AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Del Skrevet 15. mai 2020 Hei Jeg skal ha min første privatisteksamen om noen uker, og er ganske nervøs. Har hatt muntlig eksamen på vgs tidligere, men da fikk jeg jo vite oppgaven 24 timer før eksamen. Det stresser meg at jeg får oppgaven så kort tid før eksaminering. Noen som har hatt muntlig eksamen som privatist, og kan fortelle litt om hvordan det foregår? Noen generelle tips til hvordan man forbereder seg på best mulig måte? Jeg vet at eksamen kan vare opp til 45 minutter, og at jeg har en forberedelsestid med ca samme tidsrom. Hvor mye prater man vanligvis med eksaminator om oppgaven man presenterer? Hvordan er det med det andre temaet - oppgir de bare hvilket tema du har fått, og så begynner man å legge ut om dette? På muntlig eksamen på vgs, opplevde jeg at spørsmålene var formulert omtrent som kompetansemålene. Er det sånn på privatisteksamen også? Håper på noen fornuftige svar 😄 Anonymkode: a6c29...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Del Skrevet 15. mai 2020 I mitt fylke får man de første 15 minuttene til å snakke fritt om det man har forberedt (da har kandidaten fått noen kompetansemål å forberede). Deretter blir man spurt ut, både om det man har snakket om, og evt det man ikke har nevnt fra forberedt del. (Og det er helt ok å ikke nevne alt!). Så blir det uforberedt del. I mine fag har jeg da spurt ut fra kompetansemål. Feks fra naturfag blir det kanskje "kan du fortelle litt om stråling?". Og så tar vi det mer spesifikt etterhvert som kandidaten har fått startet litt. Og så blir det en praktisk bit til slutt, som nå under koronatida er vel så mye teoretisk som praktisk pga hygiene. Anonymkode: ee55d...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå