Gå til innhold

Nordmenn burde bruke pengene i Norge i ferien.

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har barn 50/50 med barnefar og ikke kan flytte. 

Anonymkode: b58a1...49c

Du flyttet vel ditt frivillig en gang i tiden? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Nerine_ skrev:

Ja, fordi jeg fikk jobb der. I min bransje er det 300 søkere på en stilling i Oslo, Drammen, Bergen osv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nerine_ skrev:

For øvrig er denne vinteren den verste siden før krigen ifølge meteorologene. Sier sitt. Det er akkurat i år man trenger ferie, etter snart ni måneder i snøhelvete. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi jeg fikk jobb der. I min bransje er det 300 søkere på en stilling i Oslo, Drammen, Bergen osv. 

Finnes mange andre små plasser i Norge der det ikke snør store deler av året, og muligheten for å gjøre ting er store. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig er denne vinteren den verste siden før krigen ifølge meteorologene. Sier sitt. Det er akkurat i år man trenger ferie, etter snart ni måneder i snøhelvete. 

Og akkurat i år går ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Nerine_ skrev:

Og akkurat i år går ikke det. 

Joda, det går. Man må bare i ti dagers karantene etterpå. Det overlever vi. Vinterdepresjon hele året - neppe. 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Nerine_ skrev:

Finnes mange andre små plasser i Norge der det ikke snør store deler av året, og muligheten for å gjøre ting er store. 

Men nå fikk jeg barn med en herfra, og er låst. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå fikk jeg barn med en herfra, og er låst. 

Poenget mitt var at det er/var ditt eget valg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Poenget mitt var at det er/var ditt eget valg. 

Jada, du er flink til å kverulere, det skal du ha. Jeg har for øvrig ikke valgt ekstemvinter som i år da jeg flyttet hit, siden det ikke har vært slik vinter siden før krigen. De sier at sist det var så ille, var i 1917. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, du er flink til å kverulere, det skal du ha. Jeg har for øvrig ikke valgt ekstemvinter som i år da jeg flyttet hit, siden det ikke har vært slik vinter siden før krigen. De sier at sist det var så ille, var i 1917. 

Og folk er flinke til å klage og syte over restriksjonene/anbefalingene. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Og folk er flinke til å klage og syte over restriksjonene/anbefalingene. 

Det er kanskje ikke så rart når mange av restriksjonene er i direkte konflikt med menneskerettighetene.

Anonymkode: 2b6c7...446

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig i det. Og rent økonomisk syntes jeg det er bedre å støtte små familiehoteller, små familiedrevne restauranter på steder der det ikke er masseturisme i utlandet, heller enn å bruke masse penger på norske hotellgiganter. 

Anonymkode: 18e9f...a52

Det finnes massevis av små familiedrevne bedrifter i Norge som sikkert trenger støtte nå også...

Anonymkode: 20e68...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir mange nordmenn som reiser på hytta, med båten, campingferie, sover hos familie/slekt/venner/bekjente, går på telttur eller blir i nærområdet. Det blir en dårlig sesong for hoteller og diverse suvenirbutikker selv om nordmenn bruker ferien sin hjemme. 

Anonymkode: 83a59...770

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hatet det også, men det var før jeg egentlig hadde prøvd. I fjor sommer ble jeg lokket med av en venninne på campingtur på fjellet med telt og sykkel. Det var i slutten av juli og vi hadde kjempefint vær hele uken. Grunnen til min skepsis på forhånd tror jeg hadde mest å gjøre med at man ofte må klare seg uten dusj og do når man er på telttur. Da jeg var barn og vi var på tur med skolen eller speideren var det noe jeg syntes var veldig ekkelt. De minnene har nok preget meg. Men frykten for det ble gjort til skamme. Det viste seg å være helt uproblematisk.

Anonymkode: 7d08a...c3a

Ser for meg krangling, regn, ingen nettdekning (ungene kommer til å være sure), et helvete å pakke, masse innkjøp (dyrt) og elendige hygienefasiliteter. Jeg går på do maaange ganger pr døgn. Nei det frister ikke i det hele tatt. Da sitter jeg heller inne i huset mens det regner ute.

Anonymkode: b73df...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ser for meg krangling, regn, ingen nettdekning (ungene kommer til å være sure), et helvete å pakke, masse innkjøp (dyrt) og elendige hygienefasiliteter. Jeg går på do maaange ganger pr døgn. Nei det frister ikke i det hele tatt. Da sitter jeg heller inne i huset mens det regner ute.

Anonymkode: b73df...b38

Ah, dette bringer minner tilbake fra barndommens sommerferier. Bortsett fra at vi ikke savnet nett, siden det ikke fantes. Men bare bytt det ut med TV, så er vi tilbake på 70-tallet. Men selv med den ferien var vi avhengig av bil, så i år sparer jeg feriepengene til det blir mulig å fly utenlands igjen.

Anonymkode: 15b02...d26

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje ikke så rart når mange av restriksjonene er i direkte konflikt med menneskerettighetene.

Nei, det er jo krise om folk ikke får gjort akkurat som det passer dem for en periode. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes massevis av små familiedrevne bedrifter i Norge som sikkert trenger støtte nå også...

Anonymkode: 20e68...3a3

Jeg er ikke interessert i å støtte folk som kommer til å sko seg på at prisene kan triples. 

Anonymkode: 18e9f...a52

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Nerine_ skrev:

Nei, det er jo krise om folk ikke får gjort akkurat som det passer dem for en periode. 

Det handler ikke om at det er "krise at folk ikke får gjort akkurat som det passer dem for en periode". Det handler om at viktige rettigheter er fratatt oss. Eksempelvis retten til å benytte seg av egen eiendom. Retten til fredelige forsamlinger, ytringsfriheten og trosfriheten er helt eller delvis tatt fra oss. 

Og retten til arbeid ble fratatt en stor del av befolkningen da de ble nektet å dra på jobb. Det vil jeg si faktisk er ganske krise. Ikke bare for enkeltmennesket, men for hele deres familie og samfunnet som helhet.

• Liker 3
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette reisehysteriet i landet er helt vanvittig. Som om noen har vondt av å holde seg hjemme et år.

Anonymkode: 4cfdd...b7f

Ikke skyt pianisten.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som har barn i et annet land? Fortsatt reisehysteri å ville ha samvær med dem?

En får bare bite tennene sammen og inse at i år går det ikke

• Opprett ny...