Nerine_ Skrevet 15. mai 2020 #61 Skrevet 15. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva får deg til å tenke at sbsolutt alle synes at sånne aktiviteter er så jævlig spennende? Kanskje slutte å gre alle under en kamm og innse at folk har ulike interesser og syn på hva er gøy? En av foreldrene mine er et veldig godt voksent menneske, jeg vet ikke hvor mange år har vi igjen... Og da å miste 2 år føles veldig galt. Anonymkode: de0be...e5a Så finn på noe annet, bruk fantasien.
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #62 Skrevet 15. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og? Hva skal man gjøre videre med dette? Det er virkelig ikke bra at du hadde det såpass vanskelig, men gir ikke mening for meg? Anonymkode: de0be...e5a Ser ikke problemet med å ha to tenåringer i en leilighet hele sommeren sålenge tenåringene får nok mat og internett-tilgang !! Anonymkode: 9d491...dc9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #63 Skrevet 15. mai 2020 Jeg kommet ikke å bruke en krone på ferie i Norge. Håper jeg kan ha ferie til gode hos arbeidsgiver. Ferie hjemme er ikke ferie for meg Anonymkode: d4083...9c7 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #64 Skrevet 15. mai 2020 Har ikke vært på utenlandsferie på 5 år, så merker ikke store forskjellen. Vurderer å sette opp telt i skogen her i år. Bare å ta en 10 min rusletur og helt gratis. Anonymkode: b6830...eef 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #65 Skrevet 15. mai 2020 Hva i helvete er det å finne på i Norge bortsett fra å gå på ski (noe som er fortsatt mulig mange steder i landet) og tusle i skogen som en galning? Anonymkode: 7b8ee...23c 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #66 Skrevet 16. mai 2020 7 timer siden, Nerine_ skrev: Teltur er gratis. Eller dagsutflukter kan gjøres gratis, eller billig. Også er det vel blitt populært med hengekøye-overnatting. Høres bare så fantasiløst ut å si at man skal bli hjemme i leiligheten eller huset sitt i hele ferien. Det gjør jo jeg/vi underveis i noen helger etc. uansett, begynner å bli litt lei av det nå. Fantasiløst? Deg om det, men jeg kommer ikke til å feriere i det som kommer til å være overprisede fasiliteter i Norge, og siden "halve Norge" nå skal på ferie innenlands kommer det til å bli tett med folk mange steder. Jeg trodde regjeringen var opptatt av å begrense smitte, det kan nok bli vanskelig når så mange flokker til populære turistmål i Norge. Anonymkode: 18e9f...a52 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #67 Skrevet 16. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jada, vi skjønner. Er bare lei etter å ha hatt snøhelvete i snart ni måneder som ingen ende tar. Anonymkode: b58a1...49c Det har ikke slått deg at snøen tiner også i nord-norge? Men det er vel kanskje nettopp da du vanligvis forlater landsdelen, når den er på sitt fineste? https://tv.nrk.no/serie/under-midnattssola Anonymkode: 28282...a91
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #68 Skrevet 16. mai 2020 Italia åpner grensene også 1. juni, så glad jeg ikke bor i Norge nå Anonymkode: 2bbef...c93
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #69 Skrevet 16. mai 2020 Støtter lokalsamfunnet jeg og blir hjemme (i Norge. Ikke noe typisk feriested) Anonymkode: fb58b...ea7
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #70 Skrevet 16. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke slått deg at snøen tiner også i nord-norge? Men det er vel kanskje nettopp da du vanligvis forlater landsdelen, når den er på sitt fineste? https://tv.nrk.no/serie/under-midnattssola Anonymkode: 28282...a91 Fortsatt jævla kaldt med gjennomsnittstemperatur på 10 grader hele sommeren. Anonymkode: b58a1...49c 1
Nerine_ Skrevet 16. mai 2020 #71 Skrevet 16. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortsatt jævla kaldt med gjennomsnittstemperatur på 10 grader hele sommeren. Anonymkode: b58a1...49c Så hvorfor bosette seg et sted man er avhengig av å forlate hele ferien...? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #72 Skrevet 16. mai 2020 17 minutter siden, Nerine_ skrev: Så hvorfor bosette seg et sted man er avhengig av å forlate hele ferien...? Fordi jeg har barn 50/50 med barnefar og ikke kan flytte. Anonymkode: b58a1...49c 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #73 Skrevet 16. mai 2020 33 minutter siden, Nerine_ skrev: Så hvorfor bosette seg et sted man er avhengig av å forlate hele ferien...? Burde ikke bo folk nord for Dovre pga deprimerende Klima. Anonymkode: 9d491...dc9 1
