AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Skjønner ikke hvorfor det er så mange som syter over at de ikke kan dra til Sverige, Hellas osv i ferien. Jeg syns det er bra at Regjeringen fortsetter med tiltak og ber oss belage oss på Norgesferie. Hvorfor skal vi importere smitte? Og det er mye bedre at vi legger igjen penger i Norge i ferien som går til norske bedrifter og ikke til Nordbysenteret i Sverige,eller en bar i Spania. Anonymkode: 4e310...743 10
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Sparer pengene, og ferien. Jobber gjennom sommeren, til det er lov å reise ut igjen. Har rundet fylkene, turistattraksjonene, selv hurtigruten. Liker ikke været. Utover det er det et greit sted å bo, og jobbe. Med gratis helsevesen, arbeidsmiljølov, permisjonsordninger, god plass, frisk luft, med mer. Så foreløpig blir jeg her. Med mindre grensene blir stengt over lang tid, da kommer jeg til å se etter andre muligheter for en periode. Anonymkode: 8de23...29c 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Nei! Jeg bruker mine penger i Norge 11 måneder i året. Hvis jeg vil bruke feriepengene mine i utlandet så er det bare jeg som bestemmer. Har foreldre og min del av familie i et annet land, og ferie for meg betyr å være sammen med dem. Absolutt ikke greit å måtte vente i 2 år før jeg ser mine foreldre ( har bare mulighet å besøke de i sommerferie). Anonymkode: de0be...e5a 9
Gjest Lasox Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 (endret) Helt enig! Hadde gjerne brukt penger innenlands om jeg ikke hadde vært i risikogruppa, men inntil videre så blir jeg værende på hytta for å isolere meg bort ifra andre. Mange som tydeligvis har kontaktet forsikringselskapet om å prøve og "snike seg unna" reglene også. Er folk rett og slett så dumme og desperate til å reise utenlands at dem er villig til å risikere og få covid-19 og smitte seg selv og andre? Straffen for å bli oppdaget og snike seg unna kan bli dyr om man behøver hjelp for å komme seg hjem igjen. Fatter det ikke at nordmenn ikke forstår hvor alvorlig covid-19 er etter daglige nyheter om det i så lang tid. Smitten og dødstallene i utenlandet er vanligvis mye høyere enn i Norge og risikere å få covid-19 er dermed mye større sannsynlighet når man reiser til utlandet. Endret 15. mai 2020 av Lasox
Brunello Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei! Jeg bruker mine penger i Norge 11 måneder i året. Hvis jeg vil bruke feriepengene mine i utlandet så er det bare jeg som bestemmer. Har foreldre og min del av familie i et annet land, og ferie for meg betyr å være sammen med dem. Absolutt ikke greit å måtte vente i 2 år før jeg ser mine foreldre ( har bare mulighet å besøke de i sommerferie). Anonymkode: de0be...e5a I år har andre bestemt for deg. 6
Imperfectionibus Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Jeg bruker mine penger i Norge 11 måneder i året. Hvis jeg vil bruke feriepengene mine i utlandet så er det bare jeg som bestemmer. Har foreldre og min del av familie i et annet land, og ferie for meg betyr å være sammen med dem. Absolutt ikke greit å måtte vente i 2 år før jeg ser mine foreldre ( har bare mulighet å besøke de i sommerferie). Anonymkode: de0be...e5a Vi er flere som ikke får reist å besøke familien i år. Ganske kjedelig men ikke verdens undergang 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Tre netter på norsk hotell med mat og opplevelser koster meg og min familie nesten like mye som to fulle uker i Italia, så nei. Jeg sutrer ikke, jeg har ingen problemer med å være hjemme til landet åpner igjen. Men *feriere*, som i hotell, alle måltider ute, shopping, parker, museer osv, DET har jeg ikke råd til i Norge. Anonymkode: ef77e...44a 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 2 minutter siden, Brunello skrev: I år har andre bestemt for deg. Ja, og det er dritt! Anonymkode: de0be...e5a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Bor i utlandet, og hadde tenkt meg til Norge, men da blir det vel utsatt og da blir det reise i Europa istedet og Norge til høsten når karantenen er over. Anonymkode: 2bbef...c93
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 1 minutt siden, Imperfectionibus skrev: Vi er flere som ikke får reist å besøke familien i år. Ganske kjedelig men ikke verdens undergang For meg og mine foreldre er det faktisk det. Ikke alle som har hytta i Norge, og det er svindyrt å leie en’ og blir sikkert enda dyrere i år. Så da blir det 4 uker hjemme i en leilighet med 2 tenåringer. I utlandet har jeg leilighet, så den ferien koster ikke mye i utgangspunktet. Håper virkelig st landet åpnes opp fortere enn det sies nå... Og at mitt eget land åpner og! Anonymkode: de0be...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #11 Skrevet 15. mai 2020 Land som Spania ,Hellas og Italia trenger pengene vår mye mer enn nordmenn. Bare et diktatur kan nekte oss å dra til andre land. Forsikring er en annen sak. Smitte også, men hvis motivet for å holde oss i landet er økonomi så er jeg sterkt i mot. Anonymkode: b73df...b38 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tre netter på norsk hotell med mat og opplevelser koster meg og min familie nesten like mye som to fulle uker i Italia, så nei. Jeg sutrer ikke, jeg har ingen problemer med å være hjemme til landet åpner igjen. Men *feriere*, som i hotell, alle måltider ute, shopping, parker, museer osv, DET har jeg ikke råd til i Norge. Anonymkode: ef77e...44a Må være noe galt med prisene når nordmenn ikke har råd å feriere noen dager på hotell i eget land!!! Anonymkode: 9d491...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei! Jeg bruker mine penger i Norge 11 måneder i året. Hvis jeg vil bruke feriepengene mine i utlandet så er det bare jeg som bestemmer. Har foreldre og min del av familie i et annet land, og ferie for meg betyr å være sammen med dem. Absolutt ikke greit å måtte vente i 2 år før jeg ser mine foreldre ( har bare mulighet å besøke de i sommerferie). Anonymkode: de0be...e5a Bruk pengene dine i Norge sa jeg! Anonymkode: f1087...00f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #15 Skrevet 15. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke hvorfor det er så mange som syter over at de ikke kan dra til Sverige, Hellas osv i ferien. Jeg syns det er bra at Regjeringen fortsetter med tiltak og ber oss belage oss på Norgesferie. Hvorfor skal vi importere smitte? Og det er mye bedre at vi legger igjen penger i Norge i ferien som går til norske bedrifter og ikke til Nordbysenteret i Sverige,eller en bar i Spania. Anonymkode: 4e310...743 På hva da? De aller, aller fleste matvarer er importert, og det lille av mat som er opptaket i Norge er opptaket på utenlandsk for og av utenlandske arbeidere. Så vi har ikke norsk mat. Så det kan jeg ikke bruke pengene på. Vi importerer absolutt alt av elektronikk, klær, tøy, utstyr og teknologi (utover oljeteknologi, der vi kun importerer materialer). Så ting utgår. Jeg kan altså ikke bruke pengene mine på ting, for vi har ikke norske ting. At en norsk kassadame står på Europris og selger det er for meg uvesentlig - kassajobber er for roboter, ikke folk. Og Erichsen sjøl er så rik at han ikke trenger mine kroner (dog er han norsk, om det er viktig for deg). Så har vi turistnæringen i Norge. En næring jeg håper går dundrende konkurs. Det er nemlig ikke ønskelig å ha turistnæring i et byområde av estetiske grunner, og det er ikke bærekraftig med turisme nær natur dersom den ikke er tungt og statlig regulert og skattlagt. Så den kan jeg ikke støtte, fordi den jo bør gå brakende konk dersom ikke Erna får ut fingeren og sier at 1 stk tur på prekestolen koster 500 kr per pers, takk. Så hva, Ts, mener du jeg skal bruke pengene på? Hva har vi som er «norsk»? Anonymkode: ea85b...209
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 1 time siden, Lasox skrev: Helt enig! Hadde gjerne brukt penger innenlands om jeg ikke hadde vært i risikogruppa, men inntil videre så blir jeg værende på hytta for å isolere meg bort ifra andre. Mange som tydeligvis har kontaktet forsikringselskapet om å prøve og "snike seg unna" reglene også. Er folk rett og slett så dumme og desperate til å reise utenlands at dem er villig til å risikere og få covid-19 og smitte seg selv og andre? Straffen for å bli oppdaget og snike seg unna kan bli dyr om man behøver hjelp for å komme seg hjem igjen. Fatter det ikke at nordmenn ikke forstår hvor alvorlig covid-19 er etter daglige nyheter om det i så lang tid. Smitten og dødstallene i utenlandet er vanligvis mye høyere enn i Norge og risikere å få covid-19 er dermed mye større sannsynlighet når man reiser til utlandet. Vi er desperate fordi samboers barn bor i et annet land. I det landet er det mye mindre smitte enn i Norge. Anonymkode: b58a1...49c
Gjest Lasox Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er desperate fordi samboers barn bor i et annet land. I det landet er det mye mindre smitte enn i Norge. Anonymkode: b58a1...49c Forståelig det. Men, må nok bare smøre dere med tålmodighet som med oss alle andre. Ingen mulighet for skype?
vintage Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Nå håper jeg bare at turistnæringen i Norge har magemål og ikke skrur opp prisene hinsides. I så fall får de smellen senere, når folk bestemmer seg for at det er første og siste gang de ferierer i eget land, på grunn av prisene. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #19 Skrevet 15. mai 2020 De fleste land trenger pengene våre mer enn Norge nå. Jeg sparer feriepengene mine til jeg kan reise utenlands igjen. Anonymkode: 15b02...d26 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #20 Skrevet 15. mai 2020 Jeg ser den med at Norge trenger at vi bruker penger her, men så jobber jeg i et lavtlønnsyrke og har derfor ikke muligheten til å ta meg en "skikkelig" ferie her. Med familie i flere europeiske land så kan jeg få ganske rimelige ferier der med folk jeg er glad i. Men tenker at det ikke nytter å syte over at årets ferie går i vasken, vi er veldig heldige som bor i Norge og ferielandene vi liker å besøke vil jo fortsatt være der når alt dette med viruset er over. Anonymkode: 366db...126
Anbefalte innlegg