problemer med kvinners seksualitet. Ikke menns, så tviler på at det er grunnen Dette er fundamentalt feil. De har problemer med sex uavhengig av kjønn, det er også derfor gutter blir omskjært. At du unnskylder kjønnslemlestelse av gutter på denne måten er bare trist. Sett deg inn i saken, se hele foredraget til Eric Clopper i OP. Tviler på at du gidder men, for hvem faen bryr seg om gutter? Anonymkode: c5588...330 1
Maleficenta Skrevet 16. mai 2020 #174 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er fundamentalt feil. De har problemer med sex uavhengig av kjønn, det er også derfor gutter blir omskjært. At du unnskylder kjønnslemlestelse av gutter på denne måten er bare trist. Sett deg inn i saken, se hele foredraget til Eric Clopper i OP. Tviler på at du gidder men, for hvem faen bryr seg om gutter? Anonymkode: c5588...330 Men hele poenget med sex etter deres syn er å produsere avkom. Dermed er mannens nytelse viktigere enn kvinners etter deres syn. Og resten av innlegget ditt forstår jeg ikke. Jeg er like mye imot mannlig omskjæring som du er Endret 16. mai 2020 av Maleficenta
likestilling Skrevet 16. mai 2020 #175 Skrevet 16. mai 2020 5 timer siden, Maleficenta skrev: Nå har de fleste patriarkalske religioner problemer med kvinners seksualitet. Ikke menns, så tviler på at det er grunnen En slide fra veldig tidlig i filmen i TS.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #176 Skrevet 16. mai 2020 41 minutter siden, Maleficenta skrev: Men hele poenget med sex etter deres syn er å produsere avkom. Dermed er mannens nytelse viktigere enn kvinners etter deres syn. Og resten av innlegget ditt forstår jeg ikke. Jeg er like mye imot mannlig omskjæring som du er Syns det hørtes litt ut som at du unnskyldte det enn men forbannet det andre ved å hevde at kjønnslemlestelse av jenter er for å svekke jenters seksualitet, men ikke for menn. Den religiøse grunnen til kjønnslemlesting av gutter er også for å svekke seksuell respons. Akkurat som at klitoris og det området har mest nerveendinger, har forhuden og strengen mest nerveendinger. For gutter blir disse nervene fullstendig fjernet, noe som vil si at det vil være en svekket respons for nytelse. Så skjønner ikke at du kan påstå at det ikke er for å svekke gutters seksualitet, men at det er det for jenter. Det er en form for unnskyldning av praksisen. Anonymkode: c5588...330 1
Brunello Skrevet 16. mai 2020 #177 Skrevet 16. mai 2020 (endret) 22 timer siden, Antiviruset skrev: Det er jo ikke du som definerer hva som er jødisk eller ikke, like lite som jeg definerer det som er kristent. Jeg kan ikke fornekte kristen tro, og så si at jeg er kristen. Da er jeg en idiot, og ikke kristen. Jeg er ikke kristen om jeg ikke bekjenner de kristen sannhetene, og du er ikke jøde om du ikke aksepterer de jødiske sannhetene i religionen. Da er du et sekulært menneske, med jødiske aner. Det er noe helt annet en en praktiserende tro basert på moselovene. Nå tror jeg ikke noe på deg, når du ikke forstår dette. Men fult mulig at du faktisk er det , og er så vanvittig vilfaren på dette området. Jødene følger GT, og alt som står der. Men i Israel er det veldig mange sekulære mennesker, og de følger det ikke. De er Israelere og ikke jøder i følge den jødiske tro. Nordmenn er ikke ikke kristne fordi de er født i Norge, de er nordmenn. Jeg er ikke kristen fordi bestemoren eller moren min er det, men fordi jeg følger Endret 16. mai 2020 av Brunello
Brunello Skrevet 16. mai 2020 #178 Skrevet 16. mai 2020 22 timer siden, Antiviruset skrev: Da beveger vi oss inn på raseteorier, deg gjør jeg bare ikke i denne tråden. Det vil spore totalt av. Har ikke noe med raseteori å gjøre. Følgende tekst er kopiert fra et jødisk nettsted: Ifølge jødisk lov er definisjonen på å være jøde: Den som er født av en jødisk mor, uansett religionen til far. I reformerte menigheter er barn av jødiske fedre ansett som jøder, selv om mor ikke er jødisk. Ut over dette sier jødisk lov ingenting om hva som kreves eller forventes. Er man født jødisk forblir man dessuten, formelt sett, jødisk livet ut. Både kvinner og menn kan konvertere til jødedommen. (Dette må imidlertid skje ut i fra religiøs overbevisning.)
Thyra Skrevet 16. mai 2020 #179 Skrevet 16. mai 2020 På 15.5.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev: Yers de gjør det i USA også, folk synes forhud er ekkelt der. Tror også det har noe med at det reduserer faren for livmorhalskreft blant annet. Anonymkode: 4865c...48f I "Sex and the city" ble uomskjærte peniser sammenlignet med denne hunden... https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/miljobetinget-allergi-hund/chinese-shar-pei/ 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #180 Skrevet 16. mai 2020 6 timer siden, Maleficenta skrev: Det er renslighetsgreie. Jøder er loco på renslighet Det har jeg ikke sett noe til. Var sammen med en jødisk mann i mange år. Anonymkode: 30e4f...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå