Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reiseråd er vel bare råd, man kan uansett reise om man virkelig vil? Eller? Kan noen forklare hvorfor så mange er helt fra seg av disse reiserådene?

Anonymkode: aece6...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reis hvor du vil, men reiserådene fra myndighetene har alt å si dersom du blir syk på turen. Man kan ende opp som gjeldsslave om man brenner inne med sykehusregning i utlandet. 

Reiseforsikringene dekker nemlig ikke behandling dersom man er frarådet reisen av UD. Jeg blir hjemme i sommer. Gidder ikke å bli Coronasyk eller syk med annen tilstand for deretter å skylde mange hundre tusen kroner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt forklart, reiser du f.eks til Mallorca og blir syk får du ingenting dekket, verken sykehus eller hjemreise. Så det kan fort bli mye penger. UDI fraråder og reiser du så må du ta konsekvensene selv hvis du blir syk. 

Anonymkode: 514a0...09c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Reis hvor du vil, men reiserådene fra myndighetene har alt å si dersom du blir syk på turen. Man kan ende opp som gjeldsslave om man brenner inne med sykehusregning i utlandet. 

Reiseforsikringene dekker nemlig ikke behandling dersom man er frarådet reisen av UD. Jeg blir hjemme i sommer. Gidder ikke å bli Coronasyk eller syk med annen tilstand for deretter å skylde mange hundre tusen kroner.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt forklart, reiser du f.eks til Mallorca og blir syk får du ingenting dekket, verken sykehus eller hjemreise. Så det kan fort bli mye penger. UDI fraråder og reiser du så må du ta konsekvensene selv hvis du blir syk. 

Anonymkode: 514a0...09c

Da så. Fikk ikke dette med meg. Takk.

Anonymkode: aece6...739

AnonymBruker
Skrevet

Kan og bli trøblete selv om man ikke blir syk. Om grenser stenges, flyavganger innstilles, du blir satt i karantene eller lignende hvis du har reist til tross for reiserådet, kan du neppe vente noe særlig hjelp fra norske myndigheter. 

Anonymkode: a2a0e...dea

• Liker 1
  • Opprett ny...