Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat vært oppe i samfunnsfag eksamen som privatist, og vil gjerne dele noen aktuelle oppgaver som kan komme på muntlig eksamen. Håper noen får bruk for dette

Jeg fikk 30 minutters forberedelsestid på denne oppgaven 

1. Hva er kultur, og forklar hvordan kultur forandrer seg over tid, og fra sted til sted

(bruk begreper fra samfunnsfagboka)

• Forklar hvordan rasisme og fordommer kan oppstå, og diskuter muligens tiltak for å forebygge dette

• Drøft utfordringer med et flerkulturelt samfunn 

På del to trakk uten forberedelse trakk jeg 

• forklar hva internasjonalt arbeid er, og Norge som en internasjonal aktør. 

På de andre oppgavene spør de veldig mye om rettigheter innen for økonomi og slikt  det viktigste er kanskje å kunne begrepene i boka inn og ut. Det er det de tester deg veldig masse på  

Håper noen får bruk for dette. Lykke til alle sammen som skal opp i samme som meg var i ❤️

Anonymkode: e058e...5af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å lese sånn ca en uke før eksamen, og det er veldig viktig å følge med på nyhetene fra dag til dag for å kunne bruke aktuelle eksempler 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 15.5.2020 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å lese sånn ca en uke før eksamen, og det er veldig viktig å følge med på nyhetene fra dag til dag for å kunne bruke aktuelle eksempler 

Det er veldig sant. Nyhetene er ofte sentrale. Jeg leste 3 dager før eksamen. Hvilken karakter fikk du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...