Gjest snart gift jeg og Skrevet 26. juni 2005 #1 Skrevet 26. juni 2005 Jeg skal ha telys på bordet, og lurer på hva jeg skal gjøre med blomstene...skal ikke bestille ferdig oppsatser men gjøre det svært enkelt....Desverre har jeg null interesse og evner til slikt, så jeg spør dere!! Tenker litt på en blomst med stort hode i en tynn vase oppover bordet....Eller i vannbad....eller??? Bør jeg satse på høye blomster eller lave når jeg har lave lys???
TeddyToria Skrevet 26. juni 2005 #2 Skrevet 26. juni 2005 Over bord synes jeg ofte det er finest dersom blomstene er noe lave, slik at de ikke "sperrer" for gjester som sitter overfor hverandre... Siden du skal bruke telys, vil jeg anbefale deg noe så enkelt og elegant som å kjøpe små telysholdere/glass på IKEA som du fyller med vann og setter f.eks. 5 og 5 på rad midt på bordene (hvis bordene er lange og smale - evt. sette de i klynger på runde bord) med avkuttede roser i, så bare knoppene med et par centimeter stilk ligger i - det er jo veldig enkelt, men flott! Da kan du jo bruke roser i ulike farger for å skape liv, eller bare gå for én farge, som matcher resten av settingen. Du kan også kjøpe små confetti hjerter i sølv eller gull som du strør rundt disse små "vasene" / blomstene og lysene for å få en sammenhengende helhet i det og pynte litt ekstra!
Gjest Svimle Skrevet 26. juni 2005 #3 Skrevet 26. juni 2005 Noe som også er veldig stilig er å gå til innkjøp av billige, avlange serveringsfat (gjerne "fake" av plast, selges billig på bl.a Binders og en haug andre butikker), og kjøpe dekor-sand til å fylle oppi fatene. Så kan du plassere te-lysene oppå disse. Sett fatene tett-i-tett bortover bordene (om du har langbord). Dette gir farge til bordene (velg gjerne en sand med en farge du kan la gå igjen som tema i hele bryllupet), og man trenger strengt tatt ikke blomster da, men kan evt spe på med konfetti. Bare en liten idé fra lille meg
Søta Skrevet 27. juni 2005 #4 Skrevet 27. juni 2005 Hei der Det som teddytoria nevnte synes jeg også høres veldig fint ut - hadde tenkt på det selv! Men når jeg skulle prøve det ble liksom alt veldig flatt - ikke noe ordentlig bryllup over det liksom... Hva slags blomster skal du ha?? Vi skal ha telys / gelely i de holderene fra ikea. Vi har kjøpt 6 lave ikke brede vaser. I disse får vi plass til 20 roser. Det blir kanonfint - har prøvd - også med roseblader og eføy i mellom den. Og selvfølgelig små lys. Husk at rosene ikke må bli fo høye. Vi brukte sånn vanlige buketter - men brukte bare under halvparten av høyden. Vi klarte da fint å se over bordet - og det ser enkelt og elegant ut! Tok dessverre ingen bilder når jeg prøvde det... Er viktig at ikke middagsbordet blir for lavt og ikke for høyt!
Jannibrud Skrevet 27. juni 2005 #5 Skrevet 27. juni 2005 Høres ut som vi skal ha noe av det samme! Vi skal bruke brudebuketten min som dekorasjon foran oss på bordet. Så skal vi ha disse enkle telysglassene fra ikea, med kun vanlige telys i. Imellom der igjen har jeg tenkt å sette sammen dekorasjoner med eføy og evt. roser, eller lys formet som roser. Evt. bruke perler å snor, for å ta igjen alt fra buketten. Er ikke helt ferdig med bordet, så jeg er også veldig åpen for innspill
Gjest snart gift jeg og Skrevet 27. juni 2005 #6 Skrevet 27. juni 2005 Jeg har kjøpt telysholdere i en interiør butikk (kostet bare 19kr stk). De er runde i tykt rosa klart glass. Prøver å finne offwhite telys. Skal strø med rosa små stener på duken hadde jeg tenkt og kanskje perler.... mange flotte ideer her!
Gjest lindas Skrevet 27. juni 2005 #7 Skrevet 27. juni 2005 Vi skal ha telys / gelely i de holderene fra ikea. Vi har kjøpt 6 lave ikke brede vaser. I disse får vi plass til 20 roser. Det blir kanonfint - har prøvd - også med roseblader og eføy i mellom den. Og selvfølgelig små lys. Husk at rosene ikke må bli fo høye. Vi brukte sånn vanlige buketter - men brukte bare under halvparten av høyden. Vi klarte da fint å se over bordet - og det ser enkelt og elegant ut! dette er slik j tenkte jeg skulle ha det... lave, tette buketter i samme rosene jeg skel ha i buketten min... tror dette blir mye finere (og billigere) enn disse store overdådige oppsatsene man alltid ser!!
lol75 Skrevet 27. juni 2005 #8 Skrevet 27. juni 2005 Vi skal ha vanlige elfenbenshvite lys, små runde borddekorasjoner med 1-2 roser, litt grønt evt. noen andre små blomster og pynte med litt perler for å plukke opp tråden fra brudebuketten og diverse pynt. (kjøpte skåler på Ikea til 5,- stk som vi skal bruke) Foran oss regner jeg med at brudebuketten skal stå.
ikka2011 Skrevet 27. juni 2005 #9 Skrevet 27. juni 2005 http://www.bryllupsdagen.net/bordekorasjon.htm Vi skal ha to av desse på et bord.( avlangt med plass til 8) Bare med kvite flytelys i staden for vanlige te lys.
Gjest lindas Skrevet 27. juni 2005 #10 Skrevet 27. juni 2005 http://www.bryllupsdagen.net/bordekorasjon.htm Vi skal ha to av desse på et bord.( avlangt med plass til 8) Bare med kvite flytelys i staden for vanlige te lys. fy f... for en fin side... nå blei jeg misunnelig !!!
Søta Skrevet 27. juni 2005 #11 Skrevet 27. juni 2005 dette er slik j tenkte jeg skulle ha det... lave, tette buketter i samme rosene jeg skel ha i buketten min... tror dette blir mye finere (og billigere) enn disse store overdådige oppsatsene man alltid ser!! Har prøvd dette på et bord - og det blir veldig fint! Kan absolutt anbefales ja!
ikka2011 Skrevet 27. juni 2005 #12 Skrevet 27. juni 2005 fy f... for en fin side... nå blei jeg misunnelig !!! Takk takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå