AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Ifølge ny forskning , kan virus som COVID og SARS utløse ME hos sårbare mennesker. Det er allerede beskrevet ME-lignende symptomer hos pasienter som har hatt COVID, men sliter flere måneder etterpå. Å herlighet, dere aner ikke hva dere har i vente. Nå kommer mange til å oppleve hvordan ME egentlig føles, og finne ut at det ikke bare er i ''hodet'' likevel. https://www.meaction.net/2020/05/10/researchers-expect-covid-19-will-cause-surge-of-chronic-illness-including-me/ Fortsatt noen som ikke ønsker å ta det seriøst? Anonymkode: 398fe...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Som det står beskrevet, noen med ME har lavere livskvalitet enn de som har hatt kreft. Anonymkode: 398fe...0a1 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Det er ikke usannsynlig, nei. Trigging av immunsystemet kan være en utløsende faktor. Anonymkode: 5ef04...edd 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ikke usannsynlig, nei. Trigging av immunsystemet kan være en utløsende faktor. Anonymkode: 5ef04...edd ME kan vare i flere år også, så de årene mister man så og si. Det er vel verre enn å måtte holde seg unna litt gøy i noen måneder , frem til viruset er borte, eller? Anonymkode: 398fe...0a1 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Heldigvis er det mye sunnere med naturlig ME enn den enkelte har fått fra vaksine. Anonymkode: da6a9...224
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lol Anonymkode: 08a12...cba Hva er morsomt Anonymkode: 398fe...0a1 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ME kan vare i flere år også, så de årene mister man så og si. Det er vel verre enn å måtte holde seg unna litt gøy i noen måneder , frem til viruset er borte, eller? Anonymkode: 398fe...0a1 Mannen her hadde foretrukket å "miste" noen år med ME enn ikke se barna sine på ubestemt tid. Han mister årene med barna og oppveksten deres. Det er verre. Anonymkode: 94cdc...f09 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Godt jeg har ME fra før, da. Anonymkode: 37dff...783 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 Blir dette den nye storfaktoren til uføretrygd? Anonymkode: f16ec...ed5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Fordelen med at flere får ME er jo at det i enda større grad vil bli fremskyndet et kur mot ME! Det er vel akkurat det folk med ME ønsker seg, er det ikke? Slik at de kommer seg ut i jobb igjen? 😛 Anonymkode: 471c9...bbf 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordelen med at flere får ME er jo at det i enda større grad vil bli fremskyndet et kur mot ME! Det er vel akkurat det folk med ME ønsker seg, er det ikke? Slik at de kommer seg ut i jobb igjen? 😛 Anonymkode: 471c9...bbf Vanskelig for forskere å finne en kur mot en lidelse/tilstand som ikke lar seg påvise. Anonymkode: d3a5a...10b 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 Greia med Covid 19 er at den herper deg såpass mye innvendig at følelsen av å være utmattet er en direkte konsekvens av det. Hvordan kan man knytte dette opp til ME som har andre diagnosekriterier? Anonymkode: 7115b...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Coronavirus kan sikkert utløse ME, som mange andre virus. En må også mistenke ar smitte uten akuttsykdom (subkliniske tilfeller) kan gi liknende følger. Det er likevel ikke riktig å si at debut av ME nå viser at en må ha hatt covid19, selv om antistofftesten skulle bli negativ. Anonymkode: 21b99...cfd
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 Haha. Regner med dette blir den nye unnskyldningen for late folk i Norge som ikke gidder å jobbe. "Jeg fikk korona og nå har jeg ME. Gi meg trygd!" Anonymkode: 006c3...c54 13
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 Jeg har faktisk en fetter som fikk ME etter SARS. Han ble aldri ordentlig bra igjen etterpå og klarte egentlig aldri å komme seg opp av sykesengen igjen. I over femten år har han ligget i en seng ute av stand til å klare å snu seg selv. Han klarer nesten ikke si noe. Han vil bare dø, men det er jo ikke lov. Det er virkelig ikke et verdig liv. Å få ME er min aller største frykt, og jeg tror også at en del av de som nå har Korona risikerer å få senvirkninger som ME. Å dø av Korona må være hundre ganger bedre enn å måtte leve resten av livet ME. For omverdenen er du på en måte dø uansett, jeg har ikke klemt eller pratet med fetteren min på så mange år at jeg nesten tenker på ham som død. Anonymkode: a2f55...65e 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Blir jeg smittet sv korona og blir liggende syk, så kommer jeg til å vente minst 6 mnd før jeg begynner å trene igjen. Tenker vi må ta høyde for det samme som kyssesyken. Jeg lå strekk ut i 14 dager. Kan aldri huske at jeg noen gang har vært så syk som jeg var da. Jeg tok da ikke hensyn den gang med å vente med å begynne å trene. Har ikke så bra immunsystem i dag. Blir fort sliten. Men jobber fortsatt 100%. Tenker at det høres logisk ut at både kysse syken, korona og andre virus kan slå folk ut og oppleve det å ha utmattelse. Sier bare en ting, lytt til kroppen. Ikke begynn å tren igjen med engang når du blir frisk visst du har vært korona smittet Anonymkode: 8c769...b40 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk en fetter som fikk ME etter SARS. Han ble aldri ordentlig bra igjen etterpå og klarte egentlig aldri å komme seg opp av sykesengen igjen. I over femten år har han ligget i en seng ute av stand til å klare å snu seg selv. Han klarer nesten ikke si noe. Han vil bare dø, men det er jo ikke lov. Det er virkelig ikke et verdig liv. Å få ME er min aller største frykt, og jeg tror også at en del av de som nå har Korona risikerer å få senvirkninger som ME. Å dø av Korona må være hundre ganger bedre enn å måtte leve resten av livet ME. For omverdenen er du på en måte dø uansett, jeg har ikke klemt eller pratet med fetteren min på så mange år at jeg nesten tenker på ham som død. Anonymkode: a2f55...65e Har svært vanskelig for å tro på denne historien.. ‘klarer ikke snu seg i sengen, ‘klarer ikke snakke’, men ingen leger eller spesialister klarer altså å finne noe som helst fysisk galt med denne ‘ME’-pasienten. ME diagnostiseres jo slik, det er en ren utelukkingsdiagnose der ingen medisinsk årsak til symptomene kan påvises. Anonymkode: d3a5a...10b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 Hvis man bare ligger i senga i ukesvis så vil man jo tape mye muskler! Så i det minste må man spise sunt og trene styrke og komme seg opp og ut så mye man kan. Anonymkode: 8a748...4d5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #20 Skrevet 15. mai 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har faktisk en fetter som fikk ME etter SARS. Han ble aldri ordentlig bra igjen etterpå og klarte egentlig aldri å komme seg opp av sykesengen igjen. I over femten år har han ligget i en seng ute av stand til å klare å snu seg selv. Han klarer nesten ikke si noe. Han vil bare dø, men det er jo ikke lov. Det er virkelig ikke et verdig liv. Å få ME er min aller største frykt, og jeg tror også at en del av de som nå har Korona risikerer å få senvirkninger som ME. Å dø av Korona må være hundre ganger bedre enn å måtte leve resten av livet ME. For omverdenen er du på en måte dø uansett, jeg har ikke klemt eller pratet med fetteren min på så mange år at jeg nesten tenker på ham som død. Anonymkode: a2f55...65e Huff, føler med ham. Hvor gammel var han når han ble syk? Nei, det er tragisk at dem ikke kan tilby noe som helst av lindring for pasienter med ME. Det siste der var skikkelig trist å lese Anonymkode: 398fe...0a1 4
Anbefalte innlegg