Gå til innhold

Begynt å tisse på seg igjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da barnehagen var stengt lærte gutten min nesten å slutte med bleie. Trodde jeg. Han hadde ett og annet uhell en og annen gang, men det gikk en dag eller to i mellom. Han sa i fra når han måtte tisse og han gikk på do. Når han hadde uhell var det gjerne at han sa i fra men at vi ikke rakk doen i tide. 

Etter barnehagestart er det oftere og oftere uhell. Våte klær hjem fra barnehagen hver dag. Han vil sjelden sitte på do hjemme. Svarer alltid nei til at han vil tisse selv når jeg skjønner at det er på tide med en dotur. Prøver vi og sette han på do så stritter han i mot så det er nytteløst. Det kan da ta to min, også tisser han på seg likevel.

Har noen vært borti lignende? Må vi gi opp og prøve senere, eller skal vi fortsette å se hvordan det går? Tips/råd?

Anonymkode: aa54e...765

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han?

Anonymkode: a1c8c...014

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han?

Akkurat blitt 3. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat blitt 3. 

OK. Ikke noe å stresse med foreløpig. Dere burde ha et godt samarbeid med barnehagen om bleieslutt fremover. 

AnonymBruker
Skrevet

Frist med ipad eller mobilspill på do/potte hjemme. I barnehagen spør de om å ta ham med på do til faste tider. Er det noe andre barn som går på do? I den alderen er den største motivasjon ligger i to ting: skryt fra ansatte hvor stor gutt han har blitt som har begynt med truser, og mest av alt, anerkjennelse fra andre «store» barn, andre treåringer. Hvis han er nettopp ferdig med bleie, ja, det kan være litt vanskelig å huske å spørre selv i barnehagen. Og det kan være skummelt å bruke annen do enn hjemme. Men motivasjonen, om den er presentert - og her bør ansatte legge opp til det - burde overveie frykt for hans del. 

Anonymkode: f53db...f3d

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frist med ipad eller mobilspill på do/potte hjemme. I barnehagen spør de om å ta ham med på do til faste tider. Er det noe andre barn som går på do? I den alderen er den største motivasjon ligger i to ting: skryt fra ansatte hvor stor gutt han har blitt som har begynt med truser, og mest av alt, anerkjennelse fra andre «store» barn, andre treåringer. Hvis han er nettopp ferdig med bleie, ja, det kan være litt vanskelig å huske å spørre selv i barnehagen. Og det kan være skummelt å bruke annen do enn hjemme. Men motivasjonen, om den er presentert - og her bør ansatte legge opp til det - burde overveie frykt for hans del. 

Anonymkode: f53db...f3d

TS: 

Prøvd med IPAD og lignende? Har hørt fra en helsesykepleier (med tidligere barn) at det var frarådet? Er åpen for alt jeg altså, men hvordan venne de av igjen med det? Og i barnehagen bruker de vel ikke sånt.. 

Gjest Albbas
Skrevet

Jeg ville ikke gitt opp ennå, men sluttet å mase og absolutt ikke gjøre noe ut av det. Det er som jeg har skjønt ganske vanlig med litt tilbakesteg en periode. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Albbas skrev:

Jeg ville ikke gitt opp ennå, men sluttet å mase og absolutt ikke gjøre noe ut av det. Det er som jeg har skjønt ganske vanlig med litt tilbakesteg en periode. 

TS: Håper du har rett! 

Gjest Albbas
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

TS: Håper du har rett! 

Vi har hatt flere sånne perioder selv og det går seg alltid til. La han gjerne gå uten underbukse hjemme, da er det lettere å kjenne at han må tisse. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Albbas skrev:

Vi har hatt flere sånne perioder selv og det går seg alltid til. La han gjerne gå uten underbukse hjemme, da er det lettere å kjenne at han må tisse. 

TS: Lurt! Det skal vi prøve!

AnonymBruker
Skrevet

De ansatte har nok altfor dårlig tid.om dagen med alle Corona tiltakene.... Så har ikke tid til å gå på toalettet på sekundet, og klarer ikke å fange opp signalene hans. I tillegg så er han nok så opptatt med leken at plutselig er det for seint. Å ha mange ulykker ødelegger nok selvtilliten hans når det gjelder dette, derfor vil han ikke sitte på do heller....

Tror nok det et verre i disse tider enn vanlig. Men slett ikke uvanlig at barn har slike perioder! 

Anonymkode: 5cab2...1f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...