Loff77 Skrevet 16. mai 2020 #74 Skrevet 16. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor det er så mange som syter over at de ikke kan dra til Sverige, Hellas osv i ferien. Jeg syns det er bra at Regjeringen fortsetter med tiltak og ber oss belage oss på Norgesferie. Hvorfor skal vi importere smitte? Og det er mye bedre at vi legger igjen penger i Norge i ferien som går til norske bedrifter og ikke til Nordbysenteret i Sverige,eller en bar i Spania. Anonymkode: 4e310...743 Nå er jo R lavere i både Hellas og Spania så da er det vel ikke å importere smitte? Nordmenn klarer ikke å veie opp for alle turistene som vanligvis kommer så det er bare tull i forhold til norgesferie. Folk er vel glad i varme og stabilt vær kanskje, skjønner dem godt 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #75 Skrevet 16. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er desperate fordi samboers barn bor i et annet land. I det landet er det mye mindre smitte enn i Norge. Anonymkode: b58a1...49c Jeg skjønner godt han vil treffe barna sine. Men i og med at landet har mindre smitte enn Norge, skjønner jeg godt om de er restriktive til å ta i mot turister fra land med mer smitte. Det kan jo føre til at smitten blir mer utbredt i landet enn det hadde vært ønskelig. Stengte grenser er ganske fornuftig nå for å begrense smitten så mye som mulig. Anonymkode: b953b...58b
Tvist Skrevet 16. mai 2020 #76 Skrevet 16. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i helvete er det å finne på i Norge bortsett fra å gå på ski (noe som er fortsatt mulig mange steder i landet) og tusle i skogen som en galning? Anonymkode: 7b8ee...23c Jeg og mannen skal på sykkeltur. Overnatting på campinghytter eller airbnb, ikke så dyrt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #77 Skrevet 16. mai 2020 Æsj. Jeg hater camping og telt. Gidder heller ikke bruke 4 uker på å traske på et fjell. I 10 grader og regn. Jeg synes vi skal få reise til land med lite smitte. Vil ikke være med på "dugnaden" og sponse feite, rike nordmenn med milliarder av oljekroner på bok. Anonymkode: b73df...b38 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #78 Skrevet 16. mai 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner godt han vil treffe barna sine. Men i og med at landet har mindre smitte enn Norge, skjønner jeg godt om de er restriktive til å ta i mot turister fra land med mer smitte. Det kan jo føre til at smitten blir mer utbredt i landet enn det hadde vært ønskelig. Stengte grenser er ganske fornuftig nå for å begrense smitten så mye som mulig. Anonymkode: b953b...58b Hvis dette pågår lenge så kommer han mest sannsynlig til å miste kontakten med barna etterhvert. Skype en gang i uka i ti minutter er ikke nok til å opprettholde en relasjon. Han går jo glipp av hele oppveksten deres. Anonymkode: b58a1...49c
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #79 Skrevet 16. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj. Jeg hater camping og telt. Gidder heller ikke bruke 4 uker på å traske på et fjell. I 10 grader og regn. Jeg synes vi skal få reise til land med lite smitte. Vil ikke være med på "dugnaden" og sponse feite, rike nordmenn med milliarder av oljekroner på bok. Anonymkode: b73df...b38 Jeg hatet det også, men det var før jeg egentlig hadde prøvd. I fjor sommer ble jeg lokket med av en venninne på campingtur på fjellet med telt og sykkel. Det var i slutten av juli og vi hadde kjempefint vær hele uken. Grunnen til min skepsis på forhånd tror jeg hadde mest å gjøre med at man ofte må klare seg uten dusj og do når man er på telttur. Da jeg var barn og vi var på tur med skolen eller speideren var det noe jeg syntes var veldig ekkelt. De minnene har nok preget meg. Men frykten for det ble gjort til skamme. Det viste seg å være helt uproblematisk. Anonymkode: 7d08a...c3a
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #80 Skrevet 16. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Æsj. Jeg hater camping og telt. Gidder heller ikke bruke 4 uker på å traske på et fjell. I 10 grader og regn. Jeg synes vi skal få reise til land med lite smitte. Vil ikke være med på "dugnaden" og sponse feite, rike nordmenn med milliarder av oljekroner på bok. Anonymkode: b73df...b38 Enig i det. Og rent økonomisk syntes jeg det er bedre å støtte små familiehoteller, små familiedrevne restauranter på steder der det ikke er masseturisme i utlandet, heller enn å bruke masse penger på norske hotellgiganter. Anonymkode: 18e9f...a52 1
Anbefalte innlegg