Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2002 #1 Skrevet 13. september 2002 Det er så mye som skjer på jobben med avdelingsmøter med overnatting, samlinger, fester.. Det er ikke alle man kan unngå og være med på og det drikkes som regel alkohol. Når det er for tidlig å fortelle om graviditeten på jobben ennå, hva gjør man da? Må legge til at alle er veldig fokusert på dette og de har mistanker både titt og ofte. Jeg er jo gift, har akkurat kjøpt hus og det er så mye mas fra alle om barn. Hvis jeg ikke drikker kommer de med en gang til å anta at jeg er gravid. Og hvis noen spør meg direkte har jeg problemer med å lyve, jeg rødmer som bare det... Jeg har jo lyst til å vente de obligatoriske 12 ukene før jeg forteller det på jobben. Og alle venner og bekjente bør få vite om det først. Er det noen som har noen gode råd hvordan man skal komme seg igjennom en sosial høst uten at noen får mistanker?
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2002 #2 Skrevet 13. september 2002 Sånne nysgjerrige mennesker er det verste jeg vet, så jeg hadde ganske enkelt svart at jeg behøver da vel for svarte faen ikke være gravid selv om jeg ikke drikker! Jeg går på antibiotika og kan ikke drikke. Basta!! Dere får tidsnok vite når og hvis jeg blir gravid. For eksempel. Ikke noe fasitsvar selvsagt.
Gjest Mamsen Skrevet 17. september 2002 #3 Skrevet 17. september 2002 Jeg trodde det skulle bli et stort problem da jeg var tidlig gravid med lille vennen (nå 6 mndr). Men, folk er stort sett så opptatt av seg selv at de ikke legger merke til andres drikkevaner. Kjøp feks Munkholm - og folk tror du drikker øl. Eller, du kan kjøpe et glass vin og nippe til det hele kvelden. Noen blir nok litt mistenksomme hvis man drikker brus, men det evigvarende vinglasset (pluss noen vannglass til) funket som bare det for meg. Lykke til m babyen!! Gled deg.. :D
Gjest Gjesta Skrevet 17. september 2002 #4 Skrevet 17. september 2002 Det er så mye som skjer på jobben med avdelingsmøter med overnatting, samlinger, fester.. Det er ikke alle man kan unngå og være med på og det drikkes som regel alkohol. Når det er for tidlig å fortelle om graviditeten på jobben ennå, hva gjør man da? Må legge til at alle er veldig fokusert på dette og de har mistanker både titt og ofte. Jeg er jo gift, har akkurat kjøpt hus og det er så mye mas fra alle om barn. Hvis jeg ikke drikker kommer de med en gang til å anta at jeg er gravid. Og hvis noen spør meg direkte har jeg problemer med å lyve, jeg rødmer som bare det... Jeg har jo lyst til å vente de obligatoriske 12 ukene før jeg forteller det på jobben. Og alle venner og bekjente bør få vite om det først. Er det noen som har noen gode råd hvordan man skal komme seg igjennom en sosial høst uten at noen får mistanker? Si du har fått en infeksjon og at du går på pencilin?
Gjest Frøken Dings Skrevet 18. september 2002 #5 Skrevet 18. september 2002 Jeg kjøpte en flaske alkoholfri hvitvin og helte over på en karaffel på en av hjemmefestene våre. Det smakte død og pine, men ingen mistenkte noe i alle fall! 8) Ellers kan du jo bare si at du simpelthen ikke føler deg helt bra og ikke vil drikke? Folk må da respektere det?
Mills Skrevet 18. september 2002 #6 Skrevet 18. september 2002 Kjøp deg en ølboks, hell ut øllet og ha vann oppi, sørg bare for å ta med deg boksen i nye og ne på do. Dette gjorde jeg på en sommerfest i sommer, ingen merka noen ting.
Furstina Skrevet 18. september 2002 #7 Skrevet 18. september 2002 Varför ska man behöva luras genom att hälla över vatten och alkoholfri dryck i andra flaskor? Det borde räcka med att säga att man inte vill dricka i kväll, kanske har huvudvärk, börjar känna sig lite sjuk eller ska upp tidigt i morgon. Jag dricker inte alltid på företagstillställningar trots att jag inte är gravid. Det är inte alltid jag vill. Det borde räcka.
Ada=) Skrevet 20. september 2002 #8 Skrevet 20. september 2002 Du kan si at du har faat kyssesyken. En kamerat av meg hadde det i 6 mnd -saa denne kan du vel bruke en stund ogsaa (pencilinkurer gaar jo over gasnke fort...)
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #9 Skrevet 20. september 2002 He, he... Her var det mange gode tips som jeg skal ta med meg! Det er ikke alltid at det hjelper som noen foreslår å si at man ikke vil drikke. Problemet er jo ikke at de prøver å presse meg til å drikke, men at ryktene om graviditet løper fort.. Har skjedd før det, selvom jeg ikke er gravid. Hvis det er noen som observerer ett eller annet som de tror er et tegn så er det plutselig masse mennesker som gratulerer med graviditeten. Det er veldig slitsomt at det skal være fokus på det hele tiden og man ca annen hver dag må forklare "nei, jeg er ikke gravid", "Når vi skal få barn? Nei jeg vet ikke helt jeg". De fleste spør jo fordi de bryr seg om meg og synes det ville vært hyggelig så det er bare å skule at man blir irritert og smile igjen. Jeg har tenkt å fortelle det til dem når det måtte passe meg!! Takk for gode råd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå