AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #1 Skrevet 15. mai 2020 Gikk dessverre gjennom en spontanabort den 9. mai med stor sorg. Jeg fikk påvist tvillinger på ultralyd før spontanaborten. Kjenner meg fortsatt veldig gravid, så er det mulig at det fortsatt er en tvilling i live? Vurderer å ta en ny ultralyd privat da jeg ikke fikk noen henvisning fra fastlegen. Det var ganske synlige tegn på en klassisk spontanabort og ingen tvil om at det var det det var. Kanskje det er bare ønsketenking. Anonymkode: 34747...933
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #2 Skrevet 15. mai 2020 Mormor var gravid med tvillinger, mistet - og ble overrasket at den ene overlevde. Den overlevende tvillingen er moren min 💓 Anonymkode: 8b1e6...a3e 9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #3 Skrevet 15. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mormor var gravid med tvillinger, mistet - og ble overrasket at den ene overlevde. Den overlevende tvillingen er moren min 💓 Anonymkode: 8b1e6...a3e Trykket "send" for tidlig. Håper den ene har overlevd,veldig trist det du går gjennom. Anonymkode: 8b1e6...a3e 1
Sokkar Skrevet 15. mai 2020 #4 Skrevet 15. mai 2020 Ei venninne av meg skulle vert tvilling, men ho overlevde. Tror jeg ville tatt en privat ul for sikkerhetsskyld. Det er noe med å legge vekk håpet, og komme seg videre også. Et annet alternativ er å ta en graviditetstest. Den burde være ganske svak eller negativ nå. 7
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #5 Skrevet 15. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk dessverre gjennom en spontanabort den 9. mai med stor sorg. Jeg fikk påvist tvillinger på ultralyd før spontanaborten. Kjenner meg fortsatt veldig gravid, så er det mulig at det fortsatt er en tvilling i live? Vurderer å ta en ny ultralyd privat da jeg ikke fikk noen henvisning fra fastlegen. Det var ganske synlige tegn på en klassisk spontanabort og ingen tvil om at det var det det var. Kanskje det er bare ønsketenking. Anonymkode: 34747...933 Stor klem til deg ❤️ Selv mistet jeg sønnen min for et år siden i 6 måned . Var en ufattelig sorg og fortsatt sorg den dag i dag❤️ Anonymkode: 53a80...473 1 1
Prøver18 Skrevet 15. mai 2020 #6 Skrevet 15. mai 2020 Søstera mi var gravid med tvillinger men mistet den ene i uke 12. Den andre ble akkurat 8 år
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #7 Skrevet 15. mai 2020 Ja, det er fullt mulig. Jeg slet med mye SA da vi prøvde å bli gravid. Ble gravid og trodde jeg hadde enda en SA. Viste seg at det var en tvilling, og har nå en sprell levende 12 åring. Anonymkode: 1ba1e...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #8 Skrevet 15. mai 2020 Jeg mistet en. Den som overlevde er nå 2.5 😊 Anonymkode: ca2f8...70b
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #9 Skrevet 15. mai 2020 Ja, mistet en av to. Frisk og flott femåring i dag den som overlevde. Anonymkode: c49f8...981
Pinecone Skrevet 15. mai 2020 #10 Skrevet 15. mai 2020 Hvilken uke er du i? Fastlegen burde gi en henvisning til ultralyd. Jeg ville ringt og forklart situasjonen og bedt om henvisning. Eventuelt kan fastlegen eller jordmor bruke doppler og høre etter hjertet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #12 Skrevet 15. mai 2020 Jeg hadde en stor blødning i uke 7, visste da at jeg var gravid med tvillinger. Da spurte jeg legen om alt håp var ute og da sa hun at ofte så er det en som klorer seg fast, det er ikke sånn at man automatisk mister begge to. (så sant de ikke er eneggede). Hos meg så gikk det bra med begge . Be om en henvisning til ul. Lykke til! Anonymkode: cf069...ab3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #13 Skrevet 15. mai 2020 7 minutter siden, Pinecone skrev: Hvilken uke er du i? Fastlegen burde gi en henvisning til ultralyd. Jeg ville ringt og forklart situasjonen og bedt om henvisning. Eventuelt kan fastlegen eller jordmor bruke doppler og høre etter hjertet. Var i uke 6 når det begynte. Anonymkode: 34747...933
mam4ma Skrevet 15. mai 2020 #14 Skrevet 15. mai 2020 Stakar ❤️ ufrivillig abort er grusomt! Litt slapt av legen å ikke sende deg til ny UL når du ventet tvillinger... Jeg hadde fortet meg til en privat! 🙈 Du trenger ro nå! Og ja, det er store muligheter for at du mistet kun en! Men prøv og hold forventningen lav... (jaja, lett å si! 😬) Masse lykke til ❤️🤞🏻 Oppdater!!
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #16 Skrevet 15. mai 2020 Det er i hvert fall ingen automatikk i at begge fostrene aborteres. Det er forbundet risiko med det å bære tvillinger, som risiko for at det skjer noe med én eller begge. Jeg ville absolutt bestilt ultralyd! Syns forøvrig det er veldig rart hvis ikke dette kvalifiserer til henvisning til ultralyd fra lege, man må jo sjekke om det er én eller begge fostrene som har blitt abortert. Anonymkode: d3415...ef0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #17 Skrevet 15. mai 2020 Broren min skulle vært tvilling, han overlevde! Blogger Kristin Gjelsvik skulle også ha tvillinger, der den ene overlevde Håper den ene lever❤️ Anonymkode: f7bfe...74c
Deseo Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Jeg var gravid med tvillinger i fjor og mistet dessverre i uke 6+5. Mistet dessverre begge. Det ble bekreftet med ul da jeg ble videresendt til Ullevål av legevakta siden jeg blødde utrolig mye. Fikk beskjed om å ta hcg noen dager etter og det viste seg at den steg mer. Følte meg også gravid fortsatt. Etter ny ultralyd litt over en uke etter sa var visst fosteranlegget igjen. Etter en del Cytotec runder ble det utskrapning. Ville bare dele min erfaring. Synes at du skal få tatt en ultralyd for å bekrefte status. Krysser fingrene for at en har klart å klamre seg fast ❤️ lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 Oppdatering: Begge døde. Fikk igjen mensen i dag, forhåpentligvis klaffer det neste gang. Anonymkode: 34747...933
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 ❤️ Håper det går bra med deg Anonymkode: bd304...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå