Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Men om de gjør det hjemme er det jo større helserisiko ved selve inngrepet da. Man får ikke gjort en helt steril prosedyre hjemme. Hjelper ikke at hs i ettertid kan oppdage om dette er gjort, dersom ungen er død av sepsis før den tid... 

Det skjer på sykehus også. Foreldre som gjør dette privat burde bli bura inne. 

Anonymkode: c5588...330

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I mange år har muslimske og jødiske menn blitt omskåret, ingen har tatt skade av det, heller tvert i mot. Det er masse bakterier, lukt og dritt som samler seg under forhuden som man kan bli kvitt ved omskjæring. Det er bare litt forhud, det er ikke penisen som blir kappa av. Omskårte peiser ser mye bedre ut og fungerer som de skal. 

Barn får uansett ikke bestemme når de blir født, hvis kristne Kari får en datter så læres dattera til kristen tro. 

Anonymkode: c3eb0...e8b

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er lov å gjøre privat, så lenge man har en ansvarlig lege tilstede under inngrepet. Det er også påbudt med bedøvelse nå, det var det ikke før.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Jeg er enig i at det er galt, men poenget mitt var at det er bedre om det blir gjort på sykehus enn at foreldrene skal begynne å styre med dette selv hjemme, når de først hadde gitt f... Om det ikke var lov mener jeg.. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Boblerone skrev:

Det er lov å gjøre privat, så lenge man har en ansvarlig lege tilstede under inngrepet. Det er også påbudt med bedøvelse nå, det var det ikke før.

Og hvordan få det til sterilt i noens private hjem? 

Skrevet

I mange år har muslimske og jødiske menn blitt omskåret, ingen har tatt skade av det, heller tvert i mot. Det er masse bakterier, lukt og dritt som samler seg under forhuden som man kan bli kvitt ved omskjæring. Det er bare litt forhud, det er ikke penisen som blir kappa av. Omskårte peiser ser mye bedre ut og fungerer som de skal. 

Barn får uansett ikke bestemme når de blir født, hvis kristne Kari får en datter så læres dattera til kristen tro. 

Jo, mange har tatt skade av det. Og det finnes også barn som har dødd pga infeksjoner knyttet til inngrepet. 

Det går bra med de aller fleste, men ikke si at ingen har tatt skade av det, fordi det stemmer ikke.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan de ikke bare vente til gutta blir gamle nok til å bestemme selv? 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Og hvordan få det til sterilt i noens private hjem? 

De har med seg alt utstyr. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Men om de gjør det hjemme er det jo større helserisiko ved selve inngrepet da. Man får ikke gjort en helt steril prosedyre hjemme. Hjelper ikke at hs i ettertid kan oppdage om dette er gjort, dersom ungen er død av sepsis før den tid... 

Som mann ville jeg seriøst lengtet etter å få forhuden min tilbake . Det er noe beskyttende og trygt ved den . Om vi skal snakke om følelser må en infeksjon i tissen være et helvete .

Endret av AlkoMann
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Men kan de ikke bare vente til gutta blir gamle nok til å bestemme selv? 

Er det mange forslår, men i følge jødisk tro må det skje den åttende dagen.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

At ingen har tatt skade av det er direkte feil. For et par år siden døde en gutt i Oslo etter omskjæring gjort av lege. Og han var ikke den første i historien. 

At barn dør er selvfølgelig ikke vanlig, men en er en for mye. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Boblerone skrev:

Er det mange forslår, men i følge jødisk tro må det skje den åttende dagen.

Religion er noe snåle greier. Det bare beviser at mennesket ikke er ferdig utviklet som intelligent vesen ennå. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jo, mange har tatt skade av det. Og det finnes også barn som har dødd pga infeksjoner knyttet til inngrepet. 

Det går bra med de aller fleste, men ikke si at ingen har tatt skade av det, fordi det stemmer ikke.

Man kan ta skade av alt hvis man følger logikken din. Du kan sette brødskiva i halsen og dø av det, men det å spise brødskiver er ikke farlig. Omskjæring er ikke farlig eller skadelig eller negativt. 

Skrevet

Man kan ta skade av alt hvis man følger logikken din. Du kan sette brødskiva i halsen og dø av det, men det å spise brødskiver er ikke farlig. Omskjæring er ikke farlig eller skadelig eller negativt. 

Logikken min? Det finnes statistikk på dette, det er faktisk ganske mange som får komplikasjoner etter omskjæring. 
Og derfor kan man ikke si at ingen har tatt skade av det.

• Liker 4
Skrevet

Du kan skremmende lite til å ha bodd i Israel. Å tro på jødedom er ikke ensbetydende med å være jøde. Man kan være jøde uten å være religiøs. At flertallet i Israel omskjærer er helt sant, men at man ikke er jøde om man ikke omskjærer er helt feil. 

Og ikke kom hit og fortell meg at jeg ikke er jøde. Det er jeg, det er mine foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Så gi deg, det blir bare latterlig.

