Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de lager seg tyggis. 

Anonymkode: ceb34...83d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:
3 minutter siden, Antiviruset said:

Jødene følger GT, og alt som står der.

Har du lest GT? Ingen følger alt som står der. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Boblerone skrev:

Du er jo helt ute og kjører. Har man jødisk mor så er man jødisk. Ferdig snakka.

Nei, det du sier er feil. 
For å kunne kalle seg jøde må man være født av en jødisk mor,det stemmer. 
Man kan likevel velge å leve som sekulær jøde, eller ikke-troende eller akkurat hva f*** man vil. 

Anonymkode: 30e4f...979

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det du sier er feil. 
For å kunne kalle seg jøde må man være født av en jødisk mor,det stemmer. 
Man kan likevel velge å leve som sekulær jøde, eller ikke-troende eller akkurat hva f*** man vil. 

Kan man være Fille- Jøde ?

Skrevet

Tradisjon, ispedd religion og generell idioti spør du meg.

Men på dette området er det faktisk ingen som spør deg :)  Dine meninger er idioti spør du meg, men det er jo ingen som spør meg om det :)  Du kan ikke en dritt om andre religioner, aksept rundt det og hva som skal til for å kunne leve sammen i et samfunn med så mange forskjellige bakgrunner, og hva som skal til for å kunne leve med det. Det du sier er jeg har rett! Og så tar vi en borgerkrig på det. For jeg har den hele og fulle sannheten, mener jeg. Ja du kan mene det, men når konflikten er der stikker du like fort som alle andre. Neppe deg som står i fronten da :) 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Antiviruset skrev:

Men på dette området er det faktisk ingen som spør deg :)  Dine meninger er idioti spør du meg, men det er jo ingen som spør meg om det :)  Du kan ikke en dritt om andre religioner, aksept rundt det og hva som skal til for å kunne leve sammen i et samfunn med så mange forskjellige bakgrunner, og hva som skal til for å kunne leve med det. Det du sier er jeg har rett! Og så tar vi en borgerkrig på det. For jeg har den hele og fulle sannheten, mener jeg. Ja du kan mene det, men når konflikten er der stikker du like fort som alle andre. Neppe deg som står i fronten da :) 

Hjelpe meg. Gå og legg deg. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Antiviruset skrev:

Ja alt man ikke kjenner historien til er "rart" men fungerer jødefolket for det om? Ja de får like mange barn som alle andre og derfor forsetter de og eksistere! Det er det flinkeste folkeslaget i verden og har vært det i hele historien. De holder på sin kultur og viderefører den og blir hatet for dette av "besserwissere" som kan alt i dette livet. Idioter kaller jeg slike. Hvem er dere som kan dømme! Barn har ikke noe reel valgmulighet overhodet, totalt prisgitt sine foreldre og slik har det alltid vært. Dette får de ikke noe mulighet til før i ungdommen. Jøder som da skulle nektes dette i følge sin kultur ville da være enormt krenket fordi vi i Norge kan alt om dette, og sier at drit i jødene sin tradisjon og religion. Dette skal vi bestemme. Det er noe av det verste jeg hører, ofte er det ren antisemittisme som ligger bak, men ofte er det også ren uvitenhet som ligger bak. Hva som er verst vet jeg ikke, like ille begge deler. Nekter vi  jøder å gjøre dette, så sier vi med rene ord! Vi ønsker ikke jøder i Norge. Det er fakta her. Du kan ikke si til noen at dere kan få bo i Norge om dere fornekter deres kultur og religion, ellers forsvinn. Da mister vi denne gruppen og får en ny jødeparagraf i praksis. Så må alle muslimer følge med på lasset ut av Norge, men det er det selvfølgelig unntak for ?

Så om vi nekter folk fra somalia å kutte opp kjønnsorganene på jentene deres så krenker vi dem enormt? Vet du hva, da synes jeg faktisk det er bedre å krenke dem, så får de bare sutre. Hvis du har tradisjoner for å lemleste forsvarsløse barn så får det bare grines og sutres og skrikes om antisemittisme, på samme måte som noen muslimer blir krenket når de ikke får skjære klitoris av jentene sine.

For øvrig interessant at du sier at jøder er de flinkeste og beste og har vært det i hele historien... snedig at dette er lov til å si om jøder, men dersom jeg skulle si at hvite europeere er de flinkeste og beste og har vært det gjennom hele historien, ville jeg nok blitt beskyldt for å være rasist og mer. Det får være en annen diskusjon, dog.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Boblerone skrev:

Man er jøde har man jødisk mor

Da beveger vi oss inn på raseteorier, deg gjør jeg bare ikke i denne tråden. Det vil spore totalt av.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo foreldre som bestemmer det de mener er riktig for barnet. Skal de som vaksinerer barna sine også bli kalt for mishandlere fordi de bestemmer noe for barnet? Vaksine beskytter mot sykdommer og omskjæring beskytter også mot sykdommer, man kan få bivirkninger av vaksine også, har dere tenkt på det? Det er forhud som fjernes, no big deal, men dere vet jo alt, selvfølgelig bedrevitere. 

Anonymkode: c3eb0...e8b

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, likestilling skrev:

Så om vi nekter folk fra somalia å kutte opp kjønnsorganene på jentene deres så krenker vi dem enormt?

Dette er forbudt i store deler av verden, og kan ikke sammenlignes med omskjæring av gutter. Sett deg inn i forskjellen og så kan du kanskje ta en debatt. Du er bare ikke der nå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Boblerone skrev:

Nå snakker du tull og vas. Å være jøde er i dnaet, ikke bare troen. Og jo. Man kan være jøde uten å være omskjært. Det er det absolutt ingen tvil om.

MEN det finnes ingen ortodokse jøder som ikke er omskjært.

Er mor jøde så er du jøde. Thats it.

Litt avsporing men... jeg tok DNA test og fikk vite at jeg er 15 % safardisk jøde. Det er fra farssiden da. Hva kan jeg si jeg er da? 

Anonymkode: c1880...f4f

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Antiviruset skrev:

Da beveger vi oss inn på raseteorier, deg gjør jeg bare ikke i denne tråden. Det vil spore totalt av.

Bare viser til den jødiske loven, som er det jødene lever etter. 😉 Og ikke at jeg «lager egne definisjoner» fordi det er det du som gjør.

Man kan til og med ta DNAtest og den vil vise om man har jødisk bakgrunn. Så å være jøde er ikke bare en religion, det vet alle som har hatt religionsundervisning på barneskolen. 

• Liker 1
Skrevet

Litt avsporing men... jeg tok DNA test og fikk vite at jeg er 15 % safardisk jøde. Det er fra farssiden da. Hva kan jeg si jeg er da? 

Anonymkode: c1880...f4f

Da har du jødisk bakgrunn hvertfall. :) Men siden ingen av foreldrene dine er jøder er du ikke det i følge «jødiske lover» 

Men du er det du definerer deg selv som mener jeg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Antiviruset skrev:

Dette er forbudt i store deler av verden, og kan ikke sammenlignes med omskjæring av gutter. Sett deg inn i forskjellen og så kan du kanskje ta en debatt. Du er bare ikke der nå.

Somaliere skjærer av klitten til jentene i tenårene fordi de ikke skal bli seksuelt opphisset . Det er vel ingen nyhet .

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Boblerone skrev:

Bare viser til den jødiske loven, som er det jødene lever etter. 😉 Og ikke at jeg «lager egne definisjoner» fordi det er det du som gjør.

Man kan til og med ta DNAtest og den vil vise om man har jødisk bakgrunn. Så å være jøde er ikke bare en religion, det vet alle som har hatt religionsundervisning på barneskolen. 

Da går du til GT og ser der hva som er tegnet på jødedommen. Omskjæring og når det skal skje. Ikke begynn med raseteorier her inne nå, da er du helt ute å kjøre. Jeg deltar bare ikke i noe slik diskusjon. Jeg forholder meg til religionen som du har forkastet som de fleste jøder forholder seg til. Det er jødedom, ikke dine ekstrem forsøk på å vinkle dette over på en raseteori, det blir fort veldig stygt noe som jeg overhodet ikke diskuterer med deg. Siste ord sagt fra meg om det.

Skrevet
1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Somaliere skjærer av klitten til jentene i tenårene fordi de ikke skal bli seksuelt opphisset . Det er vel ingen nyhet .

Forskjellen er at de gjør det for å kontrollere jenta og bevisst skaper smerte osv. Det er ikke hensikten med omskjæring av gutter.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Antiviruset skrev:

Bare tull, du har da jødiske aner, og fornekter den jødiske tro. Mange som sier de er kristne også i Norge, uten et snev av tro, de er ikke kristne av den grunn, fordi de kommer fra et opprinnelig kristen land.

Vi er sekulære kristne, feirer både jul, påske og både døper, gifter oss, og begraver oss i den kristne tro.  Det er en stor del av den norske kulturen.  Kristendommen er vår grunnpilar. 

Skrevet
Akkurat nå, Boblerone skrev:

Forskjellen er at de gjør det for å kontrollere jenta og bevisst skaper smerte osv. Det er ikke hensikten med omskjæring av gutter.

Men kan du tenke deg at forhuden har en hensikt ?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Antiviruset skrev:

Da går du til GT og ser der hva som er tegnet på jødedommen. Omskjæring og når det skal skje. Ikke begynn med raseteorier her inne nå, da er du helt ute å kjøre. Jeg deltar bare ikke i noe slik diskusjon. Jeg forholder meg til religionen som du har forkastet som de fleste jøder forholder seg til. Det er jødedom, ikke dine ekstrem forsøk på å vinkle dette over på en raseteori, det blir fort veldig stygt noe som jeg overhodet ikke diskuterer med deg. Siste ord sagt fra meg om det.

Dette er ikke raseteorier, det er fakta. Og denne informasjonen finner du inne på DMT som er den største menigheten for religiøse jøder i Norge. Men du vet kanskje bedre enn de også du? Enn rabbineren i Oslo?

Skrevet
Akkurat nå, AlkoMann skrev:

Men kan du tenke deg at forhuden har en hensikt ?

selvfølgelig. Jeg har ikke sagt hva jeg mener om omskjæring, men det er viktig å skille mellom kjønnslemlestelse og omskjæring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...