Gå til innhold

Er det på tide å la naturen gå sin gang...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det på tide å la smitten gå sin gang i befolkningen? Ikke kan studenter gå på forelesning (strykprosenten vil gå til himmels!), ikke kan vi reise dit vi vil, ikke kan vi tilbringe tid med hvem vi vil (våre kjære eldre m.f) osv... 

Alt dette bare for å redde noen kronisk syke og eldre? Altså, jeg vil ikke ta livet av noen, men om dette vedvarer vil vi få en astronomisk økning i prekariatet. 

Dersom folk blir fattige og prekære vil samfunnet bli mer utrygt ganske raskt. Dette vil igjen koste utallige leveår, men da hentet fra andre deler av befolkningen. 

Selvmord, drap, opptøyer, ran og generelt utenforskap blir konsekvensene. Jeg frykter at myndighetene foregner seg i vår tid. Tapte leveår blir det uansett hva man velger å gjøre. Kanskje det er best om man lar naturen gå sin gang?

Anonymkode: a3380...69a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei Krantz

Anonymkode: 8c582...b82

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt selv at nå begynner tiltakene å koste mer enn det gjør nytte. 

Anonymkode: abbb8...a04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså, vi velger bort 10 000 000 fostre hver eneste år. Hvorfor skal noen gamle og/ eller kronisk syke plutselig føre til tidenes største økonomiske resesjon? 

Synes hele greia er inkonsistent for å si det mildt. Når vi kaldblodig velger bort små barn blir det hele absurd. La de gamle gå til sine fedre...

- ts 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei Krantz

Anonymkode: 8c582...b82

Er ikke Krantz.

AnonymBruker
Skrevet

Kan vi ikke bare gjøre det samme med alt mulig annet? Hvorfor bruke tid og ressurser på andre infeksjoner, hva med å kun behandle og forebygge noen få sykdommer. Og eldre, kronisk syke og andre kan jo bare slutte å få oppfølging og behandling. Sykehusene kan bygges ned og ja staten sparer peng. 

Anonymkode: 9591e...fc0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan vi ikke bare gjøre det samme med alt mulig annet? Hvorfor bruke tid og ressurser på andre infeksjoner, hva med å kun behandle og forebygge noen få sykdommer. Og eldre, kronisk syke og andre kan jo bare slutte å få oppfølging og behandling. Sykehusene kan bygges ned og ja staten sparer peng. 

Jeg vet du spissformulerer deg her, men i valget mellom politistat eller fravær av helsevesen så velger jeg heller å dø i mitt eget hjem.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, vi velger bort 10 000 000 fostre hver eneste år. Hvorfor skal noen gamle og/ eller kronisk syke plutselig føre til tidenes største økonomiske resesjon? 

Synes hele greia er inkonsistent for å si det mildt. Når vi kaldblodig velger bort små barn blir det hele absurd. La de gamle gå til sine fedre...

- ts 

Kilde på at det er kaldblodig?

Anonymkode: 5045c...1dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kilde på at det er kaldblodig?

Anonymkode: 5045c...1dd

Det er et valg vi foretar. Valget om å la gamlinger og syke få dø burde være lettere enn å velge bort friske barn. 

- ts 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet du spissformulerer deg her, men i valget mellom politistat eller fravær av helsevesen så velger jeg heller å dø i mitt eget hjem.

Nei, dette må da være realiteten for alt da, og ikke bare korona. Det er som de som mener at overvektige bør betale for behandling, siden det er selvpåført. Da bør det samme gjelde de som røyker på seg kreft, hjertelidelser og hjerneslag, de som forårsaker egne skader, skiulykker, sykkelulykker, båt- og bilulykker osv. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- ts 

Vil gjerne ha kilder på at det foretas abort på 10 millioner foster årlig. 

Spesielt mtp at vi i Norge har 5 mill innbyggere 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mrs Robinson skrev:

Lett å finne tall på dette :) et kjapt googlesøk unna. Snakker om verden, ikke bare Norge. 

Synes bare ikke ting står i stil for å si det mildt. 

Skrevet

Ja, tror det

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lett å finne tall på dette :) et kjapt googlesøk unna. Snakker om verden, ikke bare Norge. 

Every sperm is sacred....

Anonymkode: a40fb...5a5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Woops, det var visst 56 millioner liv som ble valgt bort i 2015, så jeg tok feil. Tallene er mye verre enn jeg trodde.

https://www.nrk.no/urix/hver-fjerde-graviditet-ender-i-abort-1.12942754

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Med den holdningen må gamlinger få dø av Corona også. De kan ihvertfall ikke settes over yngre mennesker og økonomien.

AnonymBruker
Skrevet

Nå var ikke abort egentlig ment som tema her, men som en grell parallell til hvordan vi begår kollektivt selvmord over en gjeng gamle og syke plutselig. 

Innenfor kreftbehandlingen har man latt folk dø over langt mindre summer enn dette i svært lang tid.

Hvorfor er plutselig eldre så sykt viktige??

AnonymBruker
Skrevet

Nå var ikke abort egentlig ment som tema her, men som en grell parallell til hvordan vi begår kollektivt selvmord over en gjeng gamle og syke plutselig. 

Innenfor kreftbehandlingen har man latt folk dø over langt mindre summer enn dette i svært lang tid.

Hvorfor er plutselig eldre så sykt viktige??

Dette handler ikke om eldre. Det handler om at helsevesenet skulle klare å behandle pasientene og ikke bukke under. Nå ble ikke så mange syke, foreløpig, sykehusene har tilnærmet normal drift. Nå slipper man å måtte velge hvilke av de yngste pasientene, 40-60 år som skal få respiratorbehandling/livreddende behandling. Sykehusene/helseforetakene er forøvrig i beredskap og klar for det de antar vil kunne komme, nye topper med smittede og pasienter med behov for intensiv behandling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er det på tide å la smitten gå sin gang i befolkningen? Ikke kan studenter gå på forelesning (strykprosenten vil gå til himmels!), ikke kan vi reise dit vi vil, ikke kan vi tilbringe tid med hvem vi vil (våre kjære eldre m.f) osv... 

Alt dette bare for å redde noen kronisk syke og eldre? Altså, jeg vil ikke ta livet av noen, men om dette vedvarer vil vi få en astronomisk økning i prekariatet. 

Dersom folk blir fattige og prekære vil samfunnet bli mer utrygt ganske raskt. Dette vil igjen koste utallige leveår, men da hentet fra andre deler av befolkningen. 

Selvmord, drap, opptøyer, ran og generelt utenforskap blir konsekvensene. Jeg frykter at myndighetene foregner seg i vår tid. Tapte leveår blir det uansett hva man velger å gjøre. Kanskje det er best om man lar naturen gå sin gang?

"Strykprosenten vil gå til himmels"? Studenter har bøker, de kan lese. De som ikke gidder å lese fortjener å stryke. (for ordens skyld, snakker ikke om den lille prosenten som har dysleksi eller adhd o.l. De vil selvsagt få tilrettelagt undervisning også under korona. De andre som velger å slappe av i stedet for å følge nettundervisning og gjøre obligatoriske oppgaver vil få en dyrkjøpt erfaring.

Anonymkode: 61784...dd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nothing is sacred, back then or now. 

Anonymkode: a92c6...2f8

• Opprett ny...