Det er jo ikke du som definerer hva som er jødisk eller ikke, like lite som jeg definerer det som er kristent. Jeg kan ikke fornekte kristen tro, og så si at jeg er kristen. Da er jeg en idiot, og ikke kristen. Jeg er ikke kristen om jeg ikke bekjenner de kristen sannhetene, og du er ikke jøde om du ikke aksepterer de jødiske sannhetene i religionen. Da er du et sekulært menneske, med jødiske aner. Det er noe helt annet en en praktiserende tro basert på moselovene. Nå tror jeg ikke noe på deg, når du ikke forstår dette. Men fult mulig at du faktisk er det , og er så vanvittig vilfaren på dette området. Jødene følger GT, og alt som står der. Men i Israel er det  veldig mange sekulære mennesker, og de følger det ikke. De er Israelere og ikke jøder i følge den jødiske tro. Nordmenn er ikke ikke kristne fordi de er født i Norge, de er nordmenn.  Jeg er ikke kristen fordi bestemoren eller moren min er det, men fordi jeg følger troen.

AnonymBruker
Skrevet

Merk også at jødene opprinnelig kun kuttet kun det som var helt på tuppen over hodet, ikke hele forhuden. Så jøder konkurrerte nakne i olympiske leker i gamle Hellas uten noen problemer, ingen så forskjell. Dette likte ikke datidens rabbinere så da ble det å fjerne alt. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Lover har en avskrekkende effekt da. Er nok ikke alle som er villige til å gjøre det når det vanker et år i fengsel og omsorgsovertakelse av barnet og ev søsken.

6 minutter siden, Antiviruset skrev:

Det er tillatt idag, og det er ikke noe som indikerer at det blir flertall på stortinget for noe slikt. Blir det forbudt? Ja da har vi i praksis innført en nye "jødeparagraf" i landet som gjør at ikke noen jøder som praktiserer sin tro kan leve her. Muslimene vil aldri godta noe slikt uansett. Du må gjerne ta den kampen med de, det vil koste deg og samfunnet dyrt. Jødene stikker til et land de kan praktisere sin tro, der er ikke mange i Norge uansett. 

Er vel bare å innføre det. Alle må jo godta lovene i landet, eller stå til rette for det man gjør.

er vel ikke noe tap om folk flytter.

Anonymkode: d592f...8aa

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Antiviruset skrev:

Det er jo ikke du som definerer hva som er jødisk eller ikke, like lite som jeg definerer det som er kristent. Jeg kan ikke fornekte kristen tro, og så si at jeg er kristen. Da er jeg en idiot, og ikke kristen. Jeg er ikke kristen om jeg ikke bekjenner de kristen sannhetene, og du er ikke jøde om du ikke aksepterer de jødiske sannhetene i religionen. Da er du et sekulært menneske, med jødiske aner. Det er noe helt annet en en praktiserende tro basert på moselovene. Nå tror jeg ikke noe på deg, når du ikke forstår dette. Men fult mulig at du faktisk er det , og er så vanvittig vilfaren på dette området. Jødene følger GT, og alt som står der. Men i Israel er det  veldig mange sekulære mennesker, og de følger det ikke. De er Israelere og ikke jøder i følge den jødiske tro. Nordmenn er ikke ikke kristne fordi de er født i Norge, de er nordmenn.  Jeg er ikke kristen fordi bestemoren eller moren min er det, men fordi jeg følger troen.

Du er jo helt ute og kjører. Har man jødisk mor så er man jødisk. Ferdig snakka.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, forhud-friend skrev:

I tusenvis av år har jøder og andre kuttet i kjønnsorganene til uskyldige guttebarn. Hvorfor er dette godkjent praksis i vårt samfunn? Skal ikke barnets rettigheter gå foran foreldrenes religiøse overbevisning? Når forhuden er skjært er det permanent og babyen blir aldri konsultert. Det er en urett som er allmenn godkjent, hvem er det som har fått oss til å tenke at dette er greit?

Her er et 2 timer langt underholdende foredrag fra en jøde ved Harvard University om denne praksisen. Det er veldig lærerikt. Han fikk umiddelbart sparken etter å ha gitt dette foredraget.

YouTube link:

Alternativ link for å komme unna aldersgrensen:

https://hooktube.com/watch?v=FCuy163srRc

Hva syntes du om denne praksisen? Burde barns rettigheter komme før foreldrenes religiøse ønsker eller motsatt? Morgendagens Norge er jo som kjent multikulturell, så vi burde nesten bannlyse dette tullet her først som sist mener jeg.

Det er veldig få jøder i Norge. Mange muslimer gjør dette, det er et større problem her. 

Tradisjon, ispedd religion og generell idioti spør du meg. 

Anonymkode: 30e4f...979

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lover har en avskrekkende effekt da. Er nok ikke alle som er villige til å gjøre det når det vanker et år i fengsel og omsorgsovertakelse av barnet og ev søsken.

Er vel bare å innføre det. Alle må jo godta lovene i landet, eller stå til rette for det man gjør.

er vel ikke noe tap om folk flytter.

Anonymkode: d592f...8aa

Joda. Kan være. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...