Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #21 Skrevet 15. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg og mine foreldre er det faktisk det. Ikke alle som har hytta i Norge, og det er svindyrt å leie en’ og blir sikkert enda dyrere i år. Så da blir det 4 uker hjemme i en leilighet med 2 tenåringer. I utlandet har jeg leilighet, så den ferien koster ikke mye i utgangspunktet. Håper virkelig st landet åpnes opp fortere enn det sies nå... Og at mitt eget land åpner og! Anonymkode: de0be...e5a Dere må vel ikke sitte hjemme i leiligheten i fire uker selvom dere ikke kan dra til utlandet? 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #22 Skrevet 15. mai 2020 19 minutter siden, Nerine_ skrev: Dere må vel ikke sitte hjemme i leiligheten i fire uker selvom dere ikke kan dra til utlandet? Det er ganske dyrt å gjøre ting i Norge sammenlignet med en del andre land, og jeg kan garantere at reiselivsbransjen kommer til å sko seg slik at det blir ekstra dyrt i år. Nei, jeg blir i likhet med den du siterer også hjemme i ferien i år, er ikke grensene åpnet (regjeringen skrev dte var en mulighet for en viss åpning mot land med tilsvarende smittesituasjon etter 15 juni for norden og 20 juli for andre europeiske land) så blir det ingen ferie i det hele tatt for min del. Anonymkode: 18e9f...a52 2
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #23 Skrevet 15. mai 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske dyrt å gjøre ting i Norge sammenlignet med en del andre land, og jeg kan garantere at reiselivsbransjen kommer til å sko seg slik at det blir ekstra dyrt i år. Nei, jeg blir i likhet med den du siterer også hjemme i ferien i år, er ikke grensene åpnet (regjeringen skrev dte var en mulighet for en viss åpning mot land med tilsvarende smittesituasjon etter 15 juni for norden og 20 juli for andre europeiske land) så blir det ingen ferie i det hele tatt for min del. Anonymkode: 18e9f...a52 Teltur er gratis. Eller dagsutflukter kan gjøres gratis, eller billig. Også er det vel blitt populært med hengekøye-overnatting. Høres bare så fantasiløst ut å si at man skal bli hjemme i leiligheten eller huset sitt i hele ferien. Endret 15. mai 2020 av Nerine_ 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #24 Skrevet 15. mai 2020 Jeg irriterer meg over den nasjonalistiske (rasistiske) tonen i hovedinnlegget. Men: jeg kommer til å feriere i Norge i sommer og legge igjen penger i bedrifter jeg liker. Som jeg også gjør andre år, i tillegg til at jeg også ferierer i utlandet. Men innlegget til trådstarter gav meg mest lyst til å rope at jeg betaler skatt til Norge med glede og ferierer hvor jeg vil. Anonymkode: a9d5b...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #25 Skrevet 15. mai 2020 9 minutter siden, Nerine_ skrev: Teltur er gratis. Eller dagsutflukter kan gjøres gratis, eller billig. Også er det vel blitt populært med hengekøye-overnatting. Høres bare så fantasiløst ut å si at man skal bli hjemme i leiligheten eller huset sitt i hele ferien. Skal vi se... Her har vi hatt snø, storm og stengte veier siden september. Den varmeste dagen i 2020 er foreløpig 2. januar (!). I går var det målt høyere temperaturer på nordpolen. Det har blåst og snødd tett i hele dag i dag. Meldt snø igjen til søndagen. Ligger enda ca en meter snø overalt her. Tror du virkelig vi ønsker å gå på telttur i enda mer snø og vinter midt i mai?????? Anonymkode: b58a1...49c 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #26 Skrevet 15. mai 2020 11 minutter siden, Nerine_ skrev: Teltur er gratis. Eller dagsutflukter kan gjøres gratis, eller billig. Også er det vel blitt populært med hengekøye-overnatting. Høres bare så fantasiløst ut å si at man skal bli hjemme i leiligheten eller huset sitt i hele ferien. Og for å gå på telttur må man kjøpe telt. Ikke akkurat en billig fornøyelse det. Anonymkode: b58a1...49c 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #27 Skrevet 15. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg og mine foreldre er det faktisk det. Ikke alle som har hytta i Norge, og det er svindyrt å leie en’ og blir sikkert enda dyrere i år. Så da blir det 4 uker hjemme i en leilighet med 2 tenåringer. I utlandet har jeg leilighet, så den ferien koster ikke mye i utgangspunktet. Håper virkelig st landet åpnes opp fortere enn det sies nå... Og at mitt eget land åpner og! Anonymkode: de0be...e5a Hvis det er varme i leiligheten og mat på bordet , så har tenåringene dine Mye bedre enn jeg hadde det hjemme i feriene og ellers. Var aldti på ferie. Anonymkode: 9d491...dc9 1
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #28 Skrevet 15. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal vi se... Her har vi hatt snø, storm og stengte veier siden september. Den varmeste dagen i 2020 er foreløpig 2. januar (!). I går var det målt høyere temperaturer på nordpolen. Det har blåst og snødd tett i hele dag i dag. Meldt snø igjen til søndagen. Ligger enda ca en meter snø overalt her. Tror du virkelig vi ønsker å gå på telttur i enda mer snø og vinter midt i mai?????? Anonymkode: b58a1...49c 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og for å gå på telttur må man kjøpe telt. Ikke akkurat en billig fornøyelse det. Anonymkode: b58a1...49c Ingen mulighet til å komme dere til et annet sted i landet ila sommeren? Sommerferien er ikke nå i mai heller så. Et telt trenger ikke koste mange tusen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #29 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Ingen mulighet til å komme dere til et annet sted i landet ila sommeren? Sommerferien er ikke nå i mai heller så. Et telt trenger ikke koste mange tusen. Da må man ha bil. Noe som er dyrt i innkjøp. Anonymkode: b58a1...49c 3
Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #30 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må man ha bil. Noe som er dyrt i innkjøp. Anonymkode: b58a1...49c Men gir betraktelig mer muligheter. Du trenger ikke kjøpe bil til flere hundre tusen. Fly eller tog? Men for all del, sitt inne hele ferien. Ting blir så gøy (evnt lite gøy) som man gjør det til selv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #31 Skrevet 15. mai 2020 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Men gir betraktelig mer muligheter. Du trenger ikke kjøpe bil til flere hundre tusen. Fly eller tog? Men for all del, sitt inne hele ferien. Ting blir så gøy (evnt lite gøy) som man gjør det til selv. Har ikke tog her. Anonymkode: b58a1...49c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #32 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser den med at Norge trenger at vi bruker penger her, men så jobber jeg i et lavtlønnsyrke og har derfor ikke muligheten til å ta meg en "skikkelig" ferie her. Med familie i flere europeiske land så kan jeg få ganske rimelige ferier der med folk jeg er glad i. Men tenker at det ikke nytter å syte over at årets ferie går i vasken, vi er veldig heldige som bor i Norge og ferielandene vi liker å besøke vil jo fortsatt være der når alt dette med viruset er over. Anonymkode: 366db...126 Husk at Euroen alene gjør ferien 20% dyrere enn den var før koronaen da. Og at det suger møkk rundt omkring i Europa nå, med dritstrenge lover og karantenetid i mange land. Kan godt hende de landene prøver å sko seg mest mulig på turister også. Anonymkode: f1087...00f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #33 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husk at Euroen alene gjør ferien 20% dyrere enn den var før koronaen da. Og at det suger møkk rundt omkring i Europa nå, med dritstrenge lover og karantenetid i mange land. Kan godt hende de landene prøver å sko seg mest mulig på turister også. Anonymkode: f1087...00f Fortsatt stor forskjell i prisene Anonymkode: b58a1...49c 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #34 Skrevet 15. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Må være noe galt med prisene når nordmenn ikke har råd å feriere noen dager på hotell i eget land!!! Anonymkode: 9d491...dc9 Har du noen gang vært i utlandet og sett hvor billig det er i utlandet vs. Norge? Er en grunn til at det er så få reiseblogger på f.eks. YouTube til Norge, og at alle forteller hvor dyrt det er og hvorfor dette er første og siste gang de drar til Norge, nettopp pga. prisforskjellen vs. andre land, ja. Anonymkode: 0e265...cc7 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #35 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste land trenger pengene våre mer enn Norge nå. Jeg sparer feriepengene mine til jeg kan reise utenlands igjen. Anonymkode: 15b02...d26 Skikkelig patriot du.. Anonymkode: 4e310...743 1
Kittykat Skrevet 15. mai 2020 #36 Skrevet 15. mai 2020 Det er ikke ofte vi drar på ferie utenlands og i år så hadde vi tenkt å ta turen til London. Men det skjer jo naturligvis ikke. Så i år blir det et par turer på familiehytten istedet. Litt kjedelig å bare være hjemme i år - igjen, men sånn er det bare nå. Det nytter ikke at man sutrer over at utenlandsferien ikke blir noe av. Vi har det veldig bra i Norge og når dette er over, så kan man reise dit man hadde tenkt. Det er ikke verdens undergang. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #37 Skrevet 15. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du noen gang vært i utlandet og sett hvor billig det er i utlandet vs. Norge? Er en grunn til at det er så få reiseblogger på f.eks. YouTube til Norge, og at alle forteller hvor dyrt det er og hvorfor dette er første og siste gang de drar til Norge, nettopp pga. prisforskjellen vs. andre land, ja. Anonymkode: 0e265...cc7 Jepp, sammenlignet priser mellom å dra fra Finnmark til Tusenfryd og fra Finnmark til Legoland, inkludert bompenger, overnatting imellom, overnatting på stedet. For vår familie på en voksen og fire barn utgjorde forskjellen 13 000 kroner . Anonymkode: b58a1...49c
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #38 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, Kittykat skrev: Det er ikke ofte vi drar på ferie utenlands og i år så hadde vi tenkt å ta turen til London. Men det skjer jo naturligvis ikke. Så i år blir det et par turer på familiehytten istedet. Litt kjedelig å bare være hjemme i år - igjen, men sånn er det bare nå. Det nytter ikke at man sutrer over at utenlandsferien ikke blir noe av. Vi har det veldig bra i Norge og når dette er over, så kan man reise dit man hadde tenkt. Det er ikke verdens undergang. Dere har ihvertfall familiehytte. Mange har ikke noe sånt og må betale for overpriset hotell og frokostpakke med to tørre skiver med gulost. Anonymkode: b58a1...49c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #39 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skikkelig patriot du.. Anonymkode: 4e310...743 Ferie har ingenting med patriotisme å gjøre. Anonymkode: 15b02...d26
Kittykat Skrevet 15. mai 2020 #40 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere har ihvertfall familiehytte. Mange har ikke noe sånt og må betale for overpriset hotell og frokostpakke med to tørre skiver med gulost. Anonymkode: b58a1...49c Ja, jeg ser jo den. Dette er også grunnen til at vi sjeldent drar på ferie rundt om i Norge. Man må jo nesten være millionær for å ha råd til det. 1
Anbefalte innlegg