Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2005 #1 Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg skal flytte hjemmefra (sent men fa.. så godt). Jeg trenger jo så og si alt. Noe (et fåtall ting, så dette trenger ikke regnes med) har jeg kjøpt, men hva trenger jeg egentlig? Hva må til for å ha et velfungerende kjøkken osv.? Nå tenker jeg ikke på "sentralstøvsuger" og slikt, tenker mer på ting som redskaper/møbler osv... Også sånne diverseting... Alt mulig man har i et hus... Noen som liker å skrive lister som vil hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss77 Skrevet 27. juni 2005 #2 Del Skrevet 27. juni 2005 Siden jeg ikke har noe bedre å finne på akkurat nå så kan jeg jo prøve å lage en liste Kjøkken: * Kjøleskap (m/fryser dersom du ikke har plass til fryser på loft e.l.) * Komfyr * Oppvaskemaskin (strengt tatt ikke nødvendig, men fryktelig kjekk å ha) * Servise (talerkner, asjetter, glass, kopper m.m.) * Bestikk i alle varianter * Gryteunderlag * Kjøkkenredskaper (øse, sleiv, eggedeler, slikkepott, visp, stavmikser, god brødkniv og kjøttkniv +++) * 3-4 kjeler i ulike størrelser * Stekepanne * Grytekluter * Koppehåndklær + oppvaskekost * Skjærefjøl * Vannkoker / kaffetrakter * Kjøkkenbord + stoler * Boller/fat Bad: * Håndklær * Skittetøydunk * Vaskemaskin (alt. bruke vaskekjeller om du har) * Do-børste * Liten søplekurv Soverom * Seng * Madrass * Min 2 sett sengetøy + laken * Dyne + pute Stue * Sofa + bord * TV * CD-hylle * Spisestue? Diverse: * Lamper * Lysestaker * Grønne planter / blomster * Teppe på gulvet? * Bilder på veggene? * Duker? * Vinhylle? * Vaskesaker (vaskefille/mopp, bøtte, støvfille, do-klut, vindusfille++) Lykke til Håper du har fått penger igjen på skatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 27. juni 2005 #3 Del Skrevet 27. juni 2005 Skoskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hilli i.i Skrevet 27. juni 2005 #4 Del Skrevet 27. juni 2005 Boksåpner er utrolig kjipt å stå uten en dag du skal åpne tomatboksen. Jeg ville kanskje ha kjøpe en sånn "startpakke" fra ikea som inneholder mye nyttig til kjøkkentet i første omgang. Det er overraskende lite man egentlig trenger, men utrolig mye som gjør hverdagen enklere. Du finner ut av det etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 27. juni 2005 #5 Del Skrevet 27. juni 2005 Jeg ser at det meste allerede er nevt, men jeg har et par ting til: Strykejern og strykebrